וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 55 יום: הורים לילדים בעלי מוגבלויות יורשו להיפגש איתם

30.4.2020 / 12:33

משרד הרווחה הודיע כי תתאפשר יציאה של חוסים לביקור של 8 שעות אצל משפחותיהם. זאת בעקבות מאבק משפטי ממושך של ההורים, שביקוריהם סורבו בשל הקורונה. על אף הבשורה, ההורים עדיין לא קיבלו נהלים מפורטים. "התנהלות מבזה ולא מאורגנת"

עריכה: אביחי ברוך

אחרי כחודשיים בהם הורים לבעלי מוגבלויות ואוטיזם לא הורשו לפגוש את ילדיהם, משרד הרווחה הודיע כי החל מהיום (חמישי) תתאפשר יציאה של חוסים לביקור של שמונה שעות אצל בני משפחותיהם. המהלך יצא לדרך בעקבות מאבק משפטי ממושך של ההורים נגד משרד הרווחה, שמנע את ביקוריהם במשך 55 ימים מחשש להדבקה בנגיף הקורונה במוסדות.

הביקורים יתבצעו בהתאם להחלטת מנהלי המסגרות, לפרק זמן שייקבע תחת המגבלה של משפחה גרעינית. כמו כן, היציאה תתאפשר רק לבתים שלא היו בהם מבודדים וחולים בחודשיים שקדמו למפגש, עם חתימה של ההורה או האפוטרופוס על הצהרת בריאות.

ילד אוטיסט מאור יצחק שהוטרד מינית במסגרת החינוכית בה למד, 23 בנובמבר 2016. -, אתר רשמי
הורים לבעלי מוגבלויות יורשו לפגוש את ילדיהם אחרי 55 ימים/אתר רשמי, -

עוד הבוקר, התנגדו בייעוץ המשפטי של משרד הבריאות להחלטה, בטענה כי היא אינה עולה בקנה אחד עם התקנות לשעת חירום שקובעות כי ליציאה מהבית צריכה להיות "תכלית". לבסוף, הוחלט כי הנחיה זו תתבצע תחת התקנה לאפשר יציאה לטובת מתן "טיפול רפואי".

עוד בוואלה!

"חסר הגיון מוסרי": משרד הרווחה מנע מהורים לילדים עם אוטיזם לפגוש אותם

לכתבה המלאה

"חודש וחצי של התעללות בחסרי ישע מצד הרווחה"

ביום רביעי האחרון הסכימו במשרד הרווחה להתיר פגישה של הורה אחד, לחצי שעה ובמשך שבועיים, בעקבות הלחץ מצד המשפחות. אך ההורים התלוננו כי על אף שמדובר בהקלה במגבלות, זו החלטה "ללא הגיון משפטי, רפואי ומוסרי".

עו"ד גלית קרנר, המייצגת עשרות הורים במאבק מול משרד הרווחה, אמרה כי מדובר במאות אלפי אנשים שסגורים במוסדות, ולא יכולים לפגוש את בני משפחתם. "עד עכשיו פנינו והפעלנו לחץ בלתי אמצעי דרך ההורים, פנינו לשר הרווחה וכל הגורמים המעורבים", אמרה.

עו"ד קרנר הוסיפה כי "כבר כמה שבועות אנחנו מנסים להסיר את רוע הגזירה, אין לראות כמקשה אחת את העולם של הצרכים המיוחדים, זה לא שם קוד למחלת רקע, יכול להיות שיש ילד עם אוטיזם או נער או מבוגר, אבל לא אומר שיש לו מחלות רקע, אין לנו אלא להצטער על חודש וחצי של התעללות בקטינים, ילדים, נוער וחסרי ישע וגם בהורים שלהם מצד הרווחה. אנחנו קוראים למשרד הרווחה למצוא פתרונות שוויוניים לקבוצת האוכלוסייה הזאת".

"להידבקות יש השלכות על דיירים ממסגרות אלו"

בעקבות תלונות ההורים בשבוע שעבר, משרד העבודה והרווחה מסר בתגובה כי "הקלנו בהנחיות ואפשרנו מפגשים בין דיירי המסגרות לבין בני משפחתם, מתוך רצון לאזן בין הצורך לשמור על בריאותם של כל הדיירים, לבין חשיבות המפגשים עם יקיריהם".

במשרד הוסיפו כי "ההנחיות נוסחו בתיאום עם משרד הבריאות והן נבחנות מעת לעת בהתאם למצב. חשוב לציין כי להידבקות בנגיף, שמחייבת בידוד עד להחלמה, יש השלכות רגשיות משמעותיות על דיירים ממסגרות אלו".

עו"ד גלית קרנר המייצגת את ההורים מסרה כי "אנו מברכים על ההחלטה אבל יש להצטער שההחלטה הגיעה באיחור רב. ועוד יותר מצטערים שעד כה שעת צהריים ביום חמישי טרם יצא נוהל מסודר המסדיר את הנושא של יציאה לסופש , מפגשים עם הילדים בשגרה, חזרה לטיפולים ואני שואלת מתי יגיע הנוהל לידי ההורים? למנהלי המוסדות?".

"הרי צריך להכין מראש את הילדים ההורים צריכים להתארגן לשבת חלקם דתיים חלקם ללא כלי רכב", אמר עו"ד קרנר. "זו פשוט התנהלות מבזה לא מאורגנת שמלמדת יותר מכל כי משרד הרווחה מותיר מאחור בחצר האחורית את הקבוצה של חסרי הישע אותה הם אמורים לייצג ועליה אמורים לשמור ולהעביר תקציבים עמ להיערך לעתיד לבוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully