וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יורה בכביש החוף? המשטרה חוקרת תלונות של נהגים בצפון

7.5.2020 / 18:24

חוקרי המשטרה עצרו לאחרונה שני תושבים מג'סר א-זרקא, בחשד שביצעו ירי לאוויר באזור כביש 2. התושבים שנעצרו, אם לשבעה ילדים בת 45 וצעיר בן 18, מכחישים כי הם עומדים מאחורי הירי, וגם הנשק לא אותר. בינתיים, התנהלות המשטרה סופגת ביקורת הן מהשופטים והן מהסנגורים

יריות באוויר/יריות באוויר

המשטרה חוקרת כמה מקרים שאירעו לאחרונה, בהם התלוננו נהגים שחלפו על כביש החוף על ירי שמגיע מכיוון ג'סר א-זרקא. במסגרת החקירה ובעקבות סרטון טורד מנוחה שבידי חוקרי תחנת זכרון יעקב, נעצר השבוע תושב ג'סר א-זרקא חמדאן גרבאן בן ה-18. לטענת המשטרה, בסרטון זה שהגיע לידי החוקרים כבר לפני כחודש, נראה גרבאן מחזיק בנשק ויורה לכיוון כביש 2 הנושק לכפר. מדובר ככל הנראה באירוע מלפני כשנה. גם בחיפוש שבוצע אצלו לא אותר הנשק.

בעבר נרשמו כמה תלונות של נהגים חולפים, שטענו על ירי מכיוון הכפר, אך תלונות אלה לא הובילו לכתבי אישום. החוקרים נחושים למצות את החקירה הזו ושלשום בבית משפט השלום בחדרה השופטת יפעת אונגר-ביטון קבעה כי גם בעין בלתי מזוינת ובלתי מקצועית ניתן להסיק כי על פניו ולכאורה אכן מדובר בנשק, וכן ציינה כי גרבאן עצמו קשר את הכלי להיותו כלי נשק בחקירתו.

עם זאת, היא מתחה ביקורת על התנהלות המשטרה, וציינה כי "לא ברור מדוע המשטרה לא ראתה לנכון לפנות לבית המשפט בבקשה לקבל את הצווים המתאימים בפרק הזמן מאז שהסרטון הגיע לידה".

ג'סר א-זרקא, 24 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"בעייתיות בהתנהלות המשטרה". ג'סר א-זרקא מכיוון כביש החוף/ראובן קסטרו

השופטת האריכה את מעצרו של חמדאן גרבאן ביממה אחת. המשטרה ערערה לבית המשפט המחוזי בחיפה, כשעו"ד רהב אופנהיימר, שמייצג את גרבאן מטעם הסניגוריה הציבורית, ערער מנגד בדרישה לשחררו. בסופו של דבר השופטת רונית בש שמעה את טענות הסניגור אודות כשלי החקירה והתנהלות החוקרים, מחקה את עררי שני הצדדים בהסכמתם, וגרבאן שוחרר בתחנת זכרון יעקב היום.

"אני שמח שבית המשפט הבין את הבעייתיות בהתנהלות המשטרה", אומר עו"ד אפנהיימר לוואלה! NEWS. "מחד, המשטרה טענה למסוכנות ומאידך למעלה מחודש מעת שקיבלה המשטרה את הסרטון, ובו מתועד לכאורה אירוע חמור מאד בו נראה גבר יורה לכיוון כביש החוף כשלטענתם הם יודעים במי מדובר, הם לא מצאו לנכון לעצור אותו". עו"ד אפנהיימר הוסיף כי "כשעשו זאת, הם עשו זאת ללא צו, ובתחבולה גבו ממנו כאילו-הודאה, ללא ייצוג על ידי עורך דין, באמתלה שלא יעצרו אותו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "החשוד נעצר במסגרת המאבק המתמשך של המשטרה באירועי אלימות ושימוש בנשק בכל רחבי הארץ למען שלום הציבור ובטחונו. בית המשפט קבע בהחלטתו כי קיים חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו, שעניינן נשיאת והובלת נשק שלא כדין וירי באזור מגורים שיש בו לסכן חיי אדם ואף האריך את מעצרו". עוד מסרה המשטרה כי "בניגוד לטענות הסנגור, החשוד במעשה זכה לייצוג הולם כחוק, ולמרות ששוחרר בהמשך ממעצר, החקירה בעניינו עודנה מתנהלת בימים אלו במטרה למצות עמו את הדין בגין מעשיו". הם הוסיפו כי "מטרתה של כל חקירה פלילית היא להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם מעורבים באירועי פשיעה, תוך איסוף ראיות וביצוע מגוון פעולות חקירה באופן שיטתי וסדור בהתאם להוראות החוק, וכך היה גם במקרה זה".

עוד בוואלה!

משפחת החשוד בפריצה לרכב שנורה למוות במרדף משטרתי: "משפט שדה"

לכתבה המלאה

בנוסף אליו, תושבת הכפר בת 45, אמא ל-7 ילדים, עושה את הרמדאן מאחורי סורג ובריח, לאחר שחוקרי תחנת זכרון יעקב עצרו אותה שלשום בבוקר. יום קודם לכן התייצבו החוקרים בפני השופט יניב הלר וטענו בפניו כי היא מופיעה בסרטון המופץ ברשתות החברתיות, כשהיא מבצעת ירי באוויר בין תושבי הכפר ואחרים. חיפוש בביתה לא העלה דבר, האקדח לא נמצא והחוקרים אינם יודעים עדיין לומר מי הדמות השנייה המופיעה יחד עמה בסרטון.

עו"ד מוחמד מסארווה המייצג אותה מטעם הסניגוריה הציבורית, מכחיש בשמה כי היא מופיעה בסרטון, וכי היא ביצעה את הירי. הוא מציין כי מדובר בעקרת בית נורמטיבית ונטולת עבר פלילי. אבל בהמשך אותו בוקר בבית משפט השלום בחדרה, האריכה השופטת יפעת אונגר-ביטון את מעצרה.

אתמול, בחן השופט ארז פורת בבית המשפט המחוזי בחיפה, חומרים נוספים על הטלפון הנייד של המפקח ג'ימי עיסמי, קצין המשטרה שהתייצב בפניו, וציין כי התרשם אף הוא שקיימת תשתית המקימה חשד סביר כלפי האישה. הוא דחה את הערר ומחר היא שוב תובא בפני שופט, אם לא תשחרר אותה המשטרה קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully