וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים מתחילים לחזור לבית ספר: "תחושה של התחלה חדשה"

כ-800 אלף תלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב פוקדים את מוסדות החינוך, אך ההנחיות לתיכונים פורסמו רק במהלך היום, וההגעה עדיין איננה חובה. ההורים בירכו על החזרה החלקית לשגרה: "יש חשש, אבל צריכים ללמוד לחיות ככה". גם המנהלים מרגיעים: "ערוכים לכל התרחישים"

צילום: רוני כנפו וניב אהרונסון, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

תלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב חוזרים היום (ראשון) לספסלי הלימודים, כשהם הראשונים לפקוד את מוסדות החינוך כחלק ממתווה החזרה לשגרה בצל משבר הקורונה. כ-800 אלף התלמידים שהגיעו הבוקר לבתי הספר ברחבי הארץ יידרשו לעמוד בתנאים הבריאותיים שנקבעו על ידי משרד הבריאות, וההגעה בשלב זה אינה חובה. הצוותים קיבלו את התלמידים כשהם ערוכים במסיכות ובאמצעי היגיינה וניקיון.

החזרה החלקית ללימודים אושרה בשבוע שעבר על ידי ועדת השרים לענייני קורונה. בניגוד לתלמידי השכבות הנמוכות, המתווה וההנחיות המפורטות לתלמידי התיכונים פורסמו רק במהלך הבוקר - אחרי תחילת יום הלימודים, מה שגרם לבלבול בקרב מנהלי בתי הספר, הצוותים החינוכיים וההורים. המתווה כולל את מבנה הלימודים בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים, חובת שמירה על הנחיות בריאותיות והוראות להתנהלות היומיומית בבית הספר.

חזרה ללימודים בירושלים, 3 במאי 2020. רוני כנפו
הורים ותלמידים בכניסה לבית ספר בירושלים, היום/רוני כנפו

ההחלטה גררה ביקורת קשה מצד רשויות מקומיות רבות, שהודיעו כי לא יפתחו את הלימודים היום. בעקבות הביקורת, משרד החינוך הודיע כי המערכת אכן תפתח את שעריה היום, אך תהליך ההכנה של הרשויות וצוותי החינוך ובכלל זה קליטת התלמידים יסתיים לכל המאוחר עד ליום שלישי. כמו כן, משרד החינוך הבהיר כי בשלב זה הלימודים לא יוגדרו כחובה, מלבד מבחני הבגרויות. לפי נתוני משרד החינוך, כ-80% מהרשויות פתחו הבוקר את מוסדות החינוך.

על פי המתווה, הלימודים יתקיימו חמישה ימים בשבוע, בימים ראשון עד חמישי, חמש שעות לימוד מדי יום. הלמידה תתקיים בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים. זאת, תוך שמירה על כללים קפדניים, הכוללים חובת הצהרת בריאות, שמירה על היגיינה, עטיית מסיכה והפרדה פיזית בין התלמידים. כמו כן, גנים, גנים פרטיים וחינוך לגיל הרך יחזרו ללימודים ב-10 במאי לאחר שבשבוע הקרוב יושלמו ההכנות הלוגיסטיות-מנהלתיות. שאר התלמידים ישובו למערכת החינוך עד ל-1 ביוני.

חזרה ללימודים בבית הספר בר לב בפתח תקווה, 3 במאי 2020. ראובן קסטרו
"תחושה מרגשת כמו 1 בספטמבר". חזרה ללימודים בבתי הספר ברחבי הארץ/ראובן קסטרו
חזרה ללימודים בבתי הספר אלמוג מעלה אדומים, 3 במאי 2020. משרד החינוך, אתר רשמי
קבלת הפנים בבית הספר הריאלי מטו"ס במרכז הכרמל/אתר רשמי, משרד החינוך

מחוץ לבית הספר היסודי פולה ודוד בן-גוריון בירושלים התאספו הבוקר כמה הורים וילדים. בכניסה, אחת מאנשי הצוות לקחה את הצהרות הבריאות מהם וכיוונה את הילדים פנימה, כשההורים אינם מורשים להיכנס. מוהר שם טוב, אמו של עומר שבכיתה ב', סיפרה כי אחיו גדול שבכיתה ד' עדיין לא חוזר ללימודים. "כמעט חודשיים אנחנו בבית. התחושה היא מרגשת כמו 1 בספטמבר. תחושה של התחלה חדשה, התחלה שונה", אמרה. "ועדיין, קצת מבאס לחזור, היה לנו כיף בבית. היו רגעים מאוד מיוחדים, המון ביחד, ביחד שונה. ובסף הכך זה גם מזכיר כמו סוג של פרידה, גם פרידה וגם התחלה".

למרות הביקורת על התנהלות משרד החינוך, מוהר ציינה כי ההנחיות ברמת בית הספר היו ברורות. "בית הספר העביר הנחיות מאוד ברורות, ובמה שלא היה ברור המורות היו זמינות להכול. ציידנו את הילדים בכל מה שאפשר. בילדים מוטמעים גם ככה ההנחיות החדשות, הם התנהלו ככה חודשיים. מאמינה שיהיה בסדר, הקבוצות קטנות הצוות מאוד מפקח".

עוד אמרה האם: "חשש תמיד יש, כי זה מצב שלא מכירים. מצד שני אני כאמור באופן אישי, הרגשתי שגם השהייה בבית כבר גרמה איזשהו נזק נפשי ורגשי והקורונה לא תיעלם מחיינו, נצטרך ללמוד לחיות איתה, אז עדיף להחזיר בהדרגה ולא בבת אחת. צריכים ללמוד לחיות ככה".

חזרה ללימודים בירושלים, 3 במאי 2020. רוני כנפו
מתרגשים לראות שוב את החברים. הורים ותלמידים בכניסה לבית ספר בירושלים, הבוקר/רוני כנפו
חזרה ללימודים בבתי הספר מיתרים ביאליק, 3 במאי 2020. משרד החינוך, אתר רשמי
בית הספר מיתרים ביאליק חוזר ללימודים/אתר רשמי, משרד החינוך

אייל, תלמיד בכיתה ב', אמר כי "זה ממש מרגש אותי לחזור להיות עם החברים שלי ולראות את המורות שלי שוב". על החודשיים האחרונים שבהם שהה בביתו, סיפר: "עשינו הרבה דברים, עשינו בישולים, שיחקנו, ראינו סרטים".

אביו של אייל, דניאל, בירך על החזרה החלקית לשגרה. "כמובן שאני שמח שחוזרים היום ללימודים, זה היה לא קל. אני מקווה שיתרגלו מהר לחזרה לשגרה". לגבי ההנחיות שניתנו, אמר: "כמובן שצריך להקפיד על ההנחיות כמה שהם יכולים. מקווה שזה יילך. לא בטוח כמה ילדים בכיתה א' יכולים לשמור על מרחק אחד מהשני, ננסה. אני חושב שזה יהיה בסדר וחשובה מאוד החזרה ללימודים".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון בכניסה לבית הספר פולה בן גוריון בירושלים, 3 במאי 2020. רוני כנפו
ראש עיריית ירושלים משה ליאון בבית הספר פולה בן גוריון, היום/רוני כנפו
הכנות לחזרה ללימודים בבית הספר בר לב בפתח תקווה, 3 במאי 2020. ראובן קסטרו
ההכנות לחזרה ללימודים בבית הספר בר לב בפתח תקווה/ראובן קסטרו

גם תמר, תלמידת כיתה ב', שמחה לחזור: "התגעגעתי למורה, לחברות, לבית ספר עצמו, לשחק בחוץ. למרות שצריך לשמור מרחק, ולהיות עם מסיכות זה עדיף מלהיות בבית". היא הוסיפה כי במהלך שהותה בבית "המורה שלחה לנו שיעורי בית, לפעמים עשיתי, לפעמים קצת פחות".

האב, ז'אק, העיד כי "בשבילנו זו התרגשות מאוד גדולה. אני יכול לספר על תמר שהיא כמעט לא ישנה בלילה מרוב התרגשות לחזור למציאות. כמובן שזה נראה שמשהו בחוץ השתנה אבל מאמין שלאט-לאט תראה שהכול כרגיל. החודשיים האלה היו חווייתיים, אבל אנחנו מעדיפים לוותר עליהם. למרות שהיה לנו כיף, כל הילדים התגבשו בבית עם ההורים שהמשיכו לעבוד לשמחתי. למדנו למשל לאכול יחד, ללמוד באופן עצמאי. שמרנו על שגרה כזאת או אחרת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מורים ותלמידים בבית ספר בקריית ים/מערכת וואלה!, צילום מסך
חזרה ללימודים בבתי הספר אבנר ברזני טירת כרמל, 3 במאי 2020. משרד החינוך, אתר רשמי
בית הספר אבנר ברזני בטירת כרמל, הבוקר/אתר רשמי, משרד החינוך

גם התור בכניסה לבית הספר רימונים באשדוד היה ארוך הבוקר, לאחר שעשרות הורים הגיעו עם ילדיהם. חלקם העידו כי הם חוששים מהמצב, אך אחרים אמרו כי הם בטוחים במוכנותו של בית הספר. ההורים העבירו בתור את הצהרת הבריאות של הילדים לפני שעזבו את המקום, ואנשי החינוך עברו בכניסה כדי לבדוק חום.

חלי עסיס, מנהלת בית הספר, אמרה כי "אנחנו מאוד מתרגשים. יש קצת חשש, אבל הצוות ערוך לכל התרחישים. בתוך הכיתות אנחנו שומרים על מרחק בין התלמידים. זה לא תפס אותנו לא מוכנים, בית הספר מוכן כבר כמה ימים".

חזרה ללימודים בבתי הספר באשדוד, 3 במאי 2020. ניב אהרונסון
הכניסה לבית ספר באשדוד, הבוקר/ניב אהרונסון
חזרה ללימודים בבית הספר בר לב בפתח תקווה, 3 במאי 2020. ראובן קסטרו
התלמידים חוזרים ללימודים בבית הספר בר לב בפתח תקווה/ראובן קסטרו

להערכת הצוות החינוכי במקום, כ-50% מהתלמידים הגיעו הבוקר לבית הספר רימונים. יוסי, אבא לילד בכיתה ב', אמר: "אנחנו סמוכים ובטוחים שבית הספר מוכן, הגיע הזמן שיחזירו את הילדים לבית הספר".

"אין מה לחשוש", הוסיף יניב, אב לשני תלמידים. "הצוות החינוכי פה פועל נהדר. הכול תלוי מה אנחנו משדרים לילדים שלנו. הכנו את הילדים בבית, הצוות החינוכי דיברו עם הילדים".

חזרה ללימודים בבית הספר בר לב בפתח תקווה, 3 במאי 2020. ראובן קסטרו
החזרה ללימודים בבית הספר בר לב בפתח תקווה/ראובן קסטרו

שר החינוך רפי פרץ איחל הבוקר בהצלחה לתלמידים והצוותים השבים למערכת החינוך, ואמר: "גאה בכם המורות, המורים מנהלות ומנהלים ומעריך אתכם מאוד. המסירות שלכם בעבור התלמידים היא מיוחדת ומחממת את הלב. אנחנו לא מתפשרים על השמירה על הנחיות הבריאות. גם אני שולח ילד ונכדים לבתי הספר, החשש מובן אך יש לי אמון מלא במערכת. תלמידים יקרים, הורים וצוותי הוראה, אני סומך עליכם".

שתי קבוצות נוספות בעניינן צפויה הממשלה להודיע עד סוף היום, הן נוער בסיכון ותלמידי החינוך החרדי. במסגרת זו, בניגוד למערכת החינוך הממלכתי, תלמידים בשכבות הלימוד המקבילות לכיתות ז'-י"ב במערכת החינוך החרדית צפויים לשוב ללימודים.

חזרה ללימודים בבתי הספר בן גוריון קרית מוצקין, 3 במאי 2020. משרד החינוך, אתר רשמי
קבלת הפנים בבית הספר בן גוריון שבקריית מוצקין/אתר רשמי, משרד החינוך

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, מסרה אתמול כי עובדי הוראה שנמצאים בקבוצת סיכון יישארו בבית על חשבון ימי מחלה ובהצגת אישור רפואי. כמו כן, מורים שבן משפחתם נמצא בקבוצת סיכון יישארו גם הם בבית. באשר לעובדי הוראה לילדים עד גיל שש, תתקבל החלטה בהמשך הלילה.

ראשי 15 הערים המרכיבים את פורום ה-15 ביקשו לדחות את מועד הפעלת מערכת החינוך, בשל אי-סדרים בהנחיות הממשלה. גם ביישובים הבדואים הכריזו כי לא יפתחו את בתי הספר, וביום חמישי יתכנסו במועצות כדי לדון בעניין ולשקול את החזרה ללימודים.

פארסה בעיריית חיפה: ההורים התבשרו רק בערב כי אין לימודים

בחיפה, התקשתה ראשת העיר עינת קליש רותם להחליט, וההורים והתלמידים המתינו לבשורה לאורך כל סוף השבוע. במוצאי שבת, היא כינסה את בכירי מנהל החינוך שלה עם מחזיקת תיק החינוך, סיגל ציוני, ובסופו של דבר רק סמוך לשעה 22:30 פסקה רשמית: אין לימודים.

קליש רותם מסרה שהיא וציוני יגיעו רק הבוקר לבתי הספר לסיורים "כדי לוודא שהכיתות ובתי הספר ערוכים ומוכנים לקליטת התלמידים בהתאם לדרישות משרד הבריאות באופן מלא. התלמידים יחזרו ללימודים בהמשך השבוע לאחר שתיבחן מוכנות המערכת ושבריאות התלמידים והצוות החינוכי מובטחת, על פי כל הקריטריונים הנדרשים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החזרה ללימודים בבנימינה ובגבעת עדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התנהלות נחשבת תמוהה בהתחשב בעובדה שעיריית חיפה נערכה בשבועות האחרונים באופן מלא להחזרת התלמידים ללימודים. אולם, מהעירייה נמסר כי ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות, שהתקבלו רק במוצאי שבת, לא אפשרו את פתיחת בתי הספר היום. תלמידי החינוך המיוחד ממשיכים ללמוד כמתוכנן.

קליש רותם אמרה כי "עיריית חיפה תפעל במשנה זהירות ובאחריות לילדים ולמשפחותיהם, ותוודא לפני הכול שמערכות החינוך אכן מוכנות ומסוגלות לנהל את החזרה לכותלי בתי הספר באופן זהיר ומסודר. אחרי הסגר בבית משך שבועות רבים, עוד יום או יומיים לא שווים הרס של משמעת שנשמרה שבועות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תלמידים חוזרים ללימודים בקריית ים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ציוני הוסיפה כי "מתחילת המשבר מנהל החינוך עבד ללא לאות על מנת לוודא שהמערכת תתפקד באופן מיטבי לרווחת ההורים והילדים ונערכנו מראש למתווה של חזרה בטוחה ומבוקרת. נמשיך לפעול באחריות ולדאוג לכל ילד כמו לילדים שלנו ולהשיבם ללימודים באופן מסודר ובטוח".

קבוצות קטנות, למידה מרחוק והצהרת בריאות: המתווה לתיכונים

במהלך הלילה עבדו במשרד החינוך על מתווה מפורט לתיכונים. רק בסביבות השעה 09:30, אחרי שהתלמידים כבר הגיעו לבית הספר, פרסם משרד החינוך את מתווה החזרה ללימודים של כיתות י"א וי"ב. על פי המתווה, הלמידה תתקיים בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים בכיתות ובמתחמי לימוד נפרדים לכל קבוצה. כל תלמיד יישב בשולחן בנפרד, תוך הקפדה של מרחק של שני מטרים אחד מהשני לאורך היום. לכל קבוצת מורים תשובץ קבוצת מורים קבועה, ובמידת הצורך מורים למקצועות לבגרות שאינם משובצים לקבוצה יעבירו שיעורים בלמידה מרחוק.

כמו כן, נקבע כי הלמידה תהיה מרוכזת לבגרות ותתוכנן כך שהתלמידים יקבלו את הסיוע והתגבור לקראת בחינות הבגרות. מנהלי בתי הספר יבנו מערכי שיעור של מרתונים לבגרות לפי קבוצות לימוד. מומלץ ללמוד במודל המרוכז של שניים עד שלושה מקצועות במקסימום ליום אחד, או במודל המרתונים, אך ההחלטה על מודל הלמידה נתונה לסמכות מנהל בית הספר.

במסגרת ההיערכות לפתיחת בתי הספר, המוסדות הונחו לערוך מיפוי של התלמידים בכיתות אלה ולחלק אותם לקבוצות קטנות. תלמידי חינוך מיוחד המשולבים בכיתות, ילמדו יחד עם חבריהם, בהתאם לתוכנית לבחינות הבגרות שלהם, ויכללו במספר התלמידים המירבי לקבוצה.

צוות מורות בית ספר תיכון אחד העם בפתח תקוה בישיבת צוות. לקראת פתיחת בית הספר מחר, 3 במאי 2020. ראובן קסטרו
צוות מורים בבית ספר תיכון בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

משרד החינוך פרסם גם את הכללים להתנהלות בבית הספר: התלמידים יגיעו לבית הספר באופן עצמאי, ואילו התלמידים הזכאים להסעות יקבלו הודעה בהמשך כשיוסדר עניין זה. הכניסה לבית הספר תהיה דרך שערים קבועים, שיש בהם סידורי אבטחה ובקרה נדרשים.

התלמידים הונחו לשמור על מרחק של שני מטרים זה מזה בעת הכניסה והיציאה, וההורים לא יורשו להיכנס לבית הספר. התלמידים, המורים ואנשי הצוות יגיעו עם מיסיכת אף ופה. כמו כן, הם יידרשו למלא הצהרת בריאות, שתיאסף בכניסה לבית הספר מדי יום. באחריות בית הבספר לדאוג גם שבמרחב הציבורי יהיו עמדות עם חומר ניקוי וחיטוי הידיים. כמו כן, יש לדאוג שבסוף כל יום ינוקו חדרי הלימוד והשירותים.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הודיע כי "החל מהבוקר פתחנו את בתי הספר באופן אחראי, ומדורג. חשוב להדגיש את משמעות החזרה המדורגת: הורים שאינם רוצים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר אינם מחויבים לעשות כן, ורשויות מקומיות שצריכות זמן כדי להיערך מוזמנות לפתוח בהדרגה במהלך השבוע. אני רוצה להודות לשותפים שלנו בשלטון המקומי ולצוותי בתי הספר על ההתגייסות הבלתי מתפשרת שלהם כדי לפתוח את בתי הספר ולקבל את פני התלמידים בחום וגם בחיוך".

המתווה לגני הילדים וכיתות א'-ג'

בכיתות הנמוכות, התלמידים יחולקו לקבוצות קבועות בנות עד 15 ילדים. כל קבוצה תלמד במרחב לימודי קבוע, כשכל תלמיד ישב בשולחן נפרד תוך הקפדה על מרווח של שני מטרים. לכל כיתה תשובץ מחנכת וככל הניתן מורה נוסף. הסייעות האישיות יגיעו במידת האפשר על פי מערכת השעות של התלמיד איתו הם עובדות. בשלב זה, כיתות ד'-ו' ממשיכות בלמידה מרחוק.

גם גני הילדים יחולקו לקבוצות, שכל אחת תמנה עד 15 תלמידים. בימים ראשון עד שלישי קבוצה א' תגיע לגן בעוד קבוצה ב' תלמד מהבית, ובימים רביעי עד שישי קבוצה א' תלמד מהבית ואילו קבוצה ב' תגיע לגן. לכל קבוצה יוצמדו גננת וסייעת, כולל גננת וסייעת משלימות. בגני הילדים לא תתקיים הזנה משותפת והילדים מתבקשים להביא ארוחת בוקר מהבית.

חזרה ללימודים בבתי הספר באשדוד, 3 במאי 2020. ניב אהרונסון
התורים בכניסה לבית ספר יסודי באשדוד, היום/ניב אהרונסון

הצוותים החינוכיים, התלמידים והוריהם יגיעו למוסדות החינוך בתנאי שאינם נדרשים לבידוד וללא חום מעל 38 מעלות או תסמינים הקשורים בקורונה. תלמיד שאחד מבני משפחתו חלה בנגיף יידרש להשלים את זמן הבידוד הביתי ולא יגיע לבית הספר או לגן. הצוותים ותלמידים מעל גיל שבע נדרשים לעטות מסיכה במסדרונות ובחצרות.

הכניסה לבתי הספר ולגנים תותר לצוותים החינוכיים ולתלמידים בלבד, לאחר חתימה על הצהרת בריאות. לא תתאפשר כניסת הורים לשטח המוסדות, ובכל בית ספר וגן יוגדר מרחב לפני השער כדי למנוע התקהלות.

לקראת החזרה ללימודים ייערך ניקיון הכולל את כיתות הגן ובתי הספר, חדרי השירותים, מסדרונות, מעקות, ידיות ועוד. ברחבי המוסדות יוצבו פחי אשפה, ובשירותים יותקנו מתקני סבונים או בקבוקי סבון נוזלי ונייר ניגוב. במקומות בולטים בבתי הספר ובגנים ייתלו שלטי הסבר הכוללים תרשימים המנחים כיצד לשטוף ידיים ולעטות מסיכה.

כמו כן, במהלך היום יתבצע באופן שוטף ניקוי מעקות וידיות, ריקון פחים, שטיפת רצפות וניקיון חדרי שירותים. מתקני ספורט נייחים וניידים יתבצעו במעבר בין קבוצות. בסיום יום יתקיים ניקיון משטחים בתמיסת כלור.

המתווה לחינוך המיוחד: כניסה ויציאה מבוקרת מבית הספר וחובת מסיכה

כמו כן, משרד החינוך פרסם מתווה נוסף המתייחס לתלמידים הלומדים במוסדות חינוך מיוחד ומרכזים חינוכיים בבתי החולים וכן תלמידים הלומדים בכיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים. הכניסה לבית הספר תותר לצוותים החינוכיים ולתלמידים אך ורק לאחר חתימה על הצהרת בריאות כנדרש.

הכניסה והיציאה של התלמידים מהמוסד החינוכי ייעשו באופן מבוקר על ידי השומר או איש צוות, תוך הקפדה על מניעת התקהלות. התלמיד ימתין ברכב או בכניסה למוסד החינוכי עד שיוזמן להיכנס למוסד החינוכי על ידי איש הצוות התורן האחראי. גם בסיום יום הלימודים היציאה תהיה מבוקרת ועל אנשי הצוות לוודא שלא נוצרת התקהלות.

חזרה ללימודים בבית הספר בר לב בפתח תקווה, 3 במאי 2020. ראובן קסטרו
בית הספר בר לב בפתח תקווה/ראובן קסטרו

במהלך היום הלימודים, הפעילות תתקיים בקבוצות קבועות של תלמידים, שלא יבואו במגע ביניהן וייצאו להפסקה בזמנים שונים. סידור השולחנות יאפשר את המרחק הפיזי הנדרש בין התלמידים. המתווה מתייחס גם להקפדה על היגיינה אישית, הכוללת חובת שטיפת ידיים מצד אנשי הצוות והתלמידים - גם אם עטו כפפות.

בגני הילדים, חובה מצד צוות הגן לעטות מסיכה בשעת פעילות בחצר, אך לא בשעת פעילות במבנה הגן. גם בזמן שיעור אין צורך במסיכה. החל מכיתה ב' ומעלה חובה לעטות מסיכה מחוץ לכיתה ובזמן ההפסקה, זאת מלבד ילדים מתחת לגיל שבע, אנשים עם מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית המתקשים באופן משמעותי בשימוש במסכה והשוהים בכלי רכב, במבנה או בחדר ללא אדם נוסף.

כללים נוספים כוללים ארוחות בשולחנות נפרדות, הקפדה על אוורור הכיתה, איסור על העברת חפצים מיד ליד בין התלמידים, הפרדה בין מרחבי הלמידה השונים ואיסור על משחקי כדור במגרשים במהלך ההפסקות. התלמידים בגנים ובבתי הספר לחינוך המיוחד יגיעו למוסד החינוכי חמישה ימים בשבוע, מ-8:00 ועד 14:00. במידת הצורך, ניתן לחלק את הגנים לשתי קבוצות משנה שיפעלו בו זמנית.

(עדכון ראשון: 8:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully