וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווה לתיכונים: למידה מרוכזת לבגרות בקבוצות של עד 17 תלמידים

3.5.2020 / 10:01

אחרי העיכוב, משרד החינוך פרסם הנחיות לתלמידי כיתות י"א-י"ב. לכל קבוצת תלמידים ישבוצו מורים קבועים, ובמידת הצורך תתקיים למידה מרחוק. רכזי ביטחון ידאגו למנוע מגע פיזי. גם המתווה לחינוך המיוחד פורסם: שמירה על הפרדה, חובת מסיכה והפעלת הגנים חמישה ימים בשבוע

צילום: רוני כנפו וניב אהרונסון, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

משרד החינוך פרסם היום (ראשון) את מתווה החזרה ללימודים בכיתות י"א-י"ב ובחינוך המיוחד. זאת, לאחר עיכוב ממושך ולאחר תחילת יום הלימודים, מה שגרם לבלבול רב בקרב ההורים, המורים ומנהלי בתי הספר, שלא קיבלו הבוקר הנחיות מפורטות בנוגע לפתיחתם מחדש של בתי הספר לראשונה זה כחודשיים. המתווה כולל שורת כללים שנועדו למנוע הדבקה בקורונה - ובראשם חלוקת הכיתות לקבוצות של עד 17 תלמידים ושמירה על היגיינה - וכן פירוט של מתכונת הלמידה, שתתמקד בהכנת התלמידים לבגרויות.

על פי המתווה לתיכונים, הלמידה תתקיים בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים בכיתות ובמתחמי לימוד נפרדים לכל קבוצה. כל תלמיד יישב בשולחן בנפרד, תוך הקפדה של מרחק של שני מטרים אחד מהשני לאורך היום. לכל קבוצת תלמידים תשובץ קבוצת מורים קבועה, ובמידת הצורך מורים למקצועות לבגרות שאינם משובצים לקבוצה יעבירו שיעורים בלמידה מרחוק.

כמו כן, נקבע כי הלמידה תהיה מרוכזת לבגרות ותתוכנן כך שהתלמידים יקבלו את הסיוע והתגבור לקראת בחינות הבגרות. מנהלי בתי הספר יבנו מערכי שיעור של מרתונים לבגרות לפי קבוצות לימוד. מומלץ ללמוד במודל המרוכז של שניים עד שלושה מקצועות במקסימום ליום אחד, או במודל המרתונים, אך ההחלטה על מודל הלמידה נתונה לסמכות מנהל בית הספר.

במסגרת ההיערכות לפתיחת בתי הספר, המוסדות הונחו לערוך מיפוי של התלמידים בכיתות אלה ולחלק אותם לקבוצות קטנות. תלמידי חינוך מיוחד המשולבים בכיתות, ילמדו יחד עם חבריהם, בהתאם לתוכנית לבחינות הבגרות שלהם, ויכללו במספר התלמידים המירבי לקבוצה.

חזרה ללימודים בבית הספר בר לב בפתח תקווה, 3 במאי 2020. ראובן קסטרו
החזרה ללימודים בבית ספר בר לב בפתח תקווה/ראובן קסטרו

משרד החינוך פרסם גם את הכללים להתנהלות בתוך בית הספר: התלמידים יגיעו לבית הספר באופן עצמאי, ואילו התלמידים הזכאים להסעות יקבלו הודעה בהמשך כשיוסדר עניין זה. הכניסה לבית הספר תהיה דרך שערים קבועים, שיש בהם סידורי אבטחה ובקרה נדרשים.

התלמידים הונחו לשמור על מרחק של שני מטרים זה מזה בעת הכניסה והיציאה, וההורים לא יורשו להיכנס לבית הספר. התלמידים, המורים ואנשי הצוות יגיעו עם מסיכת אף ופה. כמו כן, הם יידרשו למלא הצהרת בריאות, שתיאסף בכניסה לבית הספר מדי יום. באחריות בית הספר לדאוג גם שבמרחב הציבורי יהיו עמדות עם חומר ניקוי וחיטוי הידיים. כמו כן, יש לדאוג שבסוף כל יום ינוקו חדרי הלימוד והשירותים.

כמו כן, רכזי הביטחון והמורים התורנים בהפסקות יהיו אחראים על מניעת כל מגע פיזי בין התלמידים, מניעת התגודדויות בכל שטח בית הספר, הימצאות כלל האמצעים לשמירה על היגיינה, ועטיית מסכות במרחבים הפתוחים במוסדות הלימודים.

עוד בוואלה!

התלמידים מתחילים לחזור לבית ספר: "תחושה של התחלה חדשה"

לכתבה המלאה

המתווה לחינוך המיוחד: הגנים יפעלו חמישה ימים בשבוע

כמו כן, משרד החינוך פרסם מתווה נוסף המתייחס לתלמידים הלומדים במוסדות חינוך מיוחד ומרכזים חינוכיים בבתי החולים. הכניסה לבית הספר תותר לצוותים החינוכיים ולתלמידים אך ורק לאחר חתימה על הצהרת בריאות כנדרש. היא תיעשה באופן מבוקר על ידי השומר או איש צוות, תוך הקפדה על מניעת התקהלות.

לפני הכניסה, התלמיד ימתין ברכב או בכניסה למוסד החינוכי עד שיוזמן להיכנס למוסד החינוכי על ידי איש הצוות התורן האחראי. גם בסיום יום הלימודים היציאה תהיה מבוקרת ועל אנשי הצוות לוודא שלא נוצרת התקהלות.

במהלך היום הלימודים, הפעילות תתקיים בקבוצות קבועות של תלמידים, שלא יבואו במגע ביניהן וייצאו להפסקה בזמנים שונים. סידור השולחנות יאפשר את המרחק הפיזי הנדרש בין התלמידים. המתווה מתייחס גם להקפדה על היגיינה אישית, הכוללת חובת שטיפת ידיים מצד אנשי הצוות והתלמידים - גם אם עטו כפפות.

צוות מורות בית ספר תיכון אחד העם בפתח תקוה בישיבת צוות. לקראת פתיחת בית הספר מחר, 3 במאי 2020. ראובן קסטרו
צוות מורות בבית ספר אחד העם בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בגני הילדים, חובה מצד צוות הגן לעטות מסיכה בשעת פעילות בחצר, אך לא בשעת פעילות במבנה הגן. גם בזמן שיעור אין צורך במסיכה. החל מכיתה ב' ומעלה חובה לעטות מסיכה מחוץ לכיתה ובזמן ההפסקה, זאת מלבד ילדים מתחת לגיל שבע, אנשים עם מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית המתקשים באופן משמעותי בשימוש במסכה והשוהים בכלי רכב, במבנה או בחדר ללא אדם נוסף.

עוד על פי המתווה, הילדים יאכלו את ארוחותיהם כשהם ישובים בשולחנות נפרדים עליהם תונח מפית נקייה. על התלמידים להימנע מכיבוד משותף. במהלך יום הלימודים יאווררו הכיתות. על התלמידים להגיע עם ציוד לימוד אישי ולהימנע מהעברת חפצים מיד ליד. ניתן יהיה לעשות שימוש משותף בחפצים רק אם ניתן לחטא אותם.

בנוסף לכך, כל תנועה במרחבים המשותפים תיעשה באופן מבוקר, ובכללה יציאה לשירותים. על מוסדות הלימוד לדאוג ככל הניתן כי בתאי השירותים לא ישהו יותר משני תלמידים בו זמנית.

חזרה ללימודים בבתי הספר באשדוד, 3 במאי 2020. ניב אהרונסון
חזרה ללימודים בבתי הספר היסודיים, היום/ניב אהרונסון

תלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב חזרו היום לספסלי הלימודים, כשהם הראשונים לפקוד את מוסדות החינוך כחלק ממתווה החזרה לשגרה בצל משבר הקורונה. עם זאת, בשלב זה, גני הילדים הרגילים אינם חוזרים לשגרת לימודים רגילה. הם ימשיכו לקבל מענה לימודי וטיפולי כפי שניתן עד כה במוקדים שנקבעו על ידי הרשות המקומית. ככל שיתאפשר, המענה יינתן עד שלוש פעמים בשבוע למשך ארבע שעות ביום.

"אנחנו פותחים היום את מערכת החינוך - זו בשורה דרמטית בקנה מידה עולמי", אמר שר החינוך רפי פרץ. "הצלחנו לייצר איזון בין הרצון להחזיר את המשק לפעילות, לבין הנחיות משרד הבריאות. אני סומך על המנהלות והמנהלים והמורות והמורים שנרתמים בצורה מופלאה למשימה הלאומית החשובה הזו. אמשיך לעקוב באופן צמוד שמירת הנהלים כדי לדאוג לבריאות הילדים ביחד עם פתיחת המערכת".

מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, הוסיף לדבריו כי "החל מהבוקר פתחנו את בתי הספר באופן אחראי, ומדורג. חשוב להדגיש את משמעות החזרה המדורגת: הורים שאינם רוצים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר אינם מחויבים לעשות כן, ורשויות מקומיות שצריכות זמן כדי להיערך מוזמנות לפתוח בהדרגה במהלך השבוע. אני רוצה להודות לשותפים שלנו בשלטון המקומי ולצוותי בתי הספר על ההתגייסות הבלתי מתפשרת שלהם כדי לפתוח את בתי הספר ולקבל את פני התלמידים בחום וגם בחיוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully