וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: הטיפול של סין בקורונה מוכיח שהיא רוצה שאפסיד בבחירות

30.4.2020 / 11:32

נשיא ארה"ב כי בייג'ינג "תעשה כל מה שהיא יכולה" כדי למנוע ממנו כהונה שנייה. לדבריו, הוא "יכול לעשות הרבה" כדי לגבות ממנה מחיר על התנהלותו במגיפה. טראמפ מנסה להסיט את האשמה לסין לאור הביקורת על התנהלותו מבית

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא מאמין שהדרך שבה ניהלה סין את המאבק בהתפרצות נגיף הקורונה היא הוכחה לכך שהיא "תעשה כל מה שהיא יכולה" כדי לגרום לו להפסיד בבחירות בנובמבר.

בריאון לרויטרס מהחדר הסגלגל, התבטא טראמפ בתקיפות נגד סין ואמר כי בוחן אפשרויות שונות ביחס למחיר שייגבה מבייג'ינג בעקבות המגיפה. "אני יכול לעשות הרבה", אמר. טראמפ מרבה להאשים את סין באחריות למגיפה העולמית, שגבתה את חייהם של לפחות 60 אלף איש בארצות הברית והכניסה אותה למיתון עמוק, מה שפוגע בסיכוייו לזכות בכהונה נוספת בת ארבע שנים.

סין, מצדה, אמרה כי אין לה שום עניין להתערב בבחירות, שהן "עניין פנימי" של ארצות הברית. "אנחנו מקווים שאזרחי ארצות הברית לא יגררו את סין לפוליטיקת הבחירות הזו", אמר דובר משרד החוץ של סין גנג שואנג.

הוא שב על עמדתה של סין ולפיה היא קורבן של המגיפה, ולא אחראית לה. הוא הוסיף כי ניסיונותיהם של "פוליטיקאים מסוימים" להסיט את האשמה מהתנהלות הגרועה שלהם אל בייג'ינג רק "תחשוף את הבעיות של ארצות הברית עצמה. ארצות הברית צריכה לדעת את זה - האויב הוא הווירוס, לא סין".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בריאיון מהחדר הסגלגל, 29 באפריל 2020. רויטרס
הפסקת האש עם סין נגמרה. טראמפ, הלילה/רויטרס

הנשיא הרפובליקני, שמבקריו מאשימים אותו בכך שלא פעל מוקדם מספיק כדי להיערך לקראת התפשטות הווירוס, אמר כי הוא מאמין שסין הייתה צריכה לפעול מוקדם יותר באופן אקטיבי יותר כדי שהעולם יכיר בנגיף.

כשנשאל אם הוא ישקול להשתמש בהטלת מכסים או אפילו בהפחתת חובות עם סין, טראמפ לא פירט. "יש הרבה דברים שאני יכול לעשות, אנחנו בוחנים את מה שקרה".

לדבריו, סין תעשה הכול כדי שיפסיד במרוץ מול יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, משום שהוא יקל על הלחץ עליה. "הם משתמשים באופן קבוע ביחסי ציבור כדי שייראה שהם הצד החף מפשע", אמר נשיא ארצות הברית על בכירי המשטר הסיני.

עוד אמר טראמפ כי הסכם הסחר שגיבש עם נשיא סין שי ג'ינפינג נפגע קשות כתוצאה מהמגיפה. בכיר בממשל טראמפ, שדיבר בעילום שם, אמר כי נראה ש"הפסקת האש" הלא רשמית במלחמת המילים שעליה הסכימו טראמפ ושי בשיחת טלפון במרץ הגיעה לסיומה.

באותה שיחה הסכימו שני הנשיאים שהממשלים שלהם יעשו הכול כדי לשתף פעולה בבלימת הנגיף, אך בימים האחרונים וושינגטון ובייג'ינג החליפו מהלומות דיפלומטיות בנושא מקור התפרצות הווירוס והתגובה אליה.

למרות זאת, טראמפ ויועציו הבכירים נמנעו מלתקוף ישירות את שי, שאותו מכנה נשיא ארצות הברית "חברו". הנשיא הוסיף שקוריאה הדרומית הסכימה להגדיל את הסכום שהיא משלמת לארצות הברית עבור הסיוע הביטחוני שלה, אולם הוא לא פירט כמה.

"אנחנו יכולים להגיע להסכם, הם רוצים לעשות הסכם, הם הסכימו לשלם הרבה כסף. הם משלמים הרבה יותר מאשר כשהגעתי", אמר הנשיא. לארצות הברית יש כ-28,500 חיילים בקוריאה הדרומית, מורשת למלחמת קוריאה שהסתיימה בשביתת נשק ולא בהסכם שלום.

עוד בוואלה!

טראמפ מתמקד בבייס גם בזמן הקורונה, ודרכו לכהונה שנייה מסתבכת

לכתבה המלאה
נשיא סין שי ג'ינפינג במופע במקאו, 19 בדצמבר 2019. רויטרס
טראמפ ממשיך לכנות אותו "חברו". נשיא סין שי/רויטרס

טראמפ הזכיר את המצב הכלכלי האיתן שממנו נהנתה ארצות הברית הטרם המגיפה, שגרמה לעשרות מיליונים לאבד את עבודתם ולצניחה של התמ"ג. "זו הייתה הכלכלה הגדולה ביותר בהיסטוריה", אמר הנשיא, שחתם על שורת חבילות פיצויים לחברות ולאזרחים בזמן שהוא דוחק במושלי המדינות לפתוח מחדש בזהירות את הכלכלות שלהן. הוא אמר שהוא שמח עם התנהלותם של מושלים רבים, אבל אמר שחלקם צריכים להשתפר. הוא לא ציין שמות.

על פי סקר של רויטרס מ-27 עד 28 באפריל, רק 43% מהאמריקנים מרוצים מהתנהלות טראמפ במשבר. עם זאת, אתמול הגיעו חדשות טובות, אחרי שחברת התרופות "גיליאד" אמרה כי טיפול ניסיוני בקורונה הראה תוצאות טובות.

טראמפ מנסה להאיץ את לוח הזמנים לפיתוח חיסון. "אני חושב שהדברים מתקדמים יפה מאוד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully