וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית ניו יורק הסתבך עם הקהילה היהודית: "הלוויית ענק לרב שמת מקורונה"

ביל דה בלאזיו מתח ביקורת על חברי הקהילה בוויליאמסבורג, שהפרו את הוראות הריחוק החברתי במדינת ניו יורק, בהלוויה המונית לרב שמת מהנגיף. "המסר לקהילה היהודית ולכל הקהילות הוא פשוט: זמן האזהרות עבר", הבהיר ראש העיר. לאחר שדבריו עוררו סערה, הוא התנצל

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו מתח היום (רביעי) ביקורת על הקהילה היהודית בוויליאמסבורג, על כך שבני הקהילה הפרו את הוראות הריחוק החברתי כשערכו הלוויה המונית לרב שמת מנגיף הקורונה. מאות חרדים התאספו ברחובות וויליאמסבורג כדי לחלוק כבוד לרב, שלפי הדיווח באתר החרדי האמריקני "עולם הישיבות" כחיים מרץ.

"משהו לא מקובל לחלוטין קרה הלילה בוויליאמסבורג: לוויה המונית באמצע המגיפה הזו", כתב דה בלאזיו בטוויטר. "כששמעתי על כך, הלכתי לשם בעצמי כדי להבטיח שהקהל יתפזר. מה שראיתי הוא בלתי נסבל כל עוד אנחנו נלחמים בנגיף הקורונה".

בעקבות דבריו התעוררה סערה והופנתה נגד דה בלאזיו ביקורת רבה, בגין "הבלטה לרעה" של הקהילה היהודית. בעקבות זאת, התנצל דה בלאזיו בפני הקהילה היהודית, אם הם נפגעו מאיומי המעצר שלו לאחר הלוויה בברוקלין, אך הבהיר כי מדובר ב"אהבה קשוחה".

הלווויה המונית בקהילה החרדית בוויליאמסבורג שבניו יורק. 29 באפריל 2020. אי-פי, AP
"לא מקובל לחלוטין". הלווויה המונית בקהילה החרדית בוויליאמסבורג/AP, אי-פי

"דיברתי אמש מתוך תשוקה", אמר ראש העיר על הערותיו אודות האירוע. "לא האמנתי למראה עיניי, זה נבע מצער עמוק מאוד. אני מצטער אם הדרך שבה התבטאתי גרמה לאנשים לתחושה רעה", הוסיף. "חברי הקהילה היהודית סיכנו זה את זה וסכנו גם את השוטרים".

לפי התיעוד של הלוויה, נראה כי יותר מ-50 איש השתתפו בה, עם כי רוב האבלים לבשו מסכות מגן. המון אנשים נדחסו זה לזה על המדרכות, ולא שמרו על שני המטרים המומלצים זה מזה. ראש העיר מסר כי הוא הורה למשטרת ניו יורק לאכוף את הפרות הריחוק החברתי בזימונים או אפילו מעצרים. "המסר שלי לקהילה היהודית ולכל הקהילות הוא פשוט: זמן האזהרות עבר", כתב ראש העיר. "מדובר על עצירת המחלה הזו והצלת חיים".

עוד בוואלה!

מניין המתים מקורונה בארה"ב עקף את מספר האמריקנים שנהרגו במלחמת וייטנאם

לכתבה המלאה
ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו עוטה מסיכת מגן מפני התפשטות נגיף הקורונה. 19 באפריל 2020. אי-פי, AP
ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו עוטה מסיכת מגן/AP, אי-פי

דובר משטרת ניו יורק אמר כי קציני המשטרה במקום לא עיכבו או עצרו אף אחד בלוויה. פעיל מהקהילה היהודית בשם יצחק אברהם אמר כי הביקורת של ראש העיר נשמעת חלולה, לאחר שהמונים גדולים התאספו ברחבי העיר מוקדם יותר ביום שלישי כדי לצפות במטס ומשט ההצדעה למאבק בנגיף הקורונה. "הקהל של מטוסי הקרב היום גדול יותר מהקהל בלוויה", אמר אברהם. הוא גם ציין כי הלוויה לא הייתה אירוע שנקבע ברגע האחרון, כך שהעיר לא הייתה מודעת אליו.

מתחם לבדיקות קורונה עבור הקהילה החרדית בוויליאמסבורג שבניו יורק. 29 באפריל 2020. אי-פי, AP
מתחם לבדיקות קורונה שהוקם עבור הקהילה החרדית בוויליאמסבורג/AP, אי-פי

לדבריו, כמה תחנות משטרה וצוותים לענייני הקהילה של המשטרה סייעו בארגון ובבקרה על האירוע, כולל הקמתם מראש של מחסומים כדי לעזור בשליטה על הקהל. "יש אמירה ישנה: שלא ירד גשם במצעד שלנו", אמר אברהם. "לרוץ חזרה לעירייה ולשלוח ציוץ - זה לבעוט בחבר שלך כשהוא על הרצפה. ממש בתחתית".

(עדכון ראשון 16:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully