וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה נוספת במספר המונשמים וחולי הקורונה; מניין המתים - 239

בועז אפרת, דנה ירקצי, מאיה הורודניצ'אנו, יואב איתיאל, לירן לוי וסוכנויות הידיעות

6.5.2020 / 22:05

מגמת הירידה במדדי הנגיף בישראל ממשיכה. עיריית ת"א דרשה מהממשלה לאשר חזרה מידית של מסעדות לפעילות כבר בסופ"ש הבא. מעונות היום ישובו לפעילות ביום ראשון. ליגת העל בכדורגל תחודש ב-30 במאי. הביטוח הלאומי: כ-70 אלף אזרחים חזרו לעבוד. עדכונים שוטפים

מספר המתים מקורונה בבריטניה – הגבוה באירופה/רוייטרס

נגיף הקורונה בישראל ממשיך במגמת ההאטה, ומניין המתים מהנגיף בארץ עלה היום (רביעי) ל-239 בני אדם. מספר הנדבקים עלה ב-33 בלבד והגיע ל-16,314, בהם 89 מאושפזים במצב קשה ומתוכם 69 מונשמים. כמו כן, 10,637 החלימו ושוחררו לביתם. במהלך הלילה חתמו נציגי מעונות היום ומשרדי הבריאות והעבודה על הסכם שיאפשר את פתיחת מעונות היום המפוקחים החל מיום ראשון.

מגפת הקורונה ממשיכה לגבות עוד ועוד מתים ברחבי העולם. 2,333 בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה בארצות הברית, יותר מכפול מהיום הקודם. בסין ובקוריאה הדרומית אובחנו רק שני חולים חדשים ביממה האחרונה. ברוסיה נרשמה יממה רביעית ברציפות עם יותר מ-10 אלפים נדבקים. בספרד מתו 244 בני אדם ביממה האחרונה, לאחר שלושה ימים בהם מספרם היה פחות מ-200. באיראן מניין הנדבקים חצה את רף ה-100 אלף. האו"ם הודיע כי הוא צופה מיתון במימדים היסטוריים בשנה הקרובה.

צוותי חיטוי לקראת ביצוע חיטוי באוטובוס בו התגלה חולה קורונה במקסיקו סיטי, מקסיקו. 06 במאי 2020. רויטרס
צוותים לקראת חיטוי באוטובוס בו התגלה חולה קורונה במקסיקו/רויטרס

22:05 - משרד הבריאות: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-239

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים המאומתים עלה ב-33 חולים נוספים, כשמספר החולים הפעילים הוא 5,434, מהם 69 מונשמים. אדם נוסף מת במהלך היום מקורונה והעלה את מניין המתים ל-239. עד כה החלימו 10,637 בני אדם מהנגיף בארץ.

21:01 - גירעון הממשלה עלה ל-4.8% לפי אומדן ראשוני

לפי אומדן ראשוני של הגירעון ומימונו ושל ביצוע התקציב ופעילותה התקציבית של הממשלה בחודש אפריל 2020, נמדד גירעון בסך של 14.9 מיליארד שקלים, לעומת חודש אפריל אשתקד שבו נמדד גירעון תקציבי בסך של 4.9 מיליארד שקלים. מחודש מרץ החלו להתבטא ההשפעות של משבר הקורונה על המשק הישראלי ועל הפעילות התקציבית. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים (מאי 2019-אפריל 2020) עלה ל-4.8% מהתמ"ג.

20:56 - הולנד: הממשלה תחל להקל את הסגר במדינה בשבוע הבא

הולנד תתחיל להקל את הסגר וצעדי הריחוק החברתי שהוכרזו כדי להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה בשבוע הבא, כמעט חודשיים לאחר שהוטלו - כך הודיע ראש ממשלת הולנד מארק רוטה. "צעדים לפתיחה איטית של הכלכלה והחיים הציבוריים יעניקו למדינה שלנו מרחב להסתכל קדימה ולתכנן תכניות לעתיד", אמר רוטה. "נעשה זאת במהירות האפשרית, אבל עדיף להיות בטוחים עכשיו מאשר להצטער אחר כך". לפי ההוראות החדשות, מסיכות פנים יהיו חובה בתחבורה הציבורית החל מ-1 ביוני.

20:42 - יו"ר השלטון המקומי: מתווה הצהרונים לא תקף לילדים עניים

בתגובה למתווה האוצר להפעלת הצהרונים, שלח יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת חזרת גני הילדים לפעילות בשבוע הבא, שבו מתח ביקורת חריפה על מתווה הצהרונים, שלא נותן לדבריו מענה לכל ילדי הגנים. הוא טען כי ב-117 יישובים המשתייכים למעמד סוציו אקונומי 6-10, בהם 40% מילדי הגנים אין כל השתתפות של המדינה בפתרון הצהרונים. "מציאת פיתרון משמעותי עד שעות אחר הצהריים היא כורח המציאות. במודל הקיים ההורים לא יוכלו לחזור למקומות העבודה", ציין.

20:38 - הממשלה אישרה איסור הדלקת מדורות בל"ג בעומר

שרי הממשלה אישרו שורת הגבלות על הציבור מחשש להדבקה בקורונה בל"ג בעומר. בין ה-7 ועד ל-13 במאי תיאסר הדלקת מדורות ושהייה בסמוך אליהן בכל רחבי הארץ. בנוסף לכך, בתאריכים אלה תיאסר כניסה ושהייה באזור המצומצם של קבר הרשב"י והיישוב מירון למעט אלו שמתגוררים במקום, וכן השכרת צימרים וחדרי אירוח באזור.

20:08 - בנט: "פניתי רשמית לנתניהו לבקש את תיק הבריאות"

שר הביטחון נפתלי בנט אמר כי הוא פנה באופן רשמי לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש לקבל את תיק הבריאות. זאת, לדבריו, "על מנת להקים מערך פנדמיה לאומי לקראת ההתפרצות הבאה, שעלולה להגיע בחורף הקרוב". בנט הוסיף כי "אם נקים מערך כזה, נוכל בפעם הבאה להתמודד עם המגיפה תוך פגיעה קטנה יותר בכלכלה".

19:40 - טורקיה: 2,253 מקרי הידבקות בקורונה זוהו ביממה האחרונה

2,253 מקרי הידבקות בנגיף הקורונה זוהו בטורקיה ביממה האחרונה - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין הנדבקים בקורונה בטורקיה ל-131,744 בני אדם. על פי ההודעה, 64 בני אדם מתו מהנגיף ביממה החולפת, ומניין המתים במדינה עלה ל-3,584. מבין הנדבקים, החלימו 78,202 בני אדם.

19:21 - הביטוח הלאומי: כ-70 אלף אזרחים שבו אל מעגל העבודה

9,193 אזרחים שבו ביממה האחרונה למעגל העבודה, לאחר שהוצאו לחופשה ללא תשלום - כך הודיע היום המוסד לביטוח לאומי. על פי ההודעה, מאז ה-19 באפריל, אז החלו ההקלות הראשונות בהגבלות הקורונה, 69,894 אזרחים שהוצאו לחופשה ללא תשלום חזרו אל מעגל העבודה.

19:15 - השרה רגב: ליגת העל בכדורגל תשוב לפעילות ב-30 במאי

שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה כי ליגת העל תשוב לפעילות בסוף החודש. לדבריה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את המתווה שגובש לחידוש הליגה, שסוכם בין משרד התרבות והספורט, מנהלת הליגה בכדורגל ומשרד הבריאות. על פי המתווה, האימונים יחודשו ב-10 במאי, והליגה תחזור לפעילות ב-30 במאי.

19:12 - בריטניה: מניין המתים מקורונה חצה את רף ה-30 אלף

649 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בבריטניה ביממה האחרונה - כך הודיעו הרשויות בממלכה. בכך, עלה מניין המתים מהנגיף בבריטניה ל-30,076 בני אדם.

18:50 - כתב אישום יוגש נגד חולה קורונה שהסתיר את המידע מהרשויות

המשטרה סיימה את חקירתה נגד חולה הקורונה המאומת שעל פי החשד לא דיווח לרשויות ונחת בארץ לפני כשבוע. ממצאי החקירה עלה כי החולה, תושב ביתר עלית בשנות ה-60 לחייו, קיבל הודעה ממשרד הבריאות כי עליו להיכנס לבידוד טרם נסיעתו לחו"ל. הוא יצא מהארץ, וביום למחרת התברר שהוא נשא הנגיף. למרות זאת, החשוד חזר ארצה, לא עדכן בדבר היותו חולה מאומת והסתיר את המידע מהרשויות. פרקליטות מחוז ירושלים צפויה להגיש נגדו כתב אישום.

18:41 - עיריית ת"א לממשלה: אשרו את החזרה מידית של מסעדות לפעילות כבר בסופ"ש הבא

עיריית תל אביב יפו הציגה את הצעתה למתווה חזרה לפעילות של עסקי המזון וההסעדה בעיר כבר לקראת סוף השבוע הבא, בשיתוף איגוד המסעדות והברים הארצי. העירייה קראה לממשלה לאשר אותו באופן מידי, ומוקדם מן היעד שהציבה באסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, על מנת למנוע את קריסת הענף. בעיר יש כ-2,500 מסעדות, בתי קפה וברים, המעסיקים כ-70 אלף עובדים.

במכתב שכתב ראש העיר רון חולדאי לראש הממשלה בנימין נתניהו כתב לאפשר את פתיחת העסקים בהתאם למתווה המוצע כבר בסוף שבוע הבא. "מאז פרוץ המשבר, נמצא הענף כולו בקיפאון כמעט מוחלט", כתב חולדאי. "חלק מהעסקים נכנסו לחובות כבדים וחלקם כרעו תחת הנטל ונסגרו. כל יום שעובר הוא קריטי עבורם. עבור אלפי עסקים ישראלים בענף, הימים שיחלפו עד ה-31 במאי - יכריעו בין סגירה לבין המשך פעילות".

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי במהלך ההכנות לפתיחת הברים בתל אביב 6 במאי 2020. -, אתר רשמי
"העסקים נכנסו לחובות כבדים, וחלקם נסגרו". חולדאי, היום/אתר רשמי, -

18:21 - הממשלה צפויה לאשר איסור על הדלקת מדורות בכל הארץ

הממשלה צפויה לדון בהגבלות שיוטלו על הציבור מחשש להדבקה בקורונה בל"ג בעומר. על פי ההצעה שתעלה לדיון, בין ה-7 ועד ל-13 במאי תיאסר הדלקת מדורות ושהייה בסמוך אליהן בכל רחבי הארץ. עוד על פי ההצעה, בתאריכים אלה תיאסר כניסה ושהייה באזור המצומצם של קבר הרשב"י והיישוב מירון למעט אלו שמתגוררים במקום, וכן השכרת צימרים וחדרי אירוח באזור.

18:10 - שירות התעסוקה: התקבלו כ-44 אלף דיווחים על חזרה לעבודה

5,577 דיווחים על חזרה למעגל העבודה התקבלו ביממה האחרונה - כך הודיע שירות התעסוקה. זאת, בעוד מספר הנרשמים כדורשי עבודה ביממה זו היה 1,739 בני אדם. עוד הודיע שירות התעסוקה כי מאז 19 באפריל התקבלו 43,883 דיווחים על חזרה לעבודה.

16:43 - גורם ברכבת ישראל: הפעילות תחזור באופן חלקי ב-17 במאי

הנהלת רכבת ישראל הודיעה כי טרם גובשה החלטה סופית בנוגע לחזרה לשגרה את פעילות הרכבות, וכי העניין מצוי עדיין בתכנון ובדיונים. גורם המעורה בתכניות אמר כי מדובר במהלך דו שלבי, לפיו ב-17 למאי התנועה תיפתח באופן חלקי. רכבות השרון לא ייפתחו, כמו גם קו אשקלון-תל אביב, גם המקטע בין תחנת סבידור-מרכז בתל אביב עד לנתניה יישאר סגור, כולל תחנות הביניים במקטע זה: ת"א האוניברסיטה, הרצליה, בית יהושע ומכללת ספיר. קו ירושלים-תל אביב יגיע בשלב זה עדיין רק עד תחנת ההגנה, כשבשלב השני, ב-1 ביוני, הוא ימשיך עד לתחנת סבידור. באותו יום ייפתחו יתר הקווים והתחנות, בהתאם למגבלות הקורונה.

הכנות לקראת פתיחת הקניונים אחרי הקורונה, קניון עופר בפתח תקווה, 6 במאי 2020. ראובן קסטרו
ההכנות לקראת פתיחתם מחדש של הקניונים, היום/ראובן קסטרו

16:25 - תתאפשר כניסת שני מלווים לחדרי לידה בבתי החולים של הדסה

החל מיום שישי הקרוב תתאפשר כניסת שני מלווים לחדרי הלידה בבתי החולים בעין כרם ובהר הצופים - כך הודיעה הנהלת הדסה. זאת, בניגוד להוראה לפיה מותרת כניסת מלווה אחד בלבד בעקבות התפשטות הקורונה. ההקלה תבוצע תחת הנחיות קפדניות, על מנת למנוע הדבקה בנגיף.

16:18 - משרד הבריאות את מתווה החזרה לפעילות במעונות היום ביום ראשון

משרד הבריאות אישר את מתווה החזרה לשגרה של מעונות היום המפוקחים לגילאי 0-3. על פי המתווה, המעונות יחזרו לפעילות ביום ראשון הקרוב. המעונות יפעלו שישה ימים בשבוע וללא רוטציה, בניגוד לגני הילדים. עם זאת, תוטל מגבלה על כמות הילדים בכל כיתה. בכיתות התינוקות יוכלו להיות עד 17 ילדים, שיחולקו לשלוש קבוצות משנה קטנות. גם על כיתת פעוטות תוטל מגבלה של 17 ילדים, שיחולקו לשתי קבוצות משנה, ואילו בגילי 2-3 יהיו עד 17 ילדים שיחולקו לשתי קבוצות.

15:58 - פוטין: הקלה בהגבלות הקורונה תפגע בהתקדמות במאבק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי המדינה לא צריכה למהר ולהורות על הקלות בהגבלות הקורונה. פוטין הזהיר כי כל חיפזון בהסרת הגבלות אלה, עשוי לפגוע בהתקדמות במאבק בנגיף. מספר הנדבקים ביממה ברוסיה גבוה מ-10 אלף זה היום הרביעי ברציפות, וסך המקרים הגיע ל-165,929. עד כה, מתו 1,537 בני אדם מקורונה במדינה.

אזרחים סינים מטיילים בחומה הסינית, בתום מגיפת הקורונה. 1 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
אזרחים סינים מטיילים בחומה הסינית, אתמול/רויטרס, רויטרס

15:36 - ח"כ שלח: "משבר הקורונה נוהל רע, הממשלה חנקה את הכלכלה"

יו"ר ועדת הקורונה בכנסת, ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תלם), תקף את התנהלות הממשלה במאבק בנגיף הקורונה. "משבר הקורונה נוהל רע, לתוצאות הבריאותיות אין קשר לפעולות הממשלה", אמר ח"כ שלח בנאומו במליאת הכנסת. "ישראל יוצאת מהמשבר עוד לפני שהממשלה גיבשה אסטרטגיית יציאה. לציבור פשוט נמאס מגזרות בלי הסברים והוא החליט על דעת עצמו לחדש את החיים". עוד הוסיף יו"ר ועדת הקורונה כי "המשבר הזה נוהל מהכיס האחורי של ראש הממשלה לטובת הופעותיו בתשע בערב בטלוויזיה. אתם חנקתם את הכלכלה והחברה הישראלית ולא הועלתם בשום דבר שקשור בתחלואה".

15:30 - הסתדרות המורים למשרד הבריאות: למורים ניתנו הנחיות סותרות

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, פנתה היום (רביעי) למשרד הבריאות בדרישה להסביר את ההנחיות הרפואיות שפרסם. "העמדות הסותרות באשר לאישורי מחלה, וההנחיות ההזויות כי אסור לרופאי משפחה לנפק אישורי מחלה לעובדי הוראה בקבוצת סיכון, גורמות לבלבול בקרב העובדים והמעסיקים כאחד", כתבה במכתבה.

15:08 - הולנד: מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-41,319

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בהולנד עלה ב-232 ביממה האחרונה, וכעת הוא 41,319 - כך הודיעו רשויות הבריאות במדינה. מניין המתים עלה ל-5,204.

מרכז גריאטרי עטרת אבות בני ברק. גוגל מפות, אתר רשמי
בית האבות עטרת אבות בבני ברק/אתר רשמי, גוגל מפות

14:44 - ג'ונסון: "יציאה מוקדמת מהסגר עלולה לגרום אסון כלכלי"

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי יציאה מוקדמת מהסגר תיצור גל שני של המגיפה, ועלולה לגרום לאסון כלכלי במדינה. עוד הוסיף כי ברצונו לאשר את פרטי תכנית היציאה ביום ראשון הקרוב, ולהודיע על הקלות בסגר ביום למחרת.

14:34 - הדייר הרביעי בבית האבות "עטרת אבות" מת מקורונה

בן ה-70 שמת מקורונה בבית החולים לניאדו בנתניה הוא הדייר הרביעי בבית האבות "עטרת אבות" בבני ברק שמת מהנגיף.

13:59 - למ"ס: 2,700 ישראלים בלבד יצאו מהארץ בחודש אפריל

2,700 ישראלים בלבד יצאו מהארץ בחודש אפריל, לעומת 799 אלף בשנה שעברה, בעקבות נגיף הקורונה - כך על פי נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. 6,100 בני אדם נכנסו לארץ, לעומת 766 אלף בתקופה המקבילה.

הכנות לקראת פתיחת הקניונים אחרי הקורונה, קניון עופר בפתח תקווה, 6 במאי 2020. ראובן קסטרו
הכנות לפתיחת קניון עופר בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

13:41 - בן 70 דייר בית האבות "עטרת אבות" בבני ברק מת מקורונה

דייר בית האבות "עטרת אבות" בבני ברק, בן 70, מת מנגיף הקורונה. בן ה-70 אושפז טרם מותו בבית החולים לניאדו בנתניה.

13:07 - איראן: מניין הנדבקים בקורונה חצה את רף ה-100 אלף

מניין הנדבקים בקורונה באיראן חצה את רף ה-100 אלף, ועלה ל-101,650 - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. מספר המתים מהנגיף עלה ל-6,418.

12:54 - האו"ם: צופים מיתון במימדים היסטוריים בעקבות הקורונה

האו"ם הודיע כי הוא צופה מיתון במימדים היסטוריים בשנה הקרובה, בעקבות השפעת נגיף הקורונה על הכלכלה. כלכלת 27 המדינות החברות בארגון צפויה להתכווץ ב-7.5%, ולגדול חזרה ב-6% בשנה הבאה.

12:47 - ספרד: עלייה במספר המתים היומי מנגיף הקורונה

בספרד מתו 244 בני אדם מנגיף הקורונה ביממה האחרונה, לאחר שלושה ימים בהם מספרם היה פחות מ-200 - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים ל-25,817.

"שבוע אופנת המסיכות" בליטא, 5 במאי 2020. רויטרס
שבוע "אופנת המסיכות". ליטא/רויטרס

12:20 - עיריית ת"א הציגה מתווה חזרה לפעילות עסקי ההסעדה בעיר

עיריית תל אביב, בשיתוף איגוד המסעדות והברים הארצי, הציגה את הצעתה למתווה חזרה לפעילות של עסקי המזון וההסעדה בעיר, לקראת סוף השבוע הבא. בשבוע שעבר כבר הודיעה העירייה כי תתיר לבתי עסק בתחום המזון לפרוס שולחנות וכסאות במרחב הציבורי כדי לאפשר מרווחים בטוחים בין הסועדים, וכעת נדרשת הסכמת הממשלה לאפשר פתיחה של בתי עסק אלו באופן מיידי כדי למנוע את קריסת הענף וכניסת מאות אלפי עובדים למעגל האבטלה. בעיר יש כ-2,500 מסעדות, בתי קפה וברים, המעסיקים כ-70 אלף איש.

12:14 - דרעי: יש להגיב במהירות כדי למנוע גל שני של הדבקות בקורונה

שר הפנים, אריה דרעי, אמר כי כדי למנוע גל שני של הדבקות בנגיף הקורונה, על הרשויות להגיב מהר להתפרצויות חדשות. "הלקח שלנו הוא לפעול מהר ברגע שמתגלה מוקד הידבקות", אמר דרעי במהלך סיור בבסיס פיקוד העורף. "כדי למנוע גל שני אנחנו חייבים לעבוד מהר יותר ביישום הוראות לשעת חרום", הוסיף השר, שנפגש במהלך הסיור עם אלוף הפיקוד, תמיר ידעי.

11:15 - עלייה של 20% בתחלואה בחורה, 14 חולים חדשים בי-ם ב-3 ימים

משרד הבריאות עדכן את נתוני התחלואה בקורונה בערים בשלושת הימים האחרונים. על פי נתוני משרד הבריאות, בחורה, ששתיים משכונותיה מצויות תחת סגר, חלה גדילה בתחלואה של כ-19% ומספר החולים הגיע 1,106. כמו כן, בערערה שבנגב חלה עלייה של 10%. בעיר החרדית בני ברק אובחנו 11 חולים בשלושת הימים האחרונים ובירושלים 14 חולים חדשים.

מארגנים את חוף היום בתל אביב לקראת חזרת המבלים, 5 במאי 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
מארגנים את חוף היום בתל אביב לקראת חזרת המבלים, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

11:10 - רשות המסים: 24 אלף עצמאים נמצאו זכרים למענק הפעימה השנייה

רשות המסים עדכנה כי מאז נפתחה הבוקר האפשרות להגשת בקשות לקבלת הפעימה השנייה של מענק הסיוע לעצמאיים, כ-24 אלף בקשות התקבלו ואושרו. לפי הודעת הרשות, הכסף יגיע לחשבונם של הזכאים תוך ימים ספורים.

11:00 - משרד הבריאות: 25 חולים בקורונה נוספו במהלך הלילה

משרד הבריאות עדכן כי מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ב-25 בלבד והגיע ל-16,314. בין החולים, 90 במצב קשה ו-70 מהם מונשמים. 16,314 נדבקו בנגיף עד כה, ו-238 מתו כתוצאה ממנו.

10:48 - רוסיה: יממה רביעית ברציפות עם יותר מ-10 אלפים נדבקים

יממה רביעית ברציפות עם יותר מ-10 אלפים נדבקים בקורונה ברוסיה, לאחר ש-10,559 נוספים מתו מהנגיף - כך הודיע המרכז לטיפול במשבר במדינה. בזאת, עלה מניין החולים ל-165,929.

09:17 - ירדן: העוצר הלילי שהוכרז בשל הקורונה יימשך

ירדן הודיעה כי העוצר הלילי, שהוכרז בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, הוארך לזמן בלתי מוגבל. בנוסף, יאכף עוצר גם בסופי השבוע, על אף שחלה האטה בהתפשטות הנגיף במדינה. "הצלחנו להכיל את ההתפרצות, אך הסכנה אמיתית והאפשרות שהוא יחזור מוחשית ורצינית", אמר דובר הממשלה.

לימודים בתיכון בווהאן, סין, 6 במאי 2020. רויטרס
לימודים בתיכון בווהאן, סין/רויטרס

08:17 - גרמניה: אושרו הקלות במגבלות הסגר הקורונה

הממשל הפדרלי ומדינות המחוז בגרמניה סיכמו על הקלות בהסגר הקורונה. בין ההקלות ייפתח בתי ספר, ספורט במרחבים פתוחים וחנויות, והמדינות יוכלו להחליט בעצמן על פתיחה מדורגת של תחומים נוספים. עוד נאמר כי הממשלה מעוניינת לפתוח את ליגות הכדורגל כבר החודש.

07:18 - מנכ"ל משרד הבריאות: נערוך 100 אלף בדיקות לקורונה

ישראל תערוך בשבועות הקרובים 100 אלף בדיקות לגילוי נוגדנים לנגיף הקורונה - כך אמר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בראיון לניו יורק טיימס. זאת, כדי לברר עד כמה התפשט הנגיף בקרב האוכלוסייה, ומה הסיכויים לגל נוסף שלו.

06:33 - גרמניה: 947 חולים חדשים אובחנו ביום האחרון

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בגרמניה עלה ל-164,807, זאת לאחר ש-947 בני אדם אובחנו כחולים ביממה האחרונה - כך נמסר מרשויות הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מניין המתים בגרמניה עלה ב-165 ל-6,996.

תא נייד לבדיקות קורונה בבוסטון, 5 במאי 2020. רויטרס
תא נייד לבדיקות קורונה בבוסטון/רויטרס

05:43 - דרום קוריאה: אובחנו שני חולים ביממה האחרונה

שני חולים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו ביממה האחרונה בקוריאה הדרומית - כך מסרו רשויות הבריאות במדינה. עוד נמסר כי שני המקרים התגלו בבדיקות קורונה בשדה התעופה. מניין הנדבקים במדינה עומד על 10,806 ומניין המתים הוא 255 בני אדם.

04:37 - סין: אובחנו רק שני חולים חדשים ביום האחרון

שני חולים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו ביממה האחרונה בסין, ובכך עלה מניין הנדבקים הכולל במדינה ל-82,883 - כך עולה מנתוני רשות הבריאות הלאומית. עוד נמסר כי מניין המתים נותר ללא שינוי ועומד על 4,633.

04:10 - ארה"ב: 2,333 איש מתו ביממה האחרונה

2,333 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה בארצות הברית, יותר מכפול מהיממה הקודמת - כך עולה ממעקב אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. עם מקרי המוות הנוספים, מניין המתים במדינה עלה ל-71,022.

03:34 - מקסיקו: מניין המתים מקורונה עלה ל-2,507

236 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה במקסיקו, ובכך עלה מניין המתים ל-2,507 - כך מסר משרד הבריאות במדינה. עוד נמסר כי אובחנו 1,120 חולים חדשים ובכך עלה מניין הנדבקים הכולל בברזיל ל-26,025.

אזרחי לונדון, בריטניה, בפארקים למרות המגבלות שהוטלו במסגרת המאבק נגד נגיף הקורונה. 06 במאי 2020. רויטרס
אזרחי לונדון מטיילים בפארקים בעיר בצל המגבלות, היום/רויטרס

03:05 - קולומביה: הסגר שהוטל בשל הקורונה הוארך בשבועיים

נשיא קולומביה איוואן דוקה הודיע כי הסגר שהוטל על המדינה בשל מגיפת הקורונה הוארך בשבועיים. עם זאת, הנשיא דוקה מסר כי חלק מהמשק במדינה, כמו חניות למכירת רכבים ורהיטים, יוכלו לשוב ולפתוח את העסקים. עד כה אובחנו בקולמביה יותר מ-8,600 חולים בקורונה ו-378 בני אדם מתו מהנגיף.

02:49 - ברזיל: 600 איש מתו מהנגיף ביממה האחרונה

מניין המתים מנגיף הקורונה בברזיל עלה ל-7,921, זאת לאחר ש-600 בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה - כך מסר משרד הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מניין הנדבקים בברזיל עלה ב-6,935 ל-114,715.

01:28 - נחתם הסכם להפעלת מעונות היום המפוקחים החל מראשון

הארגונים המפעילים את מעונות היום מסרו כי נחתם הסכם להפעלת מעונות היום המפוקחים החל מיום ראשון הקרוב. על פי ההסכם, הממשלה תישא בעלות הפעלת המעונות במתכונת המיוחדת. עוד נמסר כי הפעילות במעון תהיה בקבוצות קבועות של עד 17 ילדים בכל כיתה, זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות כחלק מהמגבלות בשל מגפת הקורונה. בכיתות התינוקות והפעוטות יהיו 3 מחנכות ואילו בכיתת הבוגרים 2 מחנכות. בקשתם של הארגונים למחנכת מחליפה נוספת נדחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully