וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה ימים נשארים בבית, וכיצד יופרדו הילדים? המדריך לחזרה לגנים

5.5.2020 / 22:24

המסגרות לילדים בגילי 6-3 ייפתחו ביום ראשון מחדש בתום הפסקה ארוכה, בצל הגבלות הקורונה, ובמתכונת מיוחדת של עד 18 ילדים בקבוצה, תוך הקפדה על כללי היגיינה. למי יותר להיכנס לגנים ובאילו אמצעים הצוות ינקוט כדי להפחית סיכון בריאותי? המדריך למתווה משרד הבריאות

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מערכת החינוך נערכת לפתיחת גני הילדים ביום ראשון הקרוב, בהתאם למתווה משרד החינוך. זאת, לאחר הפסקת פעילות ארוכה לאור מגיפת הקורונה. כעת, צוותי הגן מכינים את הגנים עבור הילדים, בגילי 6-3. מה על ההורים לדעת ובאיזה אופן תתקיים הלמידה? כל התשובות במדריך שלפניכם.

גן ילדים ברמת גן, 19 בדצמבר 2018. אלעד מלכה
חוזרים לשגרה/אלעד מלכה

באיזה מתכונת יפעלו הגנים?

הילדים בגן יתחלקו לשתי קבוצות, שילמדו ברוטציה: שלושה ימים בגן, שלושה ימי למידה מרחוק מהבית, כאשר שעות הפעילות יהיו בין השעות 07:55 ל-14:00. שתי הקבוצות יוגבלו ל-18 תלמידים, לאחר שמשרד הבריאות נאות לבקשת משרד החינוך להגדיל את המספר מ-15. כל קבוצה תחולק בגן לשתי קבוצות משנה קבועות שישחקו וילמדו במרחבים המופרדים באמצעים הקיימים בגן, כמו פוליגל או כיסאות. הצוות יעבור בין הקבוצות רק לאחר שטיפת ידיים בכל מעבר. הפעילויות בקבוצות יהיו כבימי שגרה.

מה בנוגע לחברה הערבית?

היות ובמגזר הערבי שבוע הלימודים אורך חמישה ימים, הרוטציה בין הקבוצות תהיה אחרת: קבוצה אחת תלמד שלושה ימים בגן ויומיים בבית, ובשבוע הבא תתחלף עם הקבוצה השנייה ותלמד יומיים בגן ושלושה ימים בבית.

למי יותר להיכנס לגנים?

לצוות ולתלמידים בלבד, וכן לצוות מסייע לילדים הזכאים לכך, למשל תלמידי החינוך המיוחד בגני הילדים הרגילים. כל הנוגעים בדבר יגיעו בתנאי שאינם נדרשים בבידוד, ללא חום מעל 38 מעלות או תסמינים הקשורים במגיפה כמו שיעול, קשיי נשימה או תסמין נשימתי אחר, או אם נחשפו לחולה מאומת. תתאפשר כניסה לגנים רק לאחר חתימה על הצהרת בריאות, שתיאסף ותתועד. ההורים לא יורשו להיכנס לגנים כלל.

אילו אמצעי היגיינה נוספים יינקטו בגנים?

צוות הגן מחויב במסיכה בשעת פעילות בחצר בלבד, אך לא בזמן פעילות בתוך מבנה הגן. לילדים אין חובה על עטיית מסיכה כלל. עם זאת, תתקיים הקפדה על היגיינה אישית, ועל שטיפת ידיים. תאי השירותים יחולקו בין שתי הקבוצות, וינוקו במשך כל שעות פעילות הגן. הכיתה תאוורר לאורך היום.

באיזה אופן תתבצע הגעת ויציאת הילדים מהגן?

בעניין קבלה ושחרור של תלמידים מהגן, וחרף ההנחיה כי נאסר על ההורים להיכנס למתחם, האחריות על הבאת ולקיחת התלמידים הוטלה על ההורים. הכניסה והיציאה של התלמידים מהגן ייעשו באופן מבוקר על ידי הגננת או הסייעת תוך הקפדה על חבישת מסכה לכל הנמצאים במרחב הציבורי (למעט ילדי הגן) והקפדה על מניעת התקהלות.

בהגעה לאזור הגנים, יש להימנע מהתקהלות, והאחריות גם לעניין זה תהיה בידי ההורים המביאים ומחזירים את ילדם מהגן. כפי שהוזכר, ההורים לא יורשו להיכנס או לשהות במוסד החינוכי ויישמר מרחק של שני מטרים בין הנוכחים.

גדר הפרדה בין גן ילדים חרדי לגן ילדים חילוני בירושלים. מגד גוזני
בשעת פעילות בחצר - הצוות יחויב במסיכות/מגד גוזני

מהן ההנחיות ביחס לארוחות הבוקר?

התלמידים יביאו את ארוחת הבוקר מהבית, בקופסה ומפית. עם זאת, הם יאכלו בשולחנות נפרדים, בשאיפה למרחק של שני מטרים בין תלמיד לתלמיד. השולחן ינוקה לפני הארוחה ולאחריה, ותהיה הקפדה על שטיפת ידיים לפני הארוחה ואחריה. ההורים מתבקשים לשלוח עם ילדיהם בקבוק מים אישי עם שמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully