וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרד נכשל: קרב הפורשים בחסידות גור עובר לבית המשפט

7.5.2020 / 15:41

הרב שאול אלתר, בן דודו של האדמו"ר, לא הצליח ללכד סביבו יותר מ-200 חסידים ונאלץ לקטוע מהלכים להקים חצר משלו, אך הקרע בחסידות עדיין קיים. כעת, מורה בסמינר הגישה תביעה לבית הדין לעבודה בטענה שפוטרה כי השתתפה באירוע שערך

עריכה: טל רזניק

(בווידאו: הרב שאול אלתר בשנה שעברה)

מורה בחסידות גור שעבדה בסמינר לבנות בירושלים הגישה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בעיר על סך כ-180 אלף שקלים, בטענה שפוטרה לאחר 15 שנים מעבודתה רק כי השתתפה באירוע שערך הרב שאול אלתר. הרב, מנהיג המורדים בחסידות, ניסה להקים חצר אך נסוג לאחר שנכשל בגיבוש קהילה גדולה סביבו.

בכתב התביעה נטען כי העובדת פוטרה מעבודתה "ביום בהיר" משום לטענתה "מצאה לנכון להשתתף בהקפות שניות של שמחת תורה שנערכו בצאת החג" על ידי מנהיג האופוזיציה - הרב אלתר. לדברי המורה, האירוע "היה לצנינים בעיני הנהגת חסידות גור" ואף טענה כי סיבת הפיטורים הינה "מפלה ואסורה ובוצעה בניגוד לכל דין".

רבי שאול אלתר, בהקפות שניות בירושלים. חיים גולדברג, כיכר השבת, אתר רשמי
מנהיג המורדים בחסידות. הרב שאול אלתר/אתר רשמי, חיים גולדברג, כיכר השבת

חסידות גור היא מהחסידויות הגדולות והחזקות בישראל. מעבר לגודלה, גם השפעתה על העולם הפוליטי היא הדומיננטית ביותר במגזר החרדי. נציג החסידות בממשלה ובכנסת הוא סגן השר יעקב ליצמן, והוא סר למרותו של האדמו"ר. באוקטובר אשתקד החסידות עברה טלטלה לאחר שבן דודו של האדמו"ר, הרב הרב אלתר, ניסה לערער באופן גלוי על מנהיגותו ולהקים חצר עצמאית. במסגרת אותו מהלך חסר תקדים השקיע הרב אלתר מאמצים וסכומי כסף גדולים.

הקרע שהחל ב-1996, שנת פטירתו של רבי פנחס מנחם אלתר, האדמו"ר הקודם הידוע בכינויו ה"פני מנחם". אחיינו, רבי יעקב אריה, זכה בהנהגה ולא בנו רבי שאול, זאת בשל העובדה כי שנחשב אז ליורש הטבעי. מאז, ובניגוד לצוואה הברורה שקבעה כי רבי יעקב אריה יכהן כאדמו"ר, הקרע נותר מתחת לפני השטח ומעולם לא עבר למישור הגלוי.

האדמור מגור, רבי יעקב אריה אלתר בעצרת בחירות ליהדות התורה. שוקי לרר, בחדרי חרדים, אתר רשמי
האדמור מגור, רבי יעקב אריה אלתר/אתר רשמי, שוקי לרר, בחדרי חרדים

ניסיון הפילוג של הרב שאול אלתר נכשל כישלון חרוץ לאחר שלא הצליח ללכד סביבו יותר מ-200 חסידים, בעוד שלמרותו של האדמו"ר סרים כ-13 אלף משפחות בישראל ובעולם. בעקבות כך, מאז, הרב שאול הוריד פרופיל, נמנע מעריכת אירועים פומביים המוניים ועצר מהלכים להקמת מוסדות חינוך.

לא ברור האם תביעה כזו קיבלה את אישורו של הרב שאול אלתר אך בציבור החרדי פנייה לערכאות נחשבת צעד חריג שמחייבת התייעצות עם סמכות תורנית או הלכתית. בכיר בחסידות גור המעורה בסוגיה דחה את הפרטים, וטען כי העובדת סיימה את עבודתה מרצונה. "מדובר בקבוצה קטנה שמנסה עדיין בצורה נואשת להוכיח שהיא נמצאת על המפה", אמר. "זאת, למרות שנכשלה כישלון חרוץ בניסיונותיה לפלג את החסידות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully