וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יהיה על ההפסקות ומי יישאר בבית? מדריך למתווה החזרה ללימודים

28.4.2020 / 8:42

לאחר שבועות ארוכים של למידה מרחוק לאור הגבלות הקורונה, אושר המתווה ההדרגתי של משרד החינוך, שיאפשר את שובם של ילדי הגנים ותלמידי הכיתות הנמוכות לספסל הלימודים. מה יהיה עם המסגרות לגיל הרך ואילו מוסדות מאיימים של להיפתח בכל זאת? מדריך

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מתווה משרד החינוך להחזרת גני הילדים והכיתות הנמוכות התקבל אתמול (שני), ועל כן, בכפוף להערכת מצב התחלואה לפי ישובים שתיערך ביום שישי., ישובו הילדים לספסל הלימודים בקבוצות קטנות, ולסירוגין. גם למעונות היום המפוקחים הותר לחזור לפעילות, אלא שהמפעילים מאיימים שלא לשוב לעבודה אם לא יינתן להם סיוע כספי מצד משרד האוצר. מי חוזר ללימודים? באיזה אופן ומהו המתווה? מדריך לחזרה ללימודים.

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
הכיתות הנמוכות חוזרות לבתי הספר/שרון בוקוב

מי בעצם חוזר ללמוד?

על פי המתווה, החזרה ללימודים תיעשה בהדרגתיות, כך שמי שצפוי לחזור ללימודים בשלב הראשון הם גני הילדים ותלמידי הכיתות הנמוכות - א' עד ג'. גם מעונות היום המפוקחים צפויים לחזור לעבודה, אלא שלפי שעה הודיעו מפעיליהם - ויצ"ו, נעמת, נשי חרות, אמונה, נאות מרגלית, בית יעקב והחברה למתנ"סים כי הם לא יפתחו את המעונות.

עוד בוואלה!

בהתאם לרמת התחלואה בערים: תלמידי הגנים וכיתות א'-ג' ישובו ללימודים בראשון

לכתבה המלאה

מה הוא מתווה החזרה?

בגני הילדים הלמידה תתבצע בשתי קבוצות, כשכל קבוצה תכלול 15 ילדים עם גננת קבועה. קבוצה שתגיע אל יום הלימודים תתפצל לשתי קבוצות בתוך הגן, כך שכל קבוצה תכלול בממוצע עד שמונה ילדים. כל אחת מהקבוצות תלמד פיזית בגן חצי שבוע, כאשר החצי השני ילמד במתכונת למידה מרחוק.

גם בכיתות א'-ג' ילמדו בממוצע כ-15 תלמידים בכל קבוצה, כאשר כל אחת כזאת תלמד בכיתה נפרדת בין כתלי בית הספר (כך למשל ייעשה שימוש בכיתות הפנויות של שכבות ד'-ו'). הלמידה הפיזית תתקיים בימים ראשון עד חמישי. ההפסקות תהיינה בשעות שונות כדי למנוע מפגשים בחצרות וחשיפה להידבקות.

גן ילדים מושבת בשדרות בעקבות המצב הביטחוני בדרום 26 במרץ 2019. ראובן קסטרו
בגנים ילמדו לסירוגין/ראובן קסטרו

מי לא חוזר ללימודים?

שכבות הגיל ד' עד י' ימשיכו לקיים למידה מרחוק, כאשר כיתות י"א וי"ב ימשיכו במרתון הלימודים לבגרויות. במקביל הודיע ראש הממשלה כי בלימודים לא ישולבו ילדים הנמנים על אוכלוסיית סיכון או שבני משפחתם המתגוררים עמם נמנים על אוכלוסייה זו. במקביל הורה ראש הממשלה לשר הפנים והמל"ל לסכם את המתכונת ביחס ליישובים המוגדרים "אדומים", כלומר: כאלו שבהם אחוזי תחלואה והידבקות גבוהים. על פי המל"ל יש לבצע חזרה דיפרנציאלית, לפי רמת התחלואה בערים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם ההפסקות יתקיימו בשעות שונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה בנוגע למסגרות לגיל הרך?

צוות השרים אף אישר את המתווה להפעלת המסגרות לגיל הרך של שר הרווחה אופיר אקוניס, במסגרתו יופעלו מעונות היום והמשפחתונים לגילאי לידה עד 3, כשדגם ההפעלה יהיה זהה לזה בגני הילדים - מספר הילדים בכל כיתה לא יעלה על 15 ילדים, ואם מספר ילדים בכיתה מסוימת יחרוג ממגבלה זו יש לפצל אותם לשתי קבוצות ולבצע ביניהם רוטציה יומית או שבועית.

מי מאיים לא להחזיר את הלימודים?

מפעילי מעונות היום המפוקחים הודיעו כי ללא סיוע כספי מצד משרד האוצר הם לא יפתחו את המסגרות ביום ראשון הקרוב. המפעילים דורשים תשלום מלא על חודש מרץ ועבור חופשת פסח כפי שהיה מקובל בעבר בעת סגירת מעונות במצבי חירום. גם בגני הילדים הפרטיים הודיעו כי לא יסכימו לפתוח את הגנים עד אשר משרד האוצר לא ישפה את הגנים על התקופה האבודה, בה ספגו הפסדים כספיים כבדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully