וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעומת בקשת הממשלה: הארכת השימוש באיכוני שב"כ אושרה בשלושה שבועות בלבד

ועדת המשנה לשירותים חשאיים אישרה להאריך את תוקף הסמכת שב"כ לאיכונים סלולריים, אך לא בשישה שבועות כפי שהציעה הממשלה. ראש המל"ל תמך בהארכה: "אין לנו חלופות זמינות מתאימות לצורך הזה". רק 7% מהאנשים שקיבלו הודעות כי הם מחויבים בידוד - התגלו כחולים בקורונה

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ועדת המשנה למודיעין בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה היום (שלישי) את הארכת תוקפה של ההחלטה להסמכת שב"כ לסייע במניעת התפשטות נגיף הקורונה בשלושה שבועות, על אף בקשת הממשלה להאריכה בשישה שבועות. הממשלה הודיעה אתמול כי היא צפויה להתחיל בהכנת תזכיר חוק שיסמיך את ניטורי השב"כ עד 18 במאי, או עד אישור החוק החדש, כך שיהיה אפשר להמשיך בשימוש בכלי הניטור של השב"כ את המחויבים בבידוד. הוועדה, בראשותו של ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן), אישרה את הארכת תוקף ההחלטה לצורך הליך החקיקה.

ראש המל"ל מאיר בן שבת הביע את תמיכתו בהארכת איכוני שב"כ. בדיון בוועדה הסביר כי "אנחנו חושבים שדווקא בעת כזו, משום שפוטנציאל ההדבקה גדל, אנחנו צריכים כלי שיאפשר פעילות כירורגית ומהיר שתקטע את שרשרת ההדבקה ותאפשר לאוכלוסייה להמשיך בחייה". בן שבת הוסיף כי "אין לנו חלופות זמינות מתאימות לצורך הזה. אנחנו ממשיכים לחפש חלופות והאפשרות להפעיל את שב"כ איננה עדיפות ראשונה. אם יהיה כלי שייתן מענה, בהחלט נאמץ אותו".

ועדת חוץ וביטחון בנושא איכוני השב"כ בכנסת 5 במאי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
דיון בוועדת המשנה למודיעין בוועדת החוץ והביטחון, הבוקר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מהנתונים שהועברו הבוקר על ידי משרד הבריאות והשב"כ לקראת הדיון, עולה כי 7% מסך כל האנשים שקיבלו הודעות על כך שהם מחויבים בבידוד התגלו כחולים בקורונה. מדובר ב-5,516 חולים, נכון ל-29 באפריל, שאותרו על ידי השב"כ, אך אין זה אומר שכולם נכנסו לבידוד רק בשל האיכון.

יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, אמר בדיון כי המשמעות של הנתונים היא ש-93% מהאנשים שבוצע עליהם מעקב הם בעצם בריאים. מנגד, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות פרופ' סיגל סדצקי השיבה שאותם 7%, שאותרו באמצעות מעקב של שב"כ, הם שליש מהחולים המאובחנים.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, חשף בדיון נתון הנוגע לחולים אלה - מתוך כ-5,500 נדבקים בקורונה שאותרו על ידי השב"כ, 1,680 אותרו גם על ידי חקירות רגילות. כלומר, כ-3,800 מהחולים אותרו בלעדית באמצעות מעקבי שב"כ.

ועדת חוץ וביטחון בנושא איכוני השב"כ בכנסת 5 במאי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
דיון בוועדת המשנה למודיעין בוועדת החוץ והביטחון, הבוקר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בישיבה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ועדת השרים לענייני איכוני שב"כ, בראשות השר יובל שטייניץ, שהתקיימה בתחילת השבוע, הוחלט לקדם חקיקה שתאפשר להמשיך באיכונים לצורך המאבק בקורונה. וזאת לאור הוראת בג"ץ כי הנושא יקודם בחקיקה ראשית ולא בתקנות לשעת חירום.

בסוף השבוע שעבר אישרה ועדת החוץ והביטחון בכנסת להאריך בחמישה ימים נוספים, עד ליום שלישי בחצות, את השימוש באיכוני שב"כ. ההחלטה התקבלה בדיון, לאחר שהממשלה ביקשה להאריך את השימוש בשבוע. יו"ר הוועדה, ח"כ אשכנזי, הדגיש את הצורך להגביר את הבדיקות והחקירות האפידמיולוגיות, והוסיף כי "הקורונה איתנו, יש לבחור באמצעים פולשניים פחות".

(עדכון ראשון: 08:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully