וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6.4 ס"מ של רעל: "הצרעות הרצחניות" הגיעו מאסיה לארה"ב

6.5.2020 / 21:07

המין הפולש, שמקורו בדרום-מזרח אסיה, זוהה במדינת וושינגטון, ובנוסף לסכנה הבריאותית הוא עשוי לגרום לנזקים כבדים לחקלאות. "זה יכול להיות קטסטרופלי"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

"צרעות רצחניות", מין פולש ומסוכן מאסיה, הגיע לארצות הברית, שם הוא יכול לאיים על בני אדם ועל תעשיית הדבורים. צרעת הענק יכולה להגיע לגודל של 6.4 ס"מ באורך, ומקורה בדרום-מזרח אסיה. היא התגלה לראשונה במדינת וושינגטון בדצמבר.

"צרעת ענק אסייתית יכולה לעקוץ אותך פעמים רבות, ויש לה ארס רב, בגלל הגודל שלה. הרעל הוא די מסוכן והוא יוצר נמק סביב הפצע, שגורם לבשר סביבו לנשור", הסביר סוון-אריק ספיצ'יגר, מומחה לחרקים ממשרד החקלאות של מדינת וושינגטון."אנחנו יודעים מהספרות שרוב האנשים יכולים לשרוד עקיצה אחת או שתיים, אבל במקרה של כמה עקיצות, הנמק סביב הרעל יתחיל להגיע לדם ויפגע באיברים שלך. עקיצות רבות עשויות להיות קטלניות".

משרד החקלאות בוושינגטון אמר כי למרות מאות דיווחים, עד כה אומתו שתי תצפיות של הצרעות.

צרעות ענק אסייתיות שנצפו במדינת וושינגטון, ארה"ב, 23 באפריל 2020. רויטרס
ייתכן שהגיעו דרך מכולה. שתי הצרעות שנתפסו בוושינגטון/רויטרס
צרעות ענק אסייתיות שנצפו במדינת וושינגטון, ארה"ב, 23 באפריל 2020. רויטרס
אפשר לשרוד עקיצה או שתיים - אך כמה מהן כבר יהיו קטלניות/רויטרס

פרט לסכנה לבני אדם, הצרעות מציבות סכנה לחקלאות ולתעשיית הדבש. זאת משום שהן תוקפות דבורי דבש, כשכמה מהן מסוגלות למחוץ מושבה שלמה בתוך כמה שעות. "הן נכנסות ל'לשלב הקטל' כשהן עורפות את ראשן של הדבורים. לאחר מכן הן מגנות על המושבה כאילו שהיא הייתה שלהן ומתחילות להאכיל את הצאצאים שלהן", נכתב באתר משרד החקלאות של וושינגטון. "זה יכול להיות קטסטרופלי", הזהיר שפיגר מהשלכות התפשטות הצרעות לכוורות ברחבי ארצות הברית.

המדענים לא משוכנעים כיצד הגיעו הצרעות לבליין, וושינגטון. הסברה ההגיונית ביותר היא שהן הגיעו במכולה שנפרקה באחד מנמלי המדינה. על פי חוק פדרלי, הבאה מכוונת של החרק הקטלני היא עבירה. בעוד שהצרעות לא תוקפות בדרך כלל בני אדם או חיות מחמד, הן יכולות לתקוף כשהן חשות באיום.

"אנחנו לא רוצים שאף אדם פרטי ינסה להתעסק עם קן של צרעת ענק אסייתית. חליפות מגן רגילות פשוט לא יגנו עליכם. העוקץ של החרק הזה הוא באורך שישה מ"מ והוא יחדור את רוב הבגדים", הסביר ספיצ'יגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully