וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על התיקים בליכוד: נתניהו נועד עם ארדן ועם אדלשטיין

10.5.2020 / 17:33

רה"מ נפגש עם השר לביטחון פנים והציע לו כמה תפקידים בממשלה הבאה. מאוחר יותר נפגש גם עם יו"ר הכנסת לשעבר שדורש לשוב לתפקיד, אולם עקב הווטו שהטילו בכחול לבן הפגישה הסתיימה ללא הסכמות. זאת, כחלק מההתייעצויות שנתניהו וגנץ מנהלים לקראת הסיכום על חלוקת התיקים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בעיצומו של המאבק על חלוקת התיקים בליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן בנוגע לתפקידו בממשלה הבאה. נתניהו הציע לארדן כמה תפקידים והשניים סיכמו לדבר שוב בזמן הקרוב. נתניהו ניפגש מאוחר יותר גם עם ח"כ יולי אדלשטיין, שדורש להתמנות לתפקיד יו"ר הכנסת. אולם בכחול לבן מטילים וטו על מינויו לתפקיד, ובין השיחה הסתיימה ללא הסכמות.

נתניהו, כמו גם יו"ר כחול לבן בני גנץ, מקיימים התייעצויות ושיחות עם חברי מפלגתם, לאחר שהודיעו על כוונתם להשביע את הממשלה ביום רביעי הקרוב. הליכוד וכחול לבן עדיין מנהלים משא ומתן על שינוי חלוקת התיקים בין הגושים, בעקבות דרישת כחול לבן לקבל גם את תיק הבריאות, אך בשלב זה אין עדיין הסכמות בין הצדדים וההסכם נשאר בעינו.

מוקד העניין הפוליטי הוא בחלוקת התיקים בליכוד ובהיצע הדל, לאור מספרם הרב של בכירי הליכוד המכהנים כיום בתפקיד שר. נתניהו צפוי להציע לחלק מהשרים להתמנות לשגרירים באו"ם, בלונדון, בפריז ובאוסטרליה, או להציע מינוי עתידי, עם הרחבת הממשלה בעוד כמה חודשים או ברוטציה עם אחד משרי הליכוד האחרים.

מליאת הכנסת היום 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
הציע לו כמה תפקידים. נתניהו וארדן/נועם מושקוביץ

הפגישה עם אדלשטיין התקיימה לאחר שהאחרון איים שלא להיכנס לממשלה אם נתניהו לא יחזיר אותו לתפקיד יו"ר הכנסת. גם לארדן, שמוזז ממשרדו, נתניהו צריך להציע תיק בכיר. עדיין לא ברור אם ומה יוצע לגדעון סער, מי שנחשב ליריבו הגדול של נתניהו, אך בליכוד מעריכים כי נתניהו ירצה למצוא פתרון שישביע את רצונם של אדלשטיין וארדן על מנת שלא יצטרפו לסער ויהוו לו אופוזיציה פנימית. לפי ההערכה, אמיר אוחנה הוא המועמד המוביל להחלפתו של ארדן במשרד לביטחון פנים.

ההתפטרות של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, 25 במרץ 2020. דוברות הכנסת, עדינה ולמן, אתר רשמי
איים שלא להיכנס לממשלה אם לא יחזור לתפקיד יו"ר הכנסת. אדלשטיין/אתר רשמי, דוברות הכנסת, עדינה ולמן

מוקדם יותר, הודיעה ימינה על כוונתה "לשרת את העם באופוזיציה" בקדנציה הקרובה, לאחר כישלון המשא ומתן בין נתניהו ליו"ר המפלגה השר נפתלי בנט. "ימינה תיערך ליום שאחרי נתניהו, שיבוא בעוד שנה וחצי, ותייצר מהאופוזיציה אלטרנטיבת ימין אמיתית", הכריזה המפלגה. עם זאת, ח"כ איילת שקד התנגדה לפרסום ההודעה, מאחר ש"אין חזרה ממנה". ימינה תתכנס לסיעה בכנסת, הערב בשעה 17:00, כדי לדון בהחלטות לקראת הקמת הממשלה הבאה.

(עדכון ראשון: 14:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully