וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאטה בהתפשטות הקורונה נמשכת: שני אנשים מתו ביממה האחרונה; 23 נדבקו

בועז אפרת, דנה ירקצי, מאיה הורודניצ'אנו, יפעת רוזנברג, יואב איתיאל וסוכנויות הידיעות

12.5.2020 / 20:07

4,186 חולים כעת בנגיף, בהם 66 במצב קשה ומתוכם 55 מונשמים. שרת התרבות, ח"כ מירי רגב, הודיעה כי אולמות התרבות ייפתחו בהדרגה החל מ-14 ביוני. בכירים מקרן המטבע הבינ"ל הזהירו מפני חזרה מהירה מידי לשגרה. 627 מתו מקורונה בבריטניה. עדכונים שוטפים

עריכה: ניר חן

התפשטות נגיף הקורונה בישראל ממשיכה במגמת האטה, כשמספר המקרים הכולל עלה היום (שלישי) ל-16,529, בהם 23 ביממה האחרונה. מתוכם, 4,186 הם חולים פעילים ו-12,083 החלימו ושוחררו לבתיהם. מספר המתים עלה ל-260, בעוד ש-55 מהחולים שמצבם קשה מונשמים. שרת התרבות, ח"כ מירי רגב, הודיעה כי אולמות התרבות ייפתחו בהדרגה החל מ-14 ביוני. הקרן להעמדת הלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים מסרה כי עד כה נבדקו 32,469 בקשות, ומתוכן אושרו 22,231.

בינתיים, מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם. מתוך כלל הנדבקים, שמספרם גבוה מארבעה מיליון, יותר מ-1.5 מיליון החלימו וכ-284 אלף מתו. יו"ר ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברהיסוס, אמר כי ישנם שבעה או שמונה מועמדים מובילים במרוץ למציאת חיסון לקורונה. בארה"ב מתו 830 חולים ביממה החולפת והנשיא דונלד טראמפ אמר כי סגנו מייק פנס, הנמצא בבידוד, נבדק ביומיים האחרונים ויצא שלילי לנגיף. 627 אנשים מתו ביממה האחרונה בבריטניה, ו-172 בני אדם מתו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה באיטליה.

קורונה, מנהטן, ניו יורק, ארצות הברית, 11 מאי 2020. רויטרס
אדם מחוץ לחנות סגורה במנהטן, ניו יורק. אתמול/רויטרס

20:07 - שני אנשים מתו מקורונה ביממה האחרונה; 23 נדבקו

משרד הבריאות עדכן כי מספר חולי הקורונה המאומתים בישראל עלה ל-16,529, מהם 4,186 חולים פעילים. שני אנשים נוספים מתו מהנגיף, והעלו את מניין המתים ל-260. 55 מהמטופלים מונשמים, וכ-12,083 החלימו עד כה.

20:00 - עשרות פונו לאחר שניסו להיכנס למתחם קבר הרשב"י; 8 נעצרו

המשטרה פינתה כמה עשרות אנשים שניסו להיכנס למתחם קבר הרשב"י במירון, ולהגיע לקבר תוך הפרת התקנות לשעת חרום. השוטרים כרזו למפרים לעזוב את המקום, אך משסירבו ותקפו את השוטרים, הם נאלצו להשתמש בכוח ולפנות אותם מהמקום. שמונה חשודים נעצרו בגין תקיפת שוטרים ובשלב זה המפרים מורחקים מהמתחם על ידי השוטרים.

19:55 - איטליה: 172 בני אדם מתו מקורונה ביממה האחרונה

172 בני אדם מתו ביממה האחרונה לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה באיטליה - כך נמסר מהסוכנות להגנת האזרחים. מספר המקרים החדשים ביממה האחרונה הוכפל כש-1,402 אותרו כנדבקים לעומת 744 חולים שאותרו אתמול. מספר המתים הכולל מאז ההתפרצות באיטליה הוא 30,911, והיא מוקד ההתפרצות השלישי בגובהו בעולם אחרי ארצות הברית ובריטניה.

19:36 - ליצמן בירך את אדלשטיין על כניסתו לתפקיד שר הבריאות

שר הבריאות היוצא ח"כ יעקב ליצמן בירך את ח"כ יולי אדלשטיין, שייכנס לתפקיד שר הבריאות בממשלה הקרובה. "מהיכרותי הקרובה ברור לי שח"כ יולי אדלשטיין, כאדם ראוי וערכי, מתאים ביותר לתפקיד המאתגר והחשוב", מסר ליצמן. "אני בטוח שכשר הבריאות יוכל להמשיך להוביל את מערכת הבריאות בהתמודדות מול נגיף הקורונה ושאר האתגרים העומדים לפתחנו".

אדם עוטה מסיכה ברכבת התחתית בסאו פאולו שבברזיל. 5 במאי 2020. אי-פי, AP
אדם עוטה מסיכה ברכבת התחתית בסאו פאולו שבברזיל/AP, אי-פי

19:33 - תימן: התפרצות קורונה נרשמה ב-3 מחוזות נוספים; 10 מתו

ממשלת תימן דיווחה על התפרצות של נגיף הקורונה בשלושה מחוזות דרומיים נוספים, מה שהעלה את מספר המקרים הכולל של הידבקות בנגיף במדינה ל-65, ול-10 מתים.

19:00 - ח"כ יולי אדלשטיין ימונה לשר הבריאות

ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) הסכים להצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל את תיק הבריאות. הוא יחליף את השר ליצמן, שיעבור למשרד הבינוי והשיכון. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "אדלשטיין נענה לאתגר, ובין מספר תיקים בכירים שנמצאים בידי הליכוד הוא בחר את תיק הבריאות".
הוא הוסיף כי "אני מודה לאדלשטיין שנעתר לבקשתי ובחר בתיק בכיר וראשון במעלה המהווה אתגר מרכזי למדינת ישראל, במיוחד בעת הזאת. בנוסף לתפקידו המיניסטריאלי, ישמש אדלשטיין כחבר בקבינט המדיני-בטחוני וכמ"מ יו"ר קבינט הקורונה". ח"כ יולי אדלשטיין מסר כי "לאחר שירתתי את אזרחיי ישראל במשך 7 שנים בתפקיד יו"ר הכנסת, בחרתי להענות לאתגר המרכזי והמשמעותי שלפניו ניצבת מדינת ישראל והוא מאבק בקורונה והתאמת מערכת הבריאות בישראל לאתגרים החדשים".

18:46 - עשרות רופאים מתמחים הפגינו בכיכר פריז בירושלים

עשרות רופאים מתמחים הפגינו בכיכר פריז בירושלים, המחאה נגד תנאי העסקתם. חלק מהמפגינים עברו לאזור מעון רה"מ בעיר. המפגינים קוראים "לא חוזרים ולא חוזרות ל26 שעות" ו"סטודנטיות נלחמות לקיצור תורניות".

17:50 - בריטניה: 627 מתו מקורונה ביממה האחרונה

627 אנשים מתו ביממה האחרונה בבריטניה לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה - כך נמסר מרשויות הבריאות במדינה. בסך הכל מתו בבריטניה 32,692 אנשים שנדבקו בנגיף.

17:40 - שר איראני: הקורונה לא עצרה את ייצור הנפט

שר הנפט של איראן ביג'אן זנגנה אמר כי התפרצות נגיף הקורונה לא עצרה את ייצור הנפט במדינה. לדבריו, משרד הנפט עשה מאמצים שלא להפסיק את הייצור בתעשיית הנפט תוך הגנה על עובדיו.

אירוענערך לציון יום האחיות הבינלאומי בבית החולים במחוז הוביי, סין 12 במאי 2020.. רויטרס
אירוע לציון יום האחיות הבינלאומי בבית חולים במחוז הוביי שבסין/רויטרס

17:35 - חולה קורונה שהורדם והונשם במשך 11 יום החלים מהנגיף

תושב כרמיאל בן 59 החלים מקורונה לאחר חודש שבו היה מאושפז במחלקת הקורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה, והיה מונשם ומורדם במשך 11 ימים. הוא הועבר לאשפוז במחלקה פנימית עקב תסמינים נשימתיים ומצבו מוגדר קל. בנוסף לכך, מהמחלקה שוחרר תושב דיר אל אסד בן 55 לאחר שהחלים מהמחלה. נכון לעכשיו מאושפזים במחלקת הקורונה שני חולים מאומתים, תושבת דיר אל אסד בת 84 במצב בינוני, ותושב טבריה בן 27 במצב קל.

17:10 - בכירים מקרן המטבע הבינ"ל: חזרה מהירה לשגרה מסוכנת

כלכלנים בכירים מקרן המטבע הבינלאומית הזהירו כי אסיה ואירופה מסתכנות בחזרת נגיף הקורונה אם הן ייפתחו מחדש את הכלכלות שלהן מוקדם מדי, ולפני שנקבעו אמצעים נרחבים בכדי לאתר במהירות ולהכיל זיהומים חדשים. בבלוג שפורסם היום טענו הכלכלנים כי תנועה מהירה מדי עלולה להביא לחזרת הנגיף ולעורר עלויות אנושיות וכלכליות חדשות. "על הכלכלות באסיה ובאירופה להמשיך בזהירות ולהתנגד לדחף לעשות יותר מדי מוקדם מדי ולהסתכן בנסיגה", כתבו.

16:50 - דרעי בירך על בדיקת המשטרה את כניסת האנשים למירון

שר הפנים אריה דרעי בירך על הודעת המשטרה על בדיקה כיצד נכנסו לחגיגות ל"ג בעומר במירון, אנשים שלא הורשו להיכנס. השר דרעי הביע צער על כך שהוכנסו למירון אנשים שאינם קשורים לאירוע, בעוד מהציבור הרחב נמנעה הכניסה.

16:44 - פורום ה-15: הפעלת מערכת החינוך לא תורחב עד הודעה חדשה

מליאת ראשי הערים בפורום ה-15 אישרו את ההחלטה כי לא תורחב הפעלת מערכת החינוך עד להודעה חדשה. ראשי הערים טענו כי כדי להפעיל מחדש את מערכת החינוך, יש לקבוע לוח זמנים הגיוני, תקצוב מיוחד, ולקבוע את ההחלטה תוך היוועצות ושת"פ מלא. בנוסף, טענו כי המתווה המוצע לתלמידי כיתות ד' - י' יפגע קשות במתווים הקודמים שאושרו.

16:22 - עיריית אשדוד לא תממש את מתווה החזרת כיתות ד'-ו'

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי הודיע כי העירייה מתנגדת למתווה המוצע, ולא מתכוונת לממש אותו. "על מנת לעמוד בכללי הריחוק החברתי של כיתות א'-ג', פוצלו הכיתות לקפסולות וכל שטח בית הספר תפוס", אמר. "כדי לאפשר את חזרת תלמידי כיתות ד'-ו' ליום אחד בלבד או לשעות אחר הצהריים, תלמידי כיתות א'-ג' יצטרכו לשבת בבית ביום זה, מה גם שהמורים כבר מוקמו בכיתות המחולקות או מלמדים במשך השבוע בלמידה מרחוק". הוא הוסיף כי "עם כל הקושי וחוסר הנוחות של התלמידים והוריהם, אנחנו נמשיך במתווה הנוכחי של למידה לאורך כל השבוע של תלמידי א' -ג', כיתות החינוך המיוחד ו-י"א-י"ב ותלמידי ד'-ו' ימשיכו במתכונת הלמידה מרחוק. באשר לתלמידי ז'-י', נוכל להחזיר אותם רק אם יתאפשרו תנאי למידה לשלושה ימים לפחות".

חיטוי מכוניות בתחנה לשטיפת כלי רכב בבוגוטה קולומביה, 12 במאי 2020. רויטרס
חיטוי מכוניות בתחנה לשטיפת כלי רכב בבוגוטה קולומביה/רויטרס

15:33 - רוסיה: דובר הקרמלין נדבק בנגיף הקורונה

דובר הקרמלין ברוסיה, דמיטרי פסקוב, הודיע כי נדבק בנגיף הקורונה. זאת, לאחר שגם ראש הממשלה מיכאיל מישוסטין אובחן כחולה בנגיף. מניין הנדבקים הכולל במדינה הוא 232,243.

15:12 - ראשי השלטון המקומי: "הלימודים לא ייפתחו במתווה הנוכחי"

ראשי השלטון המקומי שלחו מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו כתבו כי הלימודים לא ייפתחו ביום ראשון לתלמידי כיתות ד'-י' במתווה הנוכחי. בנוסף, דרשו לגבש יחד עם הממשלה מתווה מותאם, שעיקרו החזרת יישובים בעלי תחלואה נמוכה ללימודים. "הילדים הם לא שפני נסיונות וההורים מחפשים פיתרונות אמיתיים. הפתרונות שהוצעו לא מספקים ובהעדר מתווה ראוי לא נחזיר את בני כיתות ד'-י' ללימודים", אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס.

14:26 - ליצמן על בר סימן טוב: המשבר נוהל באופן מעורר השתאות

שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, התייחס להודעתו של משה בר סימן טוב על סיום תפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות, ושיבח אותו על עבודתו בזמן משבר הקורונה. "הוקרתי והערכתי למנכ"ל היוצא שניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה. לאורך התקופה נדרשנו להכרעות לא קלות, כדי להוביל את מדינת ישראל לניצחון במאבק בנגיף קורונה. בעזרת השם, ובזכות תושייתו ואמות המידה המקצועיות שגילה ברסי, צלחנו עד כה את המשבר, בתקווה שכך יהיה גם בהמשך עד שנגיע בקרוב לנצחון מלא", אמר ליצמן.

13:40 - מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב פרש מתפקידו

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודיע לראש הממשלה ולשר הבריאות על רצונו לפרוש מהתפקיד. "אני גאה בשנותי כמנכ"ל ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה. אני אשאר את הזמן הנדרש לצורך העברת מקל מסודרת ומאחל הצלחה לשר ולמנכ"ל הבאים", אמר.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב במהלך מסע"ת בנושא נגיף הקורונה 11 במרץ 2020. פלאש 90, פלאש 90
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב במהלך מסיבת עיתונאים בנושא נגיף הקורונה/פלאש 90, פלאש 90

13:05 - ספרד: מספר הנדבקים היומי בקורונה הנמוך ביותר זה חודשיים

594 בני אדם אובחנו בנגיף הקורונה בספרד ביממה האחרונה, המספר הנמוך ביותר זה יותר מחודשיים - כך הודיע היום (שלישי) משרד הבריאות במדינה. בזאת, עלה מניין הנדבקים ל-228,030.

12:07 - דיירת בית האבות "משען כרמל" בחיפה אובחנה כחולת קורונה

דיירת בית האבות "משען כרמל" בחיפה, בת 96, אובחנה כחולת קורונה לאחר שחשה ברע ואושפזה בבית החולים כרמל בעיר. הנהלת בית האבות מסרה לוואלה! NEWS כי בעקבות הגילוי "נקטה בכל צעדי ההגנה המתחייבים".

בית אבות משען כרמל חיפה, 12 במאי 2020. יואב איתיאל
דיירת אובחנה כחולת קורונה. בית אבות משען כרמל חיפה/יואב איתיאל

11:26 - 22,231 הלוואות בערבות המדינה אושרו עד כה

הקרן להעמדת הלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים מסרה כי עד כה נבדקו 32,469 בקשות, ומתוכן אושרו 22,231. היקף ההלוואות שניתנו הוא 8.5 מיליארד שקלים. הקרן הייעודית נפתחה כדי לתת מענה לעסקים שנפגעו בתקופת הקורונה.

11:14 - 13 נוספים נדבקו בקורונה; מספר המונשמים ירד ל-57

משרד הבריאות הודיע כי מניין הנדבקים בקורונה עלה ב-13, בעוד מספר המונשמים ירד ל-57. לא נרשמו מתים מהנגיף, ו-13 החלימו ממנו.

10:58 - רוסיה: מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-232,243

מניין הנדבקים בקורונה ברוסיה עלה ל-232,243, לאחר ש-10,899 נוספים חלו בנגיף - כך נמסר מהמרכז לטיפול במשבר במדינה. בכך, עברה רוסיה את בריטניה במספר הנדבקים, שהפך להיות השלישי בגובהו בעולם. 2,116 בני אדם מתו מהנגיף עד כה.

מנגנוני הביטחון הפלסטיני אוכפים את הנחיות הקורונה ברמאללה, 23 במרץ 2020. AP
מנגנוני הביטחון הפלסטיני אוכפים את הנחיות הקורונה ברמאללה/AP

10:16 - מוסדות התרבות: רגב יוצרת מצג שווא שיש מתווה לחזרה

פורום מוסדות תרבות ואמנות בישראל הגיב להודעת שרת התרבות מירי רגב על החזרת המוסדות לפעילות, וטען כי היא יוצרת מצג שווא של מתווה מסודר לחזרה לפעילות. "הצהרת השרה, בדומה להצהרות קודמות שניתנו, יוצרת מצג שווא כאילו יש מתווה מסודר. לצערנו, אין שום תכנית אמיתית מאחורי ההצהרה", אמרו, והוסיפו שהם "מצרים על כך ששרת התרבות מפיחה תקוות שווא בקרב 150,000 עובדי מוסדות התרבות והאמנים הזקוקים למתווה אמיתי שיאפשר להם לחזור לעבודה. אירוע המחאה של מוסדות התרבות שיתקיים היום ב-12 בכל רחבי הארץ ימחיש זאת".

09:01 - רגב: אולמות התרבות ייפתחו בהדרגה החל מ-14 ביוני

שרת התרבות, ח"כ מירי רגב, הודיעה כי אולמות התרבות ייפתחו בהדרגה החל מ-14 ביוני. זאת, לאחר שלושה חודשים בהם היו סגורים בשל הקורונה. הושבת הקהל באולמות תתבצע תוך שמירה על מרחק של שני כיסאות בין אדם לאדם, ותפוסת הקהל תקבע בהתאם לגודל האולם.

08:50 - 23 שמורות טבע וגנים לאומיים נוספים ייפתחו מחר לציבור

רשות הטבע והגנים הודיעה כי 23 שמורות טבה וגנים לאומיים נוספים ייפתחו מחדש לציבור, ולראשונה ייפתחו גם שישה חניוני לילה. הכניסה תתאפשר רק בהזמנת כרטיס מראש, במטרה למנוע עומסי מבקרים בלתי צפויים. זאת, לאחר שהיו סגורים בחודשים האחרונים בשל נגיף הקורונה, ובהמשך ל-20 אתרים שכבר נפתחו מחדש לפני כשבוע.

08:24 - הודו: מניין הנדבקים בקורונה עבר את ה-70 אלף

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בהודו עבר היום את ה-70 אלף, ועלה ל-70,756 - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. זאת, לאחר שיותר מ-3,000 בני אדם אובחנו כחולים ביממה האחרונה. 2,293 מתו מהנגיף עד כה.

07:42 - גרמניה: מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-170,508

מניין החולים בנגיף הקורונה בגרמניה עלה ל-170,508, לאחר ש-933 נוספים נדבקו ביממה האחרונה - כך עלה מנתוני מכון רוברט קוך למחלות זיהומיות. מספר המתים מהנגיף עלה ל-7,533.

מספקים מזון לתושבים בלאגוס, נגריה, בעקבות מגיפת הקורונה. 22 באפריל 2020. רויטרס
כוחות מספקים מזון לתושבים בלאגוס, נגריה, בעקבות מגיפת הקורונה/רויטרס

04:35 - ארגון הבריאות העולמי: יש כמה מועמדים מובילים למציאת חיסון לקורונה

יו"ר הארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, אמר כי ישנם שבעה או שמונה מועמדים מובילים במרוץ למציאת חיסון לקורונה. בסרטון ששודר באסיפת המועצה החברתית כלכלית של האו"ם הוא אמר כי מתבצע מאמץ מואץ למציאת חיסון, בסיוע שמונה מיליארד דולר ממנהיגים מארבעים מדינות, ארגונים ובנקים לטובת מחקר, טיפול ובדיקות.

01:20 - טראמפ: פנס עבר בדיקות קורונה ויצא שלילי לנגיף

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי סגנו מייק פנס נבדק לקורונה ביומיים האחרונים ויצא שלילי לנגיף. ביום שבת דווח כי הדוברת של פנס, קייטי מילר, נדבקה בווירוס לאחר מכן הכריז פנס כי הוא וטראמפ יעברו בדיקת קורונה בכל יום.

23:16 - ארה"ב: מניין המתים מנגיף הקורונה חצה את ה-80 אלף

מניין המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית עלה ב-59 ביממה האחרונה ל-80,846 - כך נמסר מאוניברסיטת ג'ון הופקינס. מניין הנדבקים בנגיף עלה ב-2,305 מאז אתמול ל-1,369,943.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully