וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה בארה"ב: האב והבן שירו בצעיר שחור נאשמים ברצח

8.5.2020 / 9:44

גרגורי וטראוויס מקמייקל מג'ורג'יה נעצרו אחרי יותר מחודשיים מהירי הקטלני באחמאוד ארברי, שרץ בשכונת מגוריהם, זאת לאחר פרסום תיעוד מהמקרה

תיעוד ירי בצעיר בג'ורג'יה/צילום: רויטרס

הרשויות במדינת ג'ורג'יה שבארצות הברית עצרו הלילה (שישי) את גרגורי וטראוויס מקמייקל, אב ובנו שירו למוות בצעיר שחור בשם אחמאוד ארברי, אחרי שרדפו אחריו במשאית בזמן שרץ בשכונה שלהם בפברואר. הם נאשמים ברצח.

מקורביו של ארברי בירכו על המעצרים, אולם הביעו תסכול מההמתנה הממושכת. מעצרם באשמת הרצח של אחמאוד ארברי, בן 25, מגיע אחרי יותר מחודשיים אחרי שנורה ברחוב מגורים בשכונה מחוץ לעיר ברונסוויק. השבוע התגבר הזעם ברחבי ארצות הברית על המקרה, בעקבות פרסום תיעוד של הירי.

"זה היה צריך לקרות ביום שבו זה התרחש", אמר אקים בייקר, אחד מחבריו הקרובים של ארברי. "אין סיכוי שבלי הסרטון זה היה קורה. אני רק שמח שנשפך אור בוהק מאוד על המקרה".

צעיר שנורה בזמן ריצה במדינת ג'ורג'יה, ארה"ב, פברואר 2020. צילום מסך, אתר רשמי
ארברי לאחר שנורה. מתוך התיעוד/אתר רשמי, צילום מסך

גרגורי מקמייקל, בן 64, אמר בתחילה שהוא ובנו טרוויס רדפו אחרי ארברי משום שחשדו בו כפורץ. אמו של ארברי, וונדה קופר ג'ונס, אמרה שהיא מאמינה שבנה, שחקן פוטבול לשעבר, בסך הכול רץ בשכונת סטילה שורס לפני שנהרג באחר הצהריים של יום ראשון.

גרגרוי מקמייקל שימש חוקר עבור התובעת המחוזית ג'קי ג'ונסון, עד שפרש בשנה שעברה. הקשר ביניהם הוביל אותה לוותר על חקירת התיק.

המושל הרפובליקני של ג'ורג'יה, בריאן קמפ, אמר לפני ההכרזה על המעצרים כי הוא משוכנע שהחוקרים "יגלו את האמת". במסיבת עיתונאים שכינס אמר המושל: "מוקדם יותר השבוע, צפיתי בסרטון שתיעד את רגעיו האחרונים של ארברי. אני יכול לומר לכם שזה מזעזע לחלוטין, ולתושבי ג'ורג'יה מגיעות תשובות".

עוד בוואלה!

"לינץ' מודרני": צעיר שחור נורה למוות בידי שני לבנים בארה"ב. הם לא נעצרו

לכתבה המלאה
אב ובנו ממדינת ג'ורג'יה שירו למוות בצעיר שחור. טוויטר, אתר רשמי
הואשמו ברצח. גרגורי וטרוויס מקמייקל/אתר רשמי, טוויטר

בסרטון, שפורסם לראשונה על ידי תחנת רדיו מקומית, נראה אדם שחור רץ במסלול ריצה בצד שמאל של הכביש כשמשאית חונה לפניו באמצע הכביש. אדם אחד היה בתא של המשאית, ואחר עמד ליד דלת הנהג הפתוחה. הרץ חצה את הכביש כדי לעקוף את המשאית דרך הצד של הנהג, ואז חצה בחזרה לחזית המשאית. ברקע נשמעו יריות, ובסרטון נראה הרץ נאבק עם אדם על מה שנראה כמו רובה. נשמע ירי נוסף, והצעיר השחור נראה מכה את האדם עם הרובה. לאחר מכן נשמעת ירי נוספת, מטווח אפס, והצעיר ממשיך כמה צעדים עד שהתמוטט.

הסניגור העירוני של ברונסוויק אלן טאקר הזדהה אתמול בתור מי שהעביר את הסרטון לתחנת הרדיו. הוא הדגיש שהוא לא מייצג אף אחד המעורב בתיק הזה, וכי הוא שיתף את הסרטון "משום שהקהילה שלי נקרעת מהאשמות והערכות שגויות". הוא לא אמר כיצד הוא השיג את הסרטון ולא הגיב לפניות אליו.

"לינץ' מודרני"

הסערה סביב הפרשה הגיעה עד לבית הלבן, כשהנשיא דונלד טראמפ הביע את תנחומיו למשפחה. "זה דבר עצוב מאוד, אבל אקבל דוח מלא על כך הערב", אמר.

יריבו הצפוי בבחירות בנובמבר, ג'ו ביידן אמר אתמול כי מדובר ב"רצח" והשווה את המקרה ל"לינץ' מודרני".

התובע החיצוני שמטפל בתיק, טום דרדן, אמר ביום שני כי הוא רוצה שחבר מושבעים יכריע אם יש מקום להעמיד לדין את האב ואת הבן. בתי המשפט בג'ורג'יה עדיין סגורים ברובם בשל מגיפת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully