וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב קוראת לפתוח את החופים: "זקוקים לקצת אוויר"

העירייה הציגה למשרדי הבריאות והפנים מתווה לחזרה מיידית של חופי הים, הכולל שמירה על מרחק בין הרוחצים, הגבלת הכניסה לשירותים והחלשת זרם המים במקלחות. חולדאי: "רואים שהציבור מצביע ברגליים". משרד הבריאות: הנושא נידון מול הרשויות בהתאם ללו"ז שקבעה הממשלה

עריכה: ניר חן

עיריית תל אביב קראה היום (שני) לממשלה לאפשר פתיחה מיידית של חופי הים המוכרזים. על רקע ההקלות במגבלות למניעת התפשטות נגיף הקורונה, העירייה הציגה לנציגי משרד הבריאות והפנים בחוף פרישמן את הצעתה למתווה שלדבריה יאפשר חזרה מיידית של פעילות חופי הים בעיר. בתגובה, משרד הבריאות מסר כי הנושא נידון מול הרשויות המקומיות בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו על ידי הממשלה.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, אמר כי "אחרי שבועות ארוכים של הסגר, עם ישראל זקוק לקצת אוויר. חופי הים מציעים אפשרות בילוי לכלל הציבור, באוויר הפתוח, ולא פחות חשוב מכך לעת הזו - במחיר שווה לכל כיס. כפי שראינו בסוף השבוע האחרון, הציבור מצביע ברגליו. המתווה שהצגנו הבוקר מהווה מודל שניתן ליישום מחר בבוקר והוא עונה על כל הדרישות של משרד הבריאות".

מתרחצים מבלים בחוף הים, תל אביב, 11 במאי 2020. ראובן קסטרו
"מצביעים ברגליים". רוחצים מבלים בחוף הים בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

המתווה, תחת הכותרת "ים כחול - תו סגול", כולל הקפדה על מרחק של שני מטרים בין השוהים בחוף, הקפדה יתרה על היגיינה ופעולות הסברה נרחבות בחוף. "כפי שאפשר היה להיווכח בסוף השבוע, הציבור הישראלי מבקש לבלות על שפת הים ולנוכח מזג האוויר הקיצי הצפוי בסוף השבוע הקרוב העירייה קוראת לממשלה לאמץ באופן מיידי את המודל המוצע", מסרה העירייה.

מנכ"ל העירייה רובי זלוף הציג את המתווה בפני נציגי אגפי החופים והפיקוח העירוניים, נציגי החברה העירונית "אתרים", זכייני המסעדות המפעילות בחופים ונציגי משרדי הבריאות והפנים. כדי לצמצם את סיכויי ההידבקות, הישיבה תתקיים בקבוצות של עד שישה אנשים; מספר האנשים הנכנסים לשירותים הציבוריים יוגבל והם יעברו מדידת חום גוף; מתקני החוף - שולחנות, כיסאות, מיטות שיזוף ושמשיות - יוצבו במרחקים גדולים אחד מהשני; וזרם המים במקלחות יוחלש כדי למנוע את התפשטות אדי מים.

עוד בוואלה!

חתונות מצומצמות, מתקני כושר ומה מותר בל"ג בעומר: ההקלות שאושרו

לכתבה המלאה

כמו כן, על פי המתווה, יתבצע חיטוי וניקוי יסודי של המזנון, השירותים והמלתחות; יוצבו מתקני חיטוי בכניסה לשירותים, למלתחות ולמכונות התשלום; עובדים יודרכו ויינתנו הנחיות לפעיות במזנון; מוצרי מזון ושתייה יוזמנו לשטח הישיבה מבלי לייצר התקהלות; התפריטים יהיו חד-פעמיים ויודפסו על נייר; הנחיות משרד הבריאות יונגשו ותינתן האפשרות לרכישת אלכוג'ל, מסיכות וכפפות בקיוסקים הפרוסים ברצועת החוף.

בחופי תל אביב-יפו, המשתרעים מגבול הרצליה בצפון עד גבול בת-ים בדרום, נופשים על פי ההערכה כ-150 אלף נופשים בממוצע בשבתות ובחגים וכ-25 אלף נופשים בימי חול. בסך הכול, בעונת הרחצה נופשים כתשעה מיליון מתרחצים בממוצע. בעירייה ציינו כי "על אף שהעירייה עושה מאמצים רבים לקיים את הנחיות משרד הבריאות במרחב הציבורי, הרי שבסופו של דבר נדרש שיתוף פעולה מלא מהציבור ובאחריותו לשמור על הכללים".

הכנות לפתיחת חוף פרישמן, תל אביב, 11 במאי 2020. ראובן קסטרו
הכנות לפתיחת חוף פרישמן, היום/ראובן קסטרו

משרד הבריאות מסר בתגובה כי "הנושא נידון מול הרשויות המקומיות הרלוונטיות ורק לאחר עמידה בכל אמות המידה שהגדרנו לשמירה על בריאות הציבור נאפשר פתיחה זאת בכפוף לתו הסגול ובהתאם למתווה לוחות הזמנים שנקבע על ידי הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully