וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה חשודים נחקרו בחשד לאיומים והסתה נגד יאיר נתניהו

8.5.2020 / 12:10

החשודים, בהם פעיל שמאל שתועד קורא קריאות נגד יאיר נתניהו, נחקרו בחשד לאיומים והסתה ושוחררו לביתם. הפרקליטות הורתה לפתוח בחקירה פלילית בעקבות הפוסטים שהעלו, ולאחר שראש הממשלה הגיש תלונה במשטרה. "אם השכל הישר יכריע, התיק הזה ייסגר בלא כלום", טען אחד מהם

מערכת וואלה!

פעיל השמאל חיים שדמי ושני חשודים נוספים נחקרו היום (שישי) בלהב 433 בחשד לאיומים והסתה נגד יאיר נתניהו, וזאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש תלונה במשטרה בגין הסתה נגד בנו. הפרקליטות בחנה את הפוסטים שהעלה שדמי וחשודים נוספים, ומצאו בהם חשד לכאורה להסתה ואיומים. בשל כך הורו ללהב 433 לפתוח בחקירה פלילית נגד שלושת החשודים. לאחר כשלוש שעות הסתיימה החקירה, והחשודים שוחררו לביתם. שדמי אמר ביציאה מהחקירה כי "אם השכל הישר יכריע, התיק הזה ייסגר בלא כלום".

אתמול כתב שדמי בפייסבוק כי הוא צפוי להיחקר הבוקר, והבטיח לעדכן בסיום החקירה. בנוסף לכך, הוא סיפר כי "לפני כשמונה חודשים, הותקפתי בידי איש ימין בפתח תקווה. על המקרה הרחבתי באותו לילה בדף ה'קריימיניסטר'. בתמצית: נכנסתי למכונית, חגרתי חגורה, התכוונתי להתחיל לנסוע. לפתע הגיח מבניין סמוך אדם, רץ אחוז אמוק אל המכונית וניסה לפתוח את הדלת. המכונית היתה נעולה מבפנים. בצר לו, הוא התחיל לתת אגרופים ובעיטות למכונית בהתקף טירוף".

הוא הוסיף כי "ברור לכולנו מה היה קורה לולא היה האוטו נעול. תלונה הוגשה למשטרת פתח תקווה, החקירה הסתייימה והתיק נסגר".

פעיל השמאל, חיים שדמי. -, אתר רשמי
פעיל השמאל חיים שדמי בהפגנה מול בית רה"מ/אתר רשמי, -

עוד כתב שדמי כי הוא קיבל טלפונים מאיימים לבית הוריו, ואף כי איימו באוזני אמו על חייו במפורש. הוא הוסיף: "דיברו איתי על הסתה, דברו איתי על איומים. אם אני 'ממומן בידי ברק', אם הסיכוי שיוגש נגדי כתב אישום נמוך מהסיכוי ש'נסראללה יתגייר' - יש מי שמפנים". עוד קבע שדמי בפוסט שכתב, כי "האמת והצדק איתי. האמת והצדק ינצחו. רק כולנו יחד - חזית אחת".

התלונה הוגשה אתמול לאחר ששדמי הפגין מול בית ראש הממשלה בירושלים ותועד קורא קריאות נגד בנו של ראש הממשלה, ובין היתר קרא להשליך בקבוק תבערה על בית ראש הממשלה. שדמי תועד אומר את הדברים באחת מההפגנות שנערכו בקרבת מעון ראש הממשלה בירושלים, במסגרת מחאת הדגלים השחורים נגד שחיתות שלטונית ומהלכי הממשלה. "אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. יום אחד תהיה בלי מאבטחים... אין לדעת", אמר על יאיר נתניהו, לפי אחד הסרטונים.

עוד בוואלה!

הבר נפתח בבלפור: השבוע שבו נתניהו ניצח את הקורונה, את בג"ץ ואת גנץ

לכתבה המלאה

נתניהו טען כי "ההסתה בשמאל הקיצוני חצתה קווים אדומים. מדובר באיומים ממשיים על חייו של בני. אסור להתעלם מאיומים אלה". מוקדם יותר טען הבן בסדרת ציוצים שפרסם בטוויטר כי הוא כבר הגיש תלונה למשטרה נגד שדמי, אך לטענתו פניותיו לא נענו.

לפני כשבועיים התעוררה סערה כשיאיר נתניהו כתב בתגובה לפרסום של ח"כ ניצן הורוביץ על אחת מההפגנות שנערכו במסגרת המחאה, כי הוא "מקווה שהזקנים שימותו בעקבות ההפגנה הזאת - יהיו רק של המחנה שלכם". זמן קצר לאחר מכן, כשהדבר עורר סערה, מחק יאיר נתניהו את תגובתו. ראש הממשלה התנער מהציוץ של בנו. בתגובה לציוץ, שנמחק בינתיים, נמסר מטעמו של נתניהו כי הוא "דוחה את הדברים על הסף".

(עדכון ראשון 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully