וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד שנייה מברון סמים: מקסיקו העמידה למכירה את ביתו של "מלך השמיים"

ביתו של אמנדו פואנטס, ממבריחי הסמים הגדולים בתולדות המדינה וראש קרטל חוארז, נמכר ביותר בשני מיליון דולרים לאחר שהצעה אחת בלבד הוגשה בעבורו לגוף האחראי על החזרת רווחי הפשיעה לאזרחי מקסיקו. איש הפשע, שהיה ידוע באכזריותו, מת ב-1997 לאחר ניתוח פלסטי שנכשל

מעצרו של בנו של אל צ'אפו/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

ממשלת מקסיקו העמידה את ביתו של אמנדו קארילו פואנטס, אחד מברוני הסמים הגדולים בתולדות המדינה, למכירה פומבית - ומכרה אותו במיליוני דולרים.

פואנטס היה אחד מברוני הסמים החזקים ביותר בשנות ה-80 וה-90, והיה ידוע באכזריותו. הוא נולד במדינת סינלואה שבמקסיקו והיה אחיינו של אחד ממייסדי קרטל הסמים של גואדלחרה, הקרטל שאליו הצטרף בסופו של דבר. בהמשך הוא השתלט על קרטל חוארז לאחר שהרג את הבוס שלו - רפאל אגיילר גוארדו.

ברון הסמים המקסיקני, אמאדו קריו פואנטס. -, אתר רשמי
"מלך השמיים". פואנטס/אתר רשמי, -

פואנטס, שהיה ידוע בכינויו "מלך השמיים", זכה לכינוי זה בזכות הברחות הענק שביצע בעזרת צי המטוסים הפרטי שלו. בראשית דרכו החל פואנטס בהברחות מריחואנה, ובהמשך הבריח גם קוקאין מקולומביה לארצות הברית דרך מקסיקו, תוך שהוא משתמש במטוסיו.

ברון הסמים צולם לעיתים נדירות, וכמעט שלא נראה בציבור. ב-1997, תחת זהות בדויה, הוא עבר ניתוח פלסטי שאמור היה להפוך את זיהויו ולכידתו לקשים עוד יותר. אולם, הוא מת בעקבות הניתוח כתוצאה מסיבוכים. לאחר מותו, פרסמו הרשויות תמונות קשות לצפייה של גופתו כדי להפריך שמועות לפיהן הוא עודנו חי, אך במצבה הקשה היא הייתה כמעט בלתי ניתנת לזיהוי, מה שרק חיזק את השמועות לגביו.

עוד בוואלה!

מקסיקו: ראש ארגון פשע עבר ניתוח לשינוי זהותו - וחוסל

לכתבה המלאה

המנתחים שניתחו את פואנטס מתו בעצמם כמה חודשים מאוחר יותר, לאחר שעונו. גופותיהם הוכנסו לתוך פחי שמן וכוסו בבטון. לאחר מותו של ברון הסמים, אחיו וינסנט לקח על עצמו את ניהול הקרטל, עד שנעצר ב-2014. הוא ממתין מאז בכלא המקסיקני לסיום משפטו.

מנהרת הברחה בגבול ארה"ב - מקסיקו. רויטרס
מנהרה להברחת סמים, גבול ארצות הברית-מקסיקו/רויטרס

תחת הסלוגן "קנו סחורות כדי לעשות טוב" (Buy goods to do good), העמיד אינדף (Indep) - הגוף הממשלתי במקסיקו שאחראי על החזרת רווחי הפשיעה לאזרחי המדינה, את הווילה של פואנטס במקסיקו סיטי למכירה פומבית. אולם, רק הצעה אחת הוגשה בעבור הבית בשכונת אלבארו אוברגון, ושוויה היה קרוב לסכום שבעבורו קיוו באינדף למכור את הבית - 2.17 מיליון דולר.

גודלו של הבית הוא 3,500 מטרים מרובעים והוא כולל בריכת שחיה, ג'קוזי, בר, מרתף יינות וגינות גדולות.
חוץ מהבית, 143 פריטים נוספים הועמדו למכירה באותה מכירה פומבית, שנערכה בארמון הנשיאות, וביניהם 70 מכוניות, חמישה מטוסים, חמישה בתים נוספים, ו-100 תכשיטים נוספים. בסך הכל, המכירה שארכה שש שעות הניבה הכנסות של 111 מיליון פזוס - הסכום הגבוה ביותר אי פעם שהגוף הצליח לגייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully