וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ביום הזיכרון: אישה נפצעה קל מדקירה בכפר סבא, המחבל נורה

האישה, בת 62, נדקרה סמוך לקניון ג'י בעיר על ידי צעיר בן 19 מטול כרם, שנפצע בינוני מירי של אזרח שחלף בזירה ושמע את צעקותיה. הפצועה הועברה לבית החולים מאיר כשהיא בהכרה מלאה. שוטרים הוזעקו למקום. עדת ראייה: "אם האזרח לא היה יורה - האירוע היה הרבה יותר חמור"

פיגוע דקירה בכפר סבא/אנשי הדממה

פיגוע דקירה ביום הזיכרון - כל הפרטים:

  • מחבל רדף אחרי אישה ליד קניון ג'י בכפר סבא ודקר אותה
  • היא נפצעה ופונתה לבית החולים מאיר; מצבה קל
  • המחבל, בן 19 מטול כרם, נורה על ידי אזרח שחלף במקום
  • עדת ראייה: "אם האזרח לא היה יורה - האירוע היה הרבה יותר חמור"

אישה בת 62 נפצעה באורח קל היום (שלישי) בפיגוע דקירה בכפר סבא, סמוך לקניון ג'י. החשוד בפיגוע רדף אחרי האישה - ונורה על ידי אזרח שחלף במקום ושמע את צעקותיה. המחבל, צעיר בן 19 מטול כרם, נפצע באורח בינוני.

צוות מד"א שהגיע לזירה, הסמוכה לרחובות ויצמן וגלגלי הפלדה, מצא את הפצועה כשהיא שכובה על הכביש והעניק לה טיפול רפואי, כשמצבה הוגדר כבינוני עד קשה. היא הועברה לבית החולים מאיר שבעיר, כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מפצעי דקירה.

בבית החולים, עברה הפצועה הערכה מלאה כולל צילומים, אולטרה-סאונד וסי-טי, ומשם הועברה לניתוח. היא סבלה מדימום משמעותי, אך התייצבה אחרי מנת דם, והיא צפויה להישאר באשפוז ביממה הקרובה. עוד אמרו בבית החולים כי היא זוכרת לפרטים את האירוע ומצבה טוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הדקירה בכפר סבא, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם שוטרים הוזעקו לזירה ומהמשטרה נמסר כי נסיבות האירוע נדבקות. עם זאת, על פי החשד הרקע לדקירה לאומני. בתמונות מהזירה, המחבל תועד כשהוא שרוע כשסביבו כוחות משטרה גדולים.

חובש רפואת חירום במד"א, אלעזר חבאני, סיפר על המתרחש בזירת האירוע. "כשהגענו למקום, ראינו אישה כבת 62 בהכרה מלאה, היא שכבה על הכביש. ביצענו בדיקה ראשונית והבחנו במספר פציעות מדממות", פירט חבאני. "הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימום ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים תוך המשך טיפול ודיווח לרופאים שימתינו לנו".

ניסיון דקירה סמוך לקניון G בכפר סבא. גילי יערי, פלאש 90
זירת הפיגוע בכפר סבא/פלאש 90, גילי יערי
ניסיון דקירה סמוך לקניון G בכפר סבא. גילי יערי, פלאש 90
זירת הפיגוע בכפר סבא/פלאש 90, גילי יערי

רבקה מכלוף, נהגת מונית, חלפה במקום בעת הפיגוע. "פתאום שמעתי יריות", סיפרה. "אנחנו מתקדמים ואני רואה שהמחבל מנוטרל ופצוע על הרצפה המלאה בדם. נראה לי שהוא דקר אותה בצוואר והיא הייתה פצועה מאוד קשה. אני מניחה שאם האזרח לא היה יורה במחבל, האירוע היה הרבה יותר חמור. צריך להודות לו".

סגן מפקד תחנת כפר סבא, רב-פקד ערן מזוז, אמר כי "סמוך ל-12:30 התקבל אירוע על אשה דקורה סמוך לקניון, כשמחבל בן 19 תושב שטחים שלף סכין ורודף אחרי האישה. אזרח, תושב האזור, עצר בנתיב הנגדי וביצע ירי מדויק לעברו. כל שאר הפרטים נמצאים בחקירה".

ניסיון דקירה סמוך לקניון G בכפר סבא. גילי יערי, פלאש 90
פיגוע הדקירה בכפר סבא, היום/פלאש 90, גילי יערי

החשד לפיגוע מתרחש במהלך יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה - ובסמוך לתחילת הטקס הממלכתי המתקיים בהר הרצל שבירושלים. לפי נתוני הביטוח הלאומי, 3,153 איש נהרגו בפעולות איבה מיום הכרזת המדינה, מתוכם 120 הם אזרחים זרים שנהרגו בפיגועים בארץ, ומאה ישראלים שנספו בחו"ל. בשנה האחרונה, נהרגה אזרחית אחת בפיגוע איבה - רנה שנרב, בפיגוע במעיין דני הסמוך ליישוב דולב, ב-24 לאוגוסט 2019.

ביום רביעי, לוחם מג"ב בן 20 נפצע באורח קל בפיגוע משולב שכלל דריסה ודקירה במחסום הקיוסק, בכניסה למעלה אדומים. המחבל, אבראהים מחמד חלסה בן ה-24 מסוואחרה שליד ירושלים, נורה למוות על ידי הלוחמים במחסום. מקום אותר גם מטען צינור, שאותו התכוון המחבל, לפי החשד, להשליך לעבר המחסום.

(עדכון ראשון: 12:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully