וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא רוטציה, קדימות לחלק מהפעוטות: מתווה המעונות המסתמן

5.5.2020 / 19:48

משרד הבריאות, משרד העבודה ומעונות היום דנים על התכנית שתאפשר את החזרה לשגרה של המסגרות לגיל הרך, הכוללת לימודים במשך שישה ימים בשבוע. לאור המגבלות, ייקבעו קריטריונים שיקבעו מי יוכל לשוב בשלב זה. המפעילים דורשים עדיין פיצוי על ההשבתה הכפויה בשל הקורונה

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

משרד הבריאות, משרד העבודה ונציגי מעונות היום דנים לאורך היום (שלישי) על מתווה חזרה לשגרה לפעילות המעונות, הנותנים מענה לגילי 3-0. פגישה מכרעת בנושא תתקיים הערב, כשסוגיות התקינה ושיפוי למפעילי המעונות עשויים להשפיע על המתווה.

מתווה החזרה שנמצא על הפרק כולל לימודים במשך שישה ימים בשבוע - כלומר: ללא רוטציה, בניגוד לגני הילדים. אולם, יחד עם זאת תוטל מגבלה על כמות הילדים בכל כיתה. כך בכיתות של תינוקות יוכלו להיות עד 15 ילדים, אשר יחולקו לשלוש קבוצות משנה קטנות. גם על כיתת פעוטות תוטל מגבלה של 15 ילדים, שיחולקו לשתי קבוצות משנה, ואילו בגילי 2-3 יהיו עד 17 ילדים שיחולקו לשתי קבוצות.

בשלב זה, בין משרדי האוצר והבריאות ישנה מחלוקת על מספר המטפלות שיוקצו לכל קבוצה. משרד הבריאות דורש שלוש מטפלות על 15 ילדים, כך שכל אחת תסייע לפחות פעוטות. לעומת זאת, במשרד האוצר מוכנים להעמיד תקציב עבור שתי מטפלות בלבד.

גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
במעונות מותחים ביקורת חריפה על האוצר/שי מכלוף

המתווה יכול לתת מענה לכ-60% מילדי המעונות, כך שילדים מסוימים לא ישובו למסגרת. בדרך כלל, בקבוצת התינוקות יכולים להיות עד 18 ילדים, בקבוצת הפעוטות עד 27, ובקבוצת הבוגרים עד 33. במעונות היום אומרים כי המדינה בוחנת מודל בו תציב קריטריונים לקדימות לפי מצב סוציו אקונומי, סטטוס משפחתי, ואם ההורים עובדים במקצועות חיוניים. עוד מעריכים במעונות כי ייתכן שלא כל ההורים ירצו לשלוח את הילדים למעונות.

פגישה מכרעת הערב: סוגיות השיפוי והתקינה עשויות לשנות את המתווה

סוגיה נוספת העומדת על הפרק היא הפיצוי לבעלי המעונות על הזמן שבהם לא פעלו, כמו גם דרישתם לתקינה נוספת. בשעה 20:00 בערב יתקיים דיון בין מנכ"ל משרד הרווחה והעבודה אביגדור קפלן, הסגן הממונה על אגף התקציבים אסף וסרצוג ונציגי מעונות היום על נושאים אלו, כאשר במעונות מאיימים שלא להפעיל מחדש את המסגרות אם דרישותיהם לא יתקבלו.

מפעילי המעונות מתחו ביקורת חריפה על התנהלות האוצר, לאור היעדר ההסכמות על מתווה לשיפוי על מחצית חודש מרץ ואפריל בהם המסגרות היו סגורות. נכון לעכשיו האוצר הסכים לתת מענק בגובה 570 שקלים לילד, אך במעונות היום דורשים יותר.

מעונות היום המפוקחים על ידי המשרד ויצו, אמונה, נעמת ועוד, נותנים שירות ל-130 אלף ילדים. מאחר והם אינם מוגדרים כמלכר"ים ולא עסק פרטי, הם לא יכולים לקבל את מענק רשות המיסים על ההוצאות הקבועות שספגו וההחזרים שהיו צריכים למסור להורים. נכון לעכשיו משרד הבריאות טרם קיבל את החלטתו על מתווה החזרה, ולסוגיית התקינה - כלומר: הגדלת מספר המטפלות בכל קבוצה - תהיה גם כן השפעה בדיון שיתקיים הערב, שכן הנחיות משרד הבריאות לפתיחת המעונות והתקינה של מטפלות קשורות בדרישות כספיות של המעונות מן האוצר.

במשרד העבודה והרווחה טרם התייחסו לפרטים.

(עדכון ראשון: 18:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully