וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר יום העצמאות: איסור תנועה בין היישובים, 44 מחסומים ברחבי הארץ

היציאה מיישובי המגורים נאסרה לקראת נעילת יום הזיכרון עד ליום רביעי בשעה 20:00, תחת אכיפה מוגבלת של המשטרה. גם התחבורה הציבורית הופסקה עד ליום חמישי בבוקר. הקנס על יציאה מהבית בניגוד לתקנות - 500 שקלים

צילום: דוברות המשטרה

לקראת יום העצמאות, הגבלות תנועה חדשות נכנסו היום (שלישי) לתוקף בשעה 17:00 במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. ההגבלות יימשכו עד יום רביעי בשעה 20:00 ואסורה התנועה בין היישובים. התושבים רשאים לצאת מהבית לטובת הצטיידות בתרופות ובמוצרים חיוניים וכן לטובת קבלת שירותים חיוניים בלבד, ביישוב מגוריהם. במקרה שבו לא ניתן להצטייד ביישוב המגורים, תתאפשר היציאה ליישוב סמוך.

הקנס על יציאה מהבית בניגוד לתקנות החירום עומד על 500 שקלים. פעילות האכיפה הוגברה בתוך הערים ובמרחב הבין-עירוני ברחבי הארץ. עם תחילת הסגר, גם התחבורה הציבורית נפסקה ב-17:00, ותתחדש רק לפנות בוקר יום חמישי בשעה 05:00. עדיין אין החלטה לגבי הפעלתה מחדש של הרכבת.

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן ערך לפני זמן קצר סיור אווירי במסוק המשטרתי ביחד עם ראש המערך האווירי במשטרה תנ"צ ניר רוזנטל, בכדי לעמוד ממעוף הציפור אחר ההיערכות המבצעית ופריסת כוחות המשטרה ברחבי הארץ.

מחסום משטרתי ברחוב חטיבת הנחל בחדרה בו ממוקם  בית העלמין הצבאי, יום הזיכרון תש"ף, 28 באפריל 2020. שלומי גבאי
החמרה במגבלות התנועה. מחסום משטרתי בחדרה, היום/שלומי גבאי

אגף התנועה במשטרה פועל בצירים הבינעירוניים לאכיפת הסגר בפריסה ארצית של 44 מחסומים בצירים המרכזיים. לצד המחסומים יפעלו מאות ניידות ושוטרים שיבצעו סריקות על כלל הצירים ברחבי הארץ תוך ביצוע מחסומים מדלגים ואכיפה תוך כדי תנועה, ויאתרו אזרחים שלא יפעלו על פי ההוראות.

מהמשטרה נמסר כי "אנו מדגישים בפני הציבור, להימנע ממפגש מיותר עם השוטרים ולהישמע להנחיות על מנת שנוכל לשמור כולנו על בריאות כלל אזרחי מדינת ישראל".

מגבלות התנועה ביום העצמאות מצטרפות למגבלות שהוטלו במהלך הזיכרון, הכוללות איסור על הגעה לבתי העלמין ולבתי ההנצחה ברחבי הארץ. החל מאתמול, נכנסה לתוקף גם החובה לעטות מסיכות מגן במרחב הציבורי. הקנס על הפרת ההנחיה הוא 200 שקלים, ללא אזהרה. עם זאת, לוואלה! NEWS נודע כי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הנחה את המשטרה להימנע מקנסות ולהתחיל באכיפת התקנה רק לאחר יום העצמאות, למעט במקרים חריגים.

פריסת מחסומים לסגר יום העצמאות 28 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
פריסת מחסומים לסגר יום העצמאות/דוברות משטרת ישראל

כמו כן, החל מיום חמישי בשעה 8:00 תבוטל המגבלה על פעילות ספורטיבית למרחק של עד 500 מטרים מהבית. ההנחיה החדשה מצטרפת לשורת הקלות נוספות שעליהן הוכרז לאחרונה לאור נתוני ההדבקה בקורונה, הכוללות פתיחת חנויות הרחוב, בהן מכוני היופי והמספרות, ואישור לאיסוף מזון ממסעדות בטייק-אוויי. השבוע אושר גם המתווה של משרד החינוך להחזרה הדרגתית של גני הילדים והכיתות הנמוכות ללימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully