וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר סגירה ארוכה: משרדי הממשלה יגבשו מתווה לפתיחה מחודשת של השווקים

לאחר פגישה בין נתניהו ויו"ר ועדי השווקים הוסכם כי צוות שיכלול נציגים ממשרדי הממשלה כמו גם נציג של הסוחרים ידון על כללי המתווה, שיאפשרו את חידוש הפעולות תוך הקפדה על שמירת מרחק בקרה על כמות הכניסות למתחמים

עריכה: ניר חן

משרדי הממשלה יגבשו מתווה לפתיחה מחודשת של השווקים - כך הוחלט בעקבות פגישה שנערכה הערב (שני) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושבי ראש ועדי השווקים. משרד ראש הממשלה, משרד הכלכלה, משרד הבריאות, המל"ל ונציגי ועדי השווקים ידונו יחד על המתווה, שיאפשר את הפתיחה כך שתהיה בקרה על הכניסות לשווקים, והקפדה על שמירת מרחק, לפי כללי "התו הסגול".

שוק מחנה יהודה, 24 באפריל 2020. נתי שוחט, פלאש 90
שוק מחנה יהודה, בשבוע שעבר/פלאש 90, נתי שוחט

הפעולות לקראת פתיחה של השווקים צפויות להתחיל בהקדם, וכבר מחר צפויה יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה טלי פרידמן להיפגש עם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ולדון בנושא, מתוך תקווה להגיש את המתווה עד השעה 15:00 בצהריים - ולהגיע להסכמות על פתיחה של השווקים מיד לאחר יום העצמאות.

עוד בוואלה!

חנויות הרחוב נפתחות, אך השווקים ברחבי הארץ גוועים: "זרקו אותנו"

לכתבה המלאה

"הנזק שלנו ושל החקלאים בישראל עומד על כ-100 מיליון שקלים. הגענו לפת לחם ובשבוע שעבר אמרתי בשם הסוחרים שאם הממשלה לא תפתח את השוק, נפתח אותו בכל זאת", אמרה פרידמן, "זה לא היה מתוך מטרה לאיים, זה הגיע ממקום שאין לנו מה להפסיד. אנחנו חווים קורונה כלכלית וזועקים מכם למכונת הנשמה שתציל אותנו. לא ביקשנו מענקים, לא ביקשנו דברים פיצויים, ביקשנו רק לתת לנו לקום בבוקר ולחזור להתפרנס בכבוד".

אתמול סוחרי השוק הירושלמי הפגינו במחאה על התנהלות הממשלה, המגבילה את פעילותם לעומת חנויות רחוב אחרות, שכבר הוסכם על פתיחתן. עשרות סוחרים מחו בכניסה הראשית לשוק, וקראו "לחם עבודה". "לסגור את השוק זה הכי קל", אומר אחד מהם, "מה ההבדל ביננו לבין הסופרים. זו בושה למדינת ישראל". סוחר אחר הפנה אצבע מאשימה לראש הממשלה: "ביבי יודע לבוא ביום הבחירות, אנחנו לא נבחר בך ביבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully