וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי ז'-י"ב במגזר החרדי יחזרו ללימודים, בחינוך הממלכתי יישארו בבית

1.5.2020 / 22:53

בעוד שע"פ מתווה משרד החינוך תלמידי י"א-י"ב יהיו בני הנוער היחידים שישובו ללימודים, במגזר החרדי כלל התלמידים בגילאים המקבילים יחזרו ללמוד בעקבות לחץ של דרעי. ההנחייה באה למרות התחלואה הגבוהה ביישובים חרדים העולה מנתוני משרד הבריאות

.

תלמידים בשכבות הלימוד המקבילות לכיתות ז'-י"ב במערכת החינוך במגזר החרדי צפויים לשוב ללימודים ביום ראשון - כך על פי החלטת הממשלה שהתקבלה היום (שישי) ובהתאם למתווה שהציג משרד החינוך. זאת, בניגוד לשאר התלמידים בבתי הספר הממלכתיים באותה שכבת הגיל. לפי משרד החינוך, תלמידי הכיתות ד'-י' יישארו בתחילת השבוע הבא בבתיהם, וישבו ללימודים בהתאם למתווה שיגובש במהלך חודש מאי ולא יאוחר מ-1 ביוני. ההחלטה התקבלה בעקבות לחץ של שר הפנים אריה דרעי שאמר בדיון כי "אנחנו לא צריכים בייביסטר, ערך לימוד התורה חשוב. גילאים בוגרים הם עם מודעות גבוהה יותר להיגיינה". שר הפנים ניהל את מתווה החזרה של המגזר החרדי, ולחץ מול המל"ל וראש הממשלה להחזיר את הכיתות הגבוהות.

על פי ההחלטה שהתקבלה, רק תלמידי כיתות א'-ג', יחזרו ללימודים במתווה של חמישה ימים בשבוע, למשך חמש שעות ביום. ביקורת רבה נשמעה על חוסר בהירות ההנחיות ורשויות מקומיות רבות הודיעו כי לא יפתחו את הלימודים בהתאם למתווה. לפיכך, משרד הבריאות ציין כי אף שהלימודים ייפתחו ביום ראשון, הוא יאפשר זמן היערכות וקליטת תלמידים שיסתיים ביום שלישי.

אכיפת תקנות הקורונה בישיבת פוניבז', בני ברק, באפריל 2020. ראובן קסטרו
בני הנוער ישובו ללימודים. בני ברק/ראובן קסטרו

עוד על פי המתווה שאושר בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי , תלמידי כיתות י"א וי"ב יגיעו לתגבורים ומרתונים לימודיים לקראת הכנה לבגרות, בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים. זאת בעוד שחבריהם במגזר החרדי יגיעו ללימודים.

הפערים בין ההנחיות למגזרים השונים מגיעים למרות המגמה הברורה בנתוני התחלואה בין ערי ישראל. לפי נתונים שפרסם משרד הבריאות הבוקר עולה כי שיעור התחלואה בפועל בערים חרדיות וערביות גבוה משמעותית מאלו החילוניות. כך למשל, בבני ברק שיעור התחלואה בפועל (ההפרש בין החולים המאומתים והמחלימים) הוא 673, באלעד 349, בביתר עלית 273 ובירושלים 2019, בעוד שבערים אחרות - תל אביב 35, מודיעין 33, נס ציונה 26 ובחיפה - 21.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully