וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיעוד סתר את גרסת השוטרים, וכתב האישום על תקיפה בוטל

צעיר מעיסאוויה הואשם בגין ירי זיקוקים לעבר כוחות שפעלו בשכונה. לאחר שתיעוד האירוע סתר את גרסאות השוטרים שהביאו להאשמתו, החליטה הפרקליטות לחזור בה. "המקרה מוכיח כמה המשטרה מתנהגת בצורה ברוטלית, לא צודקת וגזענית נגד התושבים", מסר סנגורו. מח"ש בודקת את המקרה

-

פרקליטות מחוז ירושלים חזרה בה בשבוע שעבר מכתב אישום נגד צעיר מעיסאוויה בגין תקיפת שוטרים, לאחר שתיעוד של האירוע סתר את גרסאות השוטרים. מהמשטרה נמסר כי הנושא נמצא בבדיקות מח"ש, וכי אין בחשיפת הסרטון בכדי להעיד על היעדר מעורבותו באירוע.

ב-18 בפברואר הוגש כתב אישום נגד זיאד, תושב השכונה בן 22, בגין ירי זיקוקים לעבר שוטרים ובקשה לעצור אותו עד תום ההליכים. לפי כתב האישום, כשבוע לפני כן יידו כמה צעירים בשכונה אבנים ושיגרו זיקוקים לעבר הכוחות, וביניהם הנאשם, ש"שיגר מספר רב של זיקוקים לעבר הכוח וזאת ממרחק של כ-30 מטרים".

לאחר שזוהה, שני שוטרים החלו במרדף אחריו והוא נמלט לבניין מגוריו ונעל את הדלת. לפי כתב האישום, "בעוד השוטרים עומדים מחוץ לבית בכדי להיכנס ולעצור את הנאשם, הוא ירה זיקוק נוסף מחלון ביתו שבקומה השנייה ממרחק של כ-5 מטרים ובכינון ישיר לעבר השוטר", וכתוצאה מכך הוא נפגע בידו. הוא הואשם בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, התפרעות וניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

כתבה של מאיה על עיסאוויה. ללא קרדיט, אתר רשמי
שוטרים בעיסאוויה/אתר רשמי, ללא קרדיט

כתב האישום התבסס על עדויות השוטרים, שאמרו כי זיהו את זיאד בוודאות כמי שירה לעברם זיקוקים. בדיון הארכת המעצר אמרה נציגת המשטרה כי אחד השוטרים זיהה את זיאד ו"שמר על קשר עין עד אשר נכנסו לבית, וגם זיהה אותו כמי שירה את הזיקוקים מהחלון". וכן ישנה הודאה של שוטר נוסף שזיהה אותו. באחד מדיוני המעצר, אף ציינה שופטת השלום ג'ויה סקפה שפירא כי שני השוטרים מתארים בגרסה שמסרו את זיאד כמי שירה את הזיקוקים תוך שמירה על קשר עין עמו במהלך המרדף, אך מתחה ביקורת על כך שהאליבי שלו לא נבדק.

עוד בוואלה!

מדרכות שבורות, הזנחה ושוטרים במדים: הימים הרגישים של עיסאוויה

לכתבה המלאה

כמה שעות אחרי הגשת כתב האישום, איתר סנגורו של זיאד תיעוד מאותו ערב שבו רואים את בניין המגורים. בתיעוד ניתן לראות ירי זיקוקים בשכונה, ושני שוטרים שהולכים לכיוון אחד הבניינים. לאחר זמן קצר הם נכנסים עם שוטר נוסף לבניין, מבלי שלפני כן נראה אדם אחר נכנס ומבלי שנורה לעברם זיקוק, וזאת בניגוד לטענותיהם ולמתואר בכתב האישום.

סנגורו של זיאד, עו"ד מוחמד מחמוד, שלח את הסרטון לפרקליטות שהחליטה לשחרר את זיאד באופן מידי ממעצר. עם זאת, כתב האישום בוטל רק בשבוע שעבר. "לאחר ששקלה שוב את עמדתה, החליטה לחזור בה מכתב האישום", נכתב בהודעת הפרקליטות שהסבירה גם את העיכוב. "נוכח מצב הקורונה ואופי העבודה בימים אלה, התעכבה הגשת הודעה זו".

הפגנת תמיכה בתושבי עיסאוויה. אין, אתר רשמי
"המשטרה מתנהגת בצורה ברוטלית". הפגנת תמיכה בתושבי עיסאוויה, בדצמבר 2019/אתר רשמי, אין

עו"ד מחמוד מסר כי המקרה "מוכיח כמה המשטרה מתנהגת בצורה ברוטלית, לא צודקת וגזענית כנגד תושבי עיסאוויה", וציין כי זאת עובדה שגרסתם של שני השוטרים התבררה כלא נכונה. "יש יותר שקר מזה? אם לא התיעוד הוא היה יושב לפחות שנה וחצי בכלא. מזל שיש סרטון. נכון שהיו זיקוקים, אבל זה לא הבחור", הסביר. עוד אמר עו"ד מחמוד כי "החלטת הפרקליטות לשחררו מעידה על הגינות בטיפול במקרה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "החשוד נעצר מוקדם יותר השנה במהלך הפרות סדר אלימות שהיו בעיסאוויה, במהלכן בוצעו ניסיונות לפגוע בשוטרים, בין היתר באמצעות זיקוקים. בתום חקירתו הועבר התיק בעניינו לפרקליטות שהחליטה להגיש נגדו כתב אישום". עוד הוסיפו: "מטבע הדברים לא נפרט מעבר לכך, שעה שהמקרה מצוי בבדיקה בימים אלו, אולם מן הראוי להמתין לסיומה בטרם הסקת מסקנות. נדגיש כי אין בחשיפת הסרטון בכדי להעיד על היעדר מעורבותו והתנהלותו של החשוד בכל מהלך הפרות הסדר שהיו במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully