וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לינץ' מודרני": צעיר שחור נורה למוות בידי שני לבנים בארה"ב. הם לא נעצרו

7.5.2020 / 13:06

חודשיים חלפו מאז שאחמאוד ארברי נורה למוות בג'ורג'יה על ידי אב ובנו, שטענו שהוא ענה לתיאור של פורץ בשכונה. לאחר פרסום תיעוד קשה, שבו הם נראים אורבים לארברי בזמן שרץ, גוברות הקריאות להעמיד אותם לדין. "רצח בדם קר", אמר ביידן

תיעוד ירי בצעיר בג'ורג'יה/צילום: רויטרס

צעיר שחור ממדינת ג'ורג'יה שבארצות הברית נורה למוות לפני חודשיים בידי שני אנשים לבנים, ומשפחתו קוראת למעצרם המידי על רקע הסערה הגוברת סביב הפרשה.

הקריאות להעמדתם לדין של השניים בגין הירי באחמאוד ארברי גברו אחר שביום שלישי פורסם תיעוד של המקרה על ידי עורכי הדין של המשפחה. בעקבות זאת, קהל גדול של מפגינים צעד בשכונה שבה התרחש הירי ב-23 בפברואר והמדינה פתחה בחקירה משלה. המושל והתובע הכללי הבטיחו לתמוך בה. השניים שרדפו אחרי הצעיר אמרו למשטרה כי הם חשדו שהוא אחראי לשוד.

אמו של ארברי, וונדה קופר ג'ונס, אמרה אתמול לכתבים כי היא מאמינה שבנה בן ה-25 בסך הכול יצא לריצה היומית שלו בשכונה שנמצאת מחוץ לעיר הנמל ברונסוויק. היא לא צפתה בסרטון שצולם בטלפון סלולרי. "ראיתי את בני מגיח לעולם, ואני לא ארצה לראות אותו עוזב את העולם", סיפרה.

תובע חיצוני, האחראי לתיק, אמר כי הוא רוצה שחבר מושבעים יכריע אם יש צורך בפתיחת משפט פלילי, אך זה לא יקה עד לפחות אמצע החודש הבא, משום שבתי המשפט בג'ורג'יה נותרו ברובם סגורים בגלל התפרצות מגיפת הקורונה.

צעיר שנורה בזמן ריצה במדינת ג'ורג'יה, ארה"ב, פברואר 2020. צילום מסך, אתר רשמי
אמו סירבה לראות את הסרטון. ארברי אחרי שנורה/אתר רשמי, צילום מסך

עורכי הדין של המשטרה אמרו כי האב והבן שרדפו אחרי ארברי צריכים להיעצר לפני החלטת חבר המושבעים, כפי שקורה בדרך כלל במקרים פליליים. הם הודו בפני המשטרה שהם שלפו כלי נשק ורדפו אחרי הצעיר במשאית אחרי שראו אותם רץ בשכונה שלהם.

"הם לקחו את החוק לידיים והם ביצעו לינץ' מודרני באמצע היום", אמר לי מריט, עורך דין של המשפחה.

האב, גרגורי מקמייקל, סיפר למשטרה שהוא ובנו, טרוויס, חשבו שארברי תואם לתיאור של מישהו שנתפס במצלמת אבטחה פורץ לבית בשכונה. הם התחמשו לפני שנכנסו למשאית ורדפו אחריו. לדברי האב, בנו יצא מהמשאית עם רובה ציד, כשהצעיר השחור "החל לתקוף באלימות". על פי דוח המשטרה, הוא סיפר שהירי קרה אחרי שהשניים התעמתו על הרובה.

לאחר מכן, נכתב, האב הפך את ארברי כדי לראות אם הוא היה חמוש. בדוח לא מצוין אם הוא היה חמוש או לא.

עוד בוואלה!

למרות שיעורם הנמוך באוכלוסייה, שחורים בארה"ב מתים יותר מקורונה

לכתבה המלאה

ה-FBI מסייע לחקירה

בסרטון, שפורסם לראשונה על ידי תחנת רדיו מקומית, נראה אדם שחור רץ במסלול ריצה בצד שמאל של הכביש כשמשאית חונה לפניו באמצע הכביש. אדם אחד היה בתא של המשאית, ואחר עמד ליד דלת הנהג הפתוחה. הרץ חצה את הכביש כדי לעקוף את המשאית דרך הצד של הנהג, ואז חצה בחזרה לחזית המשאית. ברקע נשמעו יריות, ובסרטון נראה הרץ נאבק עם אדם על מה שנראה כמו רובה. נשמע ירי נוסף, והצעיר השחור נראה מכה את האדם עם הרובה. לאחר מכן נשמעת ירי נוספת, מטווח אפס, והצעיר ממשיך כמה צעדים עד שהתמוטט.

התובע בתיק, טום הארדן, סירב להגיב כשנשאל אם הסרטון מתאר את הירי בארברי. ה-FBI הקצה שלושה סוכנים לטובת חקירת הפרשה, לבקשת התובע.

"אני מבין שיש תחושות סוערות בקהילה וברחבי המדינה", אמר ראש לשכת החקירות בג'ורג'יה ריינולדס. "והדבר האחרון שמישהו רוצה לעשות זה להמתין לנו בסבלנות, אבל אני גם מבין שהחקירה הזו צריכה להיעשות בצורה נכונה".

על פי החוק בג'ורג'יה, ניתן להרוג מישהו כחלק מהגנה עצמית רק במקרים שבהם אותו אדם סבור שהפעלת כוח זו הכרחית כדי למנוע מוות או פציעה חמורה או למנוע ביצוע עבירה אלימה. החוק קובע גם כי אדם שעשה פרובוקציה או היה "התוקפן" אינו יכול לטעון להגנה עצמית. מריט, עורך דינה של המשפחה, אמר כי משרד המשפטים צריך לחקור את המקרה כפשע שנאה.

המושל הרפובליקני בריאן קמפ אמר ביום שלישי כי הוא תומך בחקירה. "לאזרחי ג'ורג'יה מגיעות תושבות" כתב בטוויטר. "רשות אכיפת החוק של המדינה מוכנות להבטיח שהצדק ייעשה".

התובע הכללי, כריס קר, רפובליקני גם הוא, שלח מסר דומה. "בהתבסס על הסרטון ועל הדיווחים בחדשות שראיתי, אני מודאג מאוד מהאירועים סביב הירי", מסר. "אני מצפה שהצדק ייעשה במהירות האפשרית".

אב ובנו ממדינת ג'ורג'יה שירו למוות בצעיר שחור. טוויטר, אתר רשמי
יצאו עם נשקים שלופים. גרגורי וטרוויס מקמייקל/אתר רשמי, טוויטר

בכירי הדמוקרטים הצטרפו אף הם לקריאות המחאה. "הסרטון ברור - אחמאוד ארברי נרצח בדם קר", כתב בטוויטר המועמד הדמוקרטי הצפוי בבחירות, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן.

ג'קי ג'ונסון, התובעת של מחוז גלין, חילצה את עצמה מהחקירה משום שהאב, גרגורי מקמייקל, עבד בעבר כחוקר בלשכתה, בטרם פרש לפני כשנה.

התובע החיצוני הראשון, ג'ורג' ברנהיל, התפטר באמצע החודש שעבר לבקשת משפחת ארברי. אחד מילדיו עבד כעוזר של ג'ונסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully