וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: מניין החולים בארה"ב חצה את רף המיליון

בועז אפרת, דנה ירקצי, לירן לוי, מאיה הורודניצ'אנו, יואב איתיאל וסוכנויות הידיעות

27.4.2020 / 22:34

מספר המתים במדינה עלה גם הוא ל-56,286. ארגון הבריאות העולמי: "מגיפת הקורונה רחוקה מלהסתיים". מספר הנדבקים היומי באיטליה - הנמוך מאז 10 במרץ. בישראל עלה מניין החולים ל-15,555, ו-204 מתו מהנגיף. אושרה פתיחת צימרים ומלונות ביום ראשון. עדכונים שוטפים

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה הבוקר (שני) ל-204, עלייה של מקרה מוות אחד מאמש. מספר הנדבקים עלה ל-15,555, בהם 126 במצב קשה ו-96 מונשמים. במקביל, 7,200 מהנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם.חובת עטיית מסיכה במרחב הציבורי נכנסה הבוקר לתוקפה. אזרח שייתפס ללא מסיכה ייקנס ב-200 שקלים, ללא אזהרה. בעקבות בקשת השר לביטחון פנים גלעד ארדן, אכיפת התקנה תתחיל רק אחרי יום העצמאות, מלבד מקרים חריגים והמשטרה תתמקד בימים הקרובים בחלוקת מסיכות לציבור.

המגיפה ממשיכה לגבות קורבנות גם ברחבי העולם, יותר משלושה מיליון בני אדם נדבקו בנגיף וכ-209 אלף מתו. מספר חולי הקורונה בארצות הברית מהווה כשליש מסך המקרים בעולם, עם יותר ממיליון נדבקים. באיטליה מתו מהנגיף ביממה האחרונה 333 בני אדם, ומספר החולים היה הנמוך מאז 10 במרץ. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שנדבק בקורונה, ישוב לעבודה לאחר שהוטב מצבו. לפי דיווחים בבריטניה, הוא צפוי להכריז על הקלת ההגבלות החברתיות למלחמה בנגיף כבר השבוע. מניין המתים מקורונה בצרפת חצה את רף ה-23 אלף.

חיילי הצבא הספרדי מחטאים את עצמם לאחר שפעלו לחיטוי בית אבות באספירדו, ספרד. 27 באפריל, 2020. רויטרס
חיילי צבא ספרד בתום פעילות בבית אבות, היום/רויטרס

22:34 - ארה"ב: מניין חולי הקורונה חצה את רף המיליון

מספר מקרי ההידבקות בנגיף הקורונה ברחבי ארצות הברית חצה את רף המיליון. מניין החולים עלה ל- 1,000,832 בני אדם, ומספר המתים בארצות הברית עלה ל- 56,286.

21:43 - מספר החולים בישראל עלה ל-15,555

מספר החולים בישראל עלה ל-15,555 - כך נמסר מנתונים משרד הבריאות. בין החולים 126 המוגדרים במצב קשה, וביניהם 96 מונשמים. מספר המתים עלה ל-204, ומספר המחלימים ל-7,200.

20:35 - צרפת: מניין המתים מקורונה חצה את רף ה-23 אלף

437 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בצרפת ביממה האחרונה - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס בצרפת ל-23,293 בני אדם. מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים במדינה ירד ל-28,055. מספר הנדבקים שבמחלקות לטיפול נמרץ ירד גם הוא ל-4,608.

19:55 - ראש עיריית ת"א: מתווה החזרה לשגרה בגנים חוטא למטרה

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החינוך רפי פרץ בבקשה לתיקון מתווה החזרה לשגרה בגני הילדים. חולדאי הציע תוכנית חלופית הכוללת הפעלת קבוצות בחללים חלופיים, וכן הקצאת כוח אדם לעזר לגננות ולסייעות. "מתווה משרד החינוך לחזרה לשגרה חוטא למטרה", מסר ראש עיריית תל אביב. "הפעלת גני הילדים במתכונת של שלושה ימים לכל ילד לא תאפשר להורים לחזור לעבודה ולמשק לחזור לתפקוד מלא".

19:29 - ארדואן: נשלח ציוד רפואי לארה"ב כדי לסייע במשבר הקורונה

נשיא טורקיה, רג'יפ טייפ ארדואן, אמר כי מדינתו תשלח לארצות הברית ציוד רפואי הכולל חליפות מגן ומסיכות. זאת, על מנת לסייע לאמריקנים להתמודד עם התפרצות נגיף הקורונה. בדבריו לאחר ישיבת הממשלה, ארדואן הוסיף כי יוטל סגר במשך שלושה ימים בעשרות ערים החל מ-1 במאי.

טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה ברחבת הכותל 27 באפריל 2020. -, אתר רשמי
חיילים עוטים מסיכות בטקס יום הזיכרון ברחבת הכותל המערבי, הערב/אתר רשמי, -

19:20 - איטליה: 333 מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה

333 בני אדם מתו מנגיף הקורונה באיטליה ביממה האחרונה - כך הודיעו הרשויות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהנגיף 26,977. עוד הודיעו הרשויות כי זוהו 1,739 מקרי הידבקות חדשים בקורונה - המספר הנמוך ביותר מאז 10 במרץ. בכך עלה סך מספר החולים בנגיף באיטליה ל-199,414 בני אדם.

19:15 - ארגון הבריאות העולמי: "מגיפת הקורונה רחוקה מלהסתיים"

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, הודיע כי התפרצות נגיף הקורונה עדיין לא נגמרה. "המגיפה רחוקה מלהסתיים", אמר יו"ר הארגון במהלך מסיבת עיתונאים. "הנגיף הזה לא יובס אם לא נהיה מאוחדים, הוא ינצל את הסדקים שבינינו וימשיך ליצור הרס ולגרום לאובדן חיים".

18:41 - קנדה: מספר חולי הקורונה עלה ל-47,327

2,617 מקרי הידבקות נוספים בנגיף הקורונה זוהו בקנדה ביממה האחרונה - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר חולי הקורונה בקנדה ל-47,327 בני אדם. על פי ההודעה, מניין המתים מהנגיף הוא 2,489.

18:37 - משרדי הממשלה יגבשו מתווה להחזרת השווקים לפעילות

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים דיון עם יושבי ראש ועדי השווקים, על מנת לגבש מתווה לחזרה הדרגתית של השווקים לפעילות. בדיון סוכם כי משרד ראש הממשלה, בשיתוף משרד הכלכלה, משרד הבריאות, המל"ל ונציגי ועדי השווקים, יגבשו מתווה לחזרה של השווקים לפעילות. זאת, בכפוף לוויסות הכניסה למתחמים ושמירה על הריחוק החברתי לפי כללי ה"תו הסגול".

יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה בירושלים, טלי פרידמן, אמרה כי "הנזק שלנו ושל החקלאים בישראל עומד על כמאה מיליון שקלים. הגענו לפת לחם, ובשבוע שעבר אמרתי בשם הסוחרים שאם הממשלה לא תפתח את השוק, נפתח אותו בכל זאת". לדבריה, "זה לא היה מתוך מטרה לאיים, זה הגיע ממקום שאין לנו מה להפסיד. אנחנו חווים קורונה כלכלית וזועקים מכם למכונת הנשמה שתציל אותנו. לא ביקשנו מענקים, לא ביקשנו פיצויים - ביקשנו רק לתת לנו לקום בבוקר ולחזור להתפרנס בכבוד".

שוק מחנה יהודה מרוקן מאנשים בעקבות הנחיות משרד הבריאות לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 23 במרץ 2020. שירה הרשקופ/TPS, TPS
"הגענו לפת לחם". דוכנים בשוק מחנה יהודה סגורים בשל הקורונה/TPS, שירה הרשקופ/TPS

17:42 - רוסיה: 87 אלף חולי קורונה, מספר גבוה מהנתון בסין

מספר מקרי ההידבקות בנגיף הקורונה ברוסיה עלו ל-87,147 - כך הודיעו הרשויות במדינה. בכך, מספר החולים בנגיף ברוסיה גבוה מהנתון בסין, 82,830 נדבקים. עוד הודיעו הרשויות כי מניין המתים מקורונה במדינה עלה ל-794 בני אדם.

16:52 - שוחררו חולי הקורונה האחרונים מבית האבות בנהריה

שני הדיירים האחרונים מבית האבות "הבונים החופשיים" בנהריה שוחררו מבית החולים לאחר שהחלימו מנגיף הקורונה - כך הודיע המרכז הרפואי לגליל. השניים, בני 84 ו-75, הובאו למרכז הרפואי במצב קל, כשהם סובלים מתסמינים נשימתיים. לבית החולים הובאו בסך הכל שישה דיירי "הבונים החופשיים" - כולם החלימו.

16:52 - הממשלה אישרה לפתוח צימרים ומלונות ביום ראשון הקרוב

בישיבה ממשלה שכונסה לצורך דיון במתווה חזרת תעשיית התיירות לפעילות, סוכם כי ביום ראשון הקרוב תאושר פתיחת צימרים ומלונות עם חדרים צמודי קרקע. זאת, כשלב הראשון בחזרת ענף התיירות לפעילות, לאחר שהושבת בעקבות משבר הקורונה. החזרה לפעילות תיעשה בכפוף לאי-החמרה בתחלואה בקורונה עד ל-3 במאי. שר התיירות יריב לוין אמר כי "אני מברך על הצעד, זוהי בשורה לאלפים רבים של בעלי עסקים ועובדים בענף התיירות".

נגר החובש ציוד מגן ומחטא את הנגרייה, ברומא, איטליה. 27 באפריל, 2020. רויטרס
נגר מחטא את הנגרייה שבבעלותו ברומא, היום/רויטרס

16:49 - סמוטריץ': נספק חלופות כדי לאפשר את המשך העבודות ברכבת

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הציג את הפרמטרים לפיהם תחזור רכבת ישראל לפעילות, לאחר שזו הושבתה לחלוטין בעקבות משבר הקורונה. לדבריו, משום שרמת הביקוש לתחבורה ציבורית עדיין נמוכה, ניתן לספק חלופות על מנת לאפשר את המשך ביצוע העבודות ברכבת. הפרמטרים שהציג סמוטריץ' לחזרתה של הרכבת לפעילות כוללים את מספר המיזמים המבוצעים בכל קו ורמת החשיבות שלהם, לוח הזמנים להשלמת שלב העבודות הנוכחי לכל מיזם, רמת הביקוש לכל קו והיכולת לתת מענה חלופי לנוסעים. סמוטריץ' הוסיף כי "אנחנו מקווים להשלים את עבודת התכנון הזו עד סוף השבוע, ולפרסם לציבור איזה קו יפתח ובאיזו מתכונת".

16:42 - ארגון המתמחים לרפואה: יש לדאוג למסגרות חינוכיות לילדינו באופן מיידי

נוכח החלטת הממשלה על חזרה מדורגת ללימודים לילדים עד גיל תשע, בארגון המתמחים לרפואה "מרשם" דורשים לדאוג לפתרונות למסגרות חינוכיות לילדיהם באופן מיידי. "למרות שמסגרות החינוך הרגילות יפעלו החל מיום א' רק באופן חלקי, המסגרות שהוקמו לטובת ילדי המתמחים והצוותים הרפואיים בבית החולים כבר הודיעו שיפסיקו לפעול בסוף השבוע", נמסר מהארגון. יו"ר ארגון, ד"ר ריי ביטון, מסר כי "זו לא גזירה שציבור המתמחים יוכל לעמוד בה. לא יעלה על הדעת שילדינו ינדדו בין מסגרות ויהיו חשופים להדבקה או לחילופין יוותרו ללא מסגרת כלל. לא נוכל לעבוד, בוודאי לא במשמרות של 26 שעות ,ולהפקיר את ילדינו .אנחנו דורשים שהנושא יוסדר באופן מיידי".

16:37 - נתניהו: ילדים הנמצאים בקבוצת סיכון לא ישובו ללימודים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרד החינוך להיערך לפתיחה מדורגת של הלימודים במוסדות החינוך והגנים החל מ-3 במאי. זאת בתנאי שנתוני התחלואה בקורונה לא יצביעו על מגמת החמרה. לפי השלב הראשון בתוכנית צפויים לחזור ללימודים ילדי הגן בגילאי 0-6 בקבוצות קטנות ובחלוקה לימים נפרדים. תלמידי כיתות א'-ג' ילמדו בקבוצות קטנות של עד 15 תלמידים. ראש הממשלה הדגיש כי ילדים הנמנים על אוכלוסיות בסיכון או שבני משפחתם בעלי מחלות רקע - ימשיכו בלמידה מרחוק.

16:36 - בן 82 מת מנגיף הקורונה במרכז הרפואי "מעייני הישועה"

קשיש בן 82 מת מנגיף הקורונה - כך הודיע המרכז הרפואי "מעייני הישועה". על פי בית החולים, הקשיש סבל ממחלות רקע.

גבר רוכש ירקות בשוק שנפתח מחדש, בסיסטרנינו, איטליה. 27 באפריל 2020. רויטרס
גבר רוכש ירקות בשוק שנפתח מחדש באיטליה, היום/רויטרס

16:15 - 581 דוחות ניתנו ביממה האחרונה במסגרת אכיפת ההגבלות

581 דוחות ניתנו ביממה האחרונה, עד השעה 16:00, במסגרת אכיפת מגבלות הקורונה - כך מנתוני המשטרה. רק 47 דוחות ניתנו בנושא נשיאת המסיכות, אף שהוחלט להטיל קנסות בנושא ללא מתן אזהרה. נתון זה כולל שני דוחות בגין "אי חבישת מסיכה או נשיאה", 44 דוחות בגין "אי עטיית מסיכה", ודוח אחד נוסף בגין "מפעיל מקום הכנסה או מתן שירות למי שאינו חובש מסיכה". ארבעה צווי סגירה ניתנו לעסקים, ו-51 חקירות נפתחו בנוגע להפצת ידיעות כוזבות.

15:40 - משרד הרווחה יתקין לחצני מצוקה בבתיהם של 20 אלף קשישים

משרד העבודה והרווחה יתקין לחצני מצוקה של יד שרה בבתיהם של קשישים ללא עורף משפחתי. זאת, על רקע מקרי מוות של אזרחים ותיקים עריריים בביתם, והדרישה שיישארו בביתם בשל התפשטות נגיף הקורונה. לחצני מצוקה יותקנו בביתם של 20 אלף אזרחים ותיקים. על פי הקריטריונים, עליהם להיות בני 75 ומעלה, גרים בגפם, ללא ילדים, מתקיימים מקצבת זקנה והשלמת הכנסה, מוכרים במחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, ואין ברשותם לחצן מצוקה שממומן על ידי גורם אחר.

15:20 - השרים אישרו תכנית להפעלת מסגרות גיל הרך בשגרת הקורונה

שר הממשלה אישרו את תכנית שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס להפעלת מסגרות גיל הרך בשגרת קורונה. התכנית תיכנס לתוקף ביום ראשון בכפוף להערכת מצב. על פי המודל, החזרת הפעלת מעונות היום, גילאי 0-3, תהיה זהה לגני הילדים (גילאי 3-6) ומספר הילדים בכל כיתה לא יעלה על 15 ילדים.

15:12 - הממשלה החליטה כי גנים וכיתות ג' יחזרו ללימודים בכפוף לתחלואה בערים

שרי הממשלה החליטו כי במסגרת החזרה המדורגת של מערכת החינוך לפעולה, גנים ובתי ספר עד כיתה ג' יחזו ללימודים ביום ראשון, בכפוף לרמת התחלואה בערים.

בית העלמין הצבאי, נחלת יצחק, 27 באפריל 2020. ראובן קסטרו
בית העלמין הצבאי, נחלת יצחק, היום/ראובן קסטרו

15:02 - מסתמן: מערכת החינוך תיפתח באופן הדרגתי ביום ראשון הקרוב

הלימודים במערכת החינוך צפויים לחזור בהדרגה ביום ראשון הקרוב - כך מסרו גורמים שנכחו בדיון בנושא בוועדת השרים לענייני קורונה. על פי לשכת שר החינוך רפי פרץ, החזרה ללימודים על פי המתווה שהציג תלויה בהערכת מצב ביום שישי.

14:31 - יו"ר ההסתדרות לנתניהו: החזר את עבודת הרכבת

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו, להחזיר את עבודת רכבת ישראל לסדרה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. "שירותי הרכבת נדרשים לעובדים הגרים בפריפריה ובכלל, לצורך הגעה וחזרה מהירה אל העבודה וממנה. צר לי כי שר התחבורה אינו מבין את הצורך הבסיסי של ציבור הנוסעים להתפרנס, בפרט בימים אלה".

14:05 - שוויץ: מניין המתים מקורונה עלה ל-1,353

מניין המתים מנגיף הקורונה בשוויץ עלה ל-1,353 בני אדם - כך עדכן משרד הבריאות הפדרלי במדינה. מספר הנדבקים הכללי בווירוס בשוויץ עלה ל-29,164.

קשיש מתעמל במתקן ספורט ציבורי בבלגרד, סרביה. במהלך מגפת הקורונה. 27 באפריל 2020. רויטרס
קשיש מתעמל במתקן ספורט ציבורי בבלגרד, סרביה/רויטרס

14:00- השר פרץ הציג את מתווה משרד החינוך לחזרה ללימודים

ועדת השרים לענייני קורונה מתכנסת כדי לדון בחזרה הדרגתית ללימודים במערכת החינוך, זאת אחרי דחייה של הדיונים ביום. במהלך הדיון שר החינוך רפי פרץ הציג את מתווה משרד החינוך לחזרה ללימודים. במל"ל הביעו תמיכה בפתיחה דיפרנציאלית של מערכת הלימודים לפי שיעור התחלואה בכל ישוב. במשרד הבריאות אמרו במהלך הדיון בישיבה כי הם מבקשים לחכות עד יום חמישי לגבי החלטה כדי לחכות לנתונים בנושא תחלואת ילדים.

12:08 - מנכ"ל שערי צדק: 2 מחלקות קורונה נסגרו, חוזרים לשגרה

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, פרופ' עופר מרין, אמר כי בבית החולים מוכנים לחזור לפעילות שגרתית, עם התמתנות התחלואה במגיפת הקורונה. "שערי צדק חוזר לשגרה ויאפשר את כלל הטיפולים והניתוחים בהתאם להנחיות משרד הבריאות", אמר מרין. לדבריו, לאחר שבימים האחרונים נסגרו שתי מחלקות לחולי קורונה ולנוכח הירידה במספר המאושפזים, בשערי צדק מחדשים את פעילות המרפאות, המכונים, וחדרי ניתוח כדי לתת מענה לביקוש ולצרכי המטופלים.

11:50 - משרד הבריאות פרסם מתווה חזרה לפעילות אלקטיבית

משרד הבריאות פרסם מתווה לחזרה הדרגתית של מערכת הבריאות לפעילות אלקטיבית (שאינה דחופה). מהמשרד נמסר כי לאור מגמת ההתמתנות בתחלואה בקורונה תתאפשר חזרה בהדרגה לפעילות אלקטיבית, בהתאם לבטיחות ומיגון הצוותים והמטופלים ובמקביל לשימור היכולות הטיפוליות בחולי הקורונה.

נוסע ישן ברכבת בדובאי שבאיחוד האמירויות, במהלך מגפת הקורונה. 27 באפריל 2020. אי-פי, AP
נוסע ישן ברכבת בדובאי/AP, אי-פי

11:45 - מכון ויצמן: ירידה בהופעת תסמיני קורונה בישראל

ירידה חדה נרשמה בהופעת תסמיני הקורונה בכל רחבי הארץ - כך עולה מניתוח נתונים של מכון ויצמן למדע באתר coronaisrael.org שפותח על ידי הסדנה לידע ציבורי. עוד נמצא כי הופעת התסמינים ירדה אל מתחת לקו הממוצע הארצי בתחילת החודש. לדברי החוקרים, הנתונים משקפים כי מדיניות הסגרים מצליחה למנוע את התפשטות הנגיף.

11:27 - ג'ונסון: הקורונה הוא האתגר הקשה ביותר מאז מלחה"ע השנייה

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר בנאום פומבי ראשון מאז החלמתו מקורונה כי מדינתו חווה את האתגר הגדול ביותר שידעה מאז מלחמת העולם השנייה. ג'ונסון אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שקיים מחוץ למעונו בדאונינג 10 שבלונדון והוסיף כי הוא מודה לאזרחים הבריטים על שיתוף הפעולה במאבק בקורונה.

11:01 - בריטניה: ג'ונסון ימסור הצהרה לאחר חזרתו לתפקיד רה"מ

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ימסור הצהרה, לראשונה מאז חזר למשרדו עם החלמתו מנגיף הקורונה. ג'ונסון שוחרר מבית החולים ונתון ללחץ רב מצד גורמים במפלגתו להקל על הסגר בבריטניה.

10:52: כללית: חוזרים בהדרגה לפעילות רפואית שגרתית

מנכ"ל קופת חולים כללית כללית פרופ' אהוד דודסון אמר כי הקופה תחזור לפעילות רפואית בהדרגה, זאת נוכח החזרה לשגרה של המשק ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. "אנו חוזרים בהדרגה לפעילות שגרתית. מחדשים את הבדיקות והמעקבים במרפאות ובמכונים חוזרים לביצוע ניתוחים בבתי החולים ולקבלת מטופלים במרפאות החוץ".

החזרה לשגרה, במרפאות הקהילה ובבתי חולים, מתבצעת באופן מדורג ובהתאם לכללים החדשים שקבע משרד הבריאות: מניעת התקהלות באזורי המתנה, ריווח בין הביקורים השונים כדי למנוע התקהלויות, תשאול בכניסה למרפאות ולבתי חולים לגבי תסמינים ומדידת חום - זאת כדי למנוע ולצמצם חשיפה של הצוותים השוהים במרפאה לנגיף הקורונה.

10:09 - בר סימן טוב: "המשבר - דוגמה שאנו ערוכים לחירום"

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר בוועדת הקורונה כי "אני חושב שמשרד הבריאות הוא אחד המשרדים שערוכים יותר טוב לחירום והמשבר הנוכחי הוא דוגמה לכך". זאת לאחר שחברי הוועדה ביקשו את התייחסותו לממצאי הדוח שהציג ראש רח"ל לשעבר, תא"ל (במיל') זאב צוק רם. לדברי בר סימן טוב, "המנגנונים במשרד הבריאות שאמורים לתפקד בשעת חירום בסך הכול פועלים ברמת סנכרון ותיאום גבוהה. הבעיה של מערכת הבריאות תמיד היא היתירות שלה, ושיפרנו את זה במהלך האירוע הזה".

דיון ועדת הקורונה, 27 באפריל 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ח"כ שלח בדיון בוועדת הקורונה, היום/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בריטניה: ג'ונסון ימסור הצהרה לאחר חזרתו לתפקיד רה"מ

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ימסור היום הצהרה, לראשונה מאז חזר למשרדו עם החלמתו מנגיף הקורונה. ג'ונסון שוחרר מבית החולים ונתון ללחץ רב מצד גורמים במפלגתו להקל על הסגר בבריטניה.

09:45 - ראש רח"ל לשעבר: "כשירות משרד הבריאות נמוכה מאוד"

תא"ל (במיל') זאב צוק רם, לשעבר ראש רח"ל וסגן ראש המל"ל אמר בוועדת הקורונה כי כשירותו של משרד הבריאות לגבי תרחיש של מגיפה "נמוכה מאוד עד לא קיימת". צוק רם סיפר כי "כראש רח"ל בתחילת נובמבר 2018 ביצעתי תרגיל פנדמיה כולל ניתוח תרחיש עם כל משרדי הממשלה, הרשויות, הגופים שמטפלים במשק ואחת החולשות הגדולות שהתגלו היא חולשת משרד הבריאות בהיערכות לחירום ומתן המענה הנדרש לסוג אירוע כזה".

09:27 - מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-202

מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-202, עלייה של מקרה מוות אחד מאמש. מספר הנדבקים טיפס ל-15,466 בני אדם. במקביל חלה ירידה של 2% במספר החולים במצב קשה (129) וירידה של 4% במספר המונשמים (96). 6,796 מהנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם.

בית העלמין הצבאי, נחלת יצחק, 27 באפריל 2020. ראובן קסטרו
משפחות שכולות בבית העלמין הצבאי נחלת יצחק, היום/ראובן קסטרו

09:16 - מוות ראשון בישראל של אשת צוות רפואי

סוזי לוי, אחות בבית החולים שיבא, מתה מקורונה והיא אשת הצוות הרפואי הראשונה בישראל שמתה מהנגיף. לוי עבדה כאחות במשך 42 שנים ובתפקידה האחרון שימשה כסגנית אחות אחראית במחלקת אף אוזן גרון. לוי בת ה-65 הותירה אחריה בעל ושני ילדים. חברי הסתדרות האחיות והאחים בישראל יעמדו בשעה 11:00 בדקת דומיה לזכרה.

08:37 - תאילנד: תשעה מקרים חדשים של קורונה התגלו המדינה

תשעה מקרים חדשים של קורונה התגלו בתאילנד - כך מסר גורם רשמי במדינה. הרשויות המדינה הוסיפו כי אדם אחד מת לאחר שחלה במחלה ובכך עלה מספר המתים ל-53.

07:45 - חולת הקורונה בת ה-11 עדיין מאושפזת במצב קשה

מצבה של הילדה בת ה-11 שאושפזה במצב קשה לאחר שנדבקה בקורונה נותר ללא שינוי - כך נמסר מבית החולים רמב"ם בחיפה. הילדה מונשמת ומורדמת בטיפול נמרץ ילדים, ומטופלת בתרופות על מנת לייצב את מצבה.

07:13 - גרמניה: מניין הנדבקים בקורונה עלה ב-1,018

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בגרמניה עלה ביממה האחרונה ב-1,018 - כך נמסר ממכון רוברט קוך. במקביל, נרשמו 110 מקרי מוות נוספים. סך הכול ישנם 155,193 חולי קורונה במדינה ו-5,750 מתו מהנגיף.

אנשים רצים בפארק במקסיקו סיטי, במהלך מגפת הקורונה. 27 באפריל 2020. אי-פי, AP
אנשים רצים בפארק במקסיקו סיטי, במהלך מגיפת הקורונה/AP, אי-פי

06:00 - חובת עטיית מסיכה במרחב הציבורי נכנסה לתוקפה

התקנה המחייבת עטיית מסיכות במרחב הציבורי נכנסה לתוקפה הבוקר. סך הקנס לאדם שייתפס ללא מסיכה הוא 200 שקלים, ללא אזהרה. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ביקש מהמשטרה להתחיל באכיפת התקנה באמצעות קנסות רק לאחר יום העצמאות, למעט במקרים חריגים.

05:15 - ארה"ב: 1,330 מתו מקורונה ביממה האחרונה

1,330 בני אדם מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה בארצות הברית - כך עולה מנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. בכך עלה מספר מקרי המוות האמריקניים הכולל מקורונה ל-54,841. יותר מ-900 אלף נדבקו בנגיף.

04:15 - סין: שלושה מקרי הידבקות בקורונה התגלו במדינה

שלושה מקרי הידבקות בנגיף הקורונה התגלו ביממה האחרונה בסין - כך הודיעה נציבות הבריאות הלאומית במדינה. עוד נמסר כי לא נרשמו מקרי מוות. ביממה הקודמת התגלו בסין, מקור נגיף הקורונה, 11 מקרי הידבקות. מבין המקרים החדשים שניים התגלו אצל אנשים שנכנסו למדינה לאחרונה, ומקרה הידבקות נוסף אותר בצפון-מזרח המדינה. בסך הכול נרשמו בסין 82,830 מקרים של קורונה ו-4,633 מקרי מוות.

03:40 - מקסיקו: 46 מתים ו-835 נדבקים ביממה האחרונה

46 בני אדם מתו ביממה האחרונה, ו-835 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה התגלו במקסיקו - כך מסר משרד הבריאות במדינה. בסך הכול אותרו במדינה 14,677 מקרים של הידבקות בנגיף, ונרשמו 1,351 מקרי מוות. הממשלה הבהירה כי המספר האמיתי של החולים במדינה גבוה משמעותית מהמקרים שאושרו.

אנשים מטיילים בחוף הים בקליפורניה, במהלך מגפת הקורונה. 27 באפריל 2020. אי-פי, AP
אנשים מטיילים בחוף הים בקליפורניה, אתמול/AP, אי-פי

03:05 - פנמה: 241 נדבקו בקורונה ביממה, 6 מתו

שישה בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה, ו-241 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף התגלו בפנמה - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. בכך הגיע מספר המקרים המאושרים של הנגיף בפנמה ל-5,779. 165 בני אדם מתו מהנגיף עד כה במדינה.

00:16 - דיווח: ג'ונסון צפוי להקל את הגבלות הקורונה השבוע

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צפוי להכריז על הקלת ההגבלות החברתיות למלחמה בנגיף הקורונה כבר השבוע, לאחר ששב לרחוב דאונינג הערב - כך דווח בטלגרף הבריטי. ג'ונסון אמור לחזור היום לעבודתו, לאחר שאושפז במשך שבוע בבית חולים כשנדבק בקורונה והתאושש בביתו במשך שבועיים.

נוסע ישן ברכבת בדובאי שבאיחוד האמירויות, במהלך מגפת הקורונה. 27 באפריל 2020. אי-פי, AP
נוסע ישן עם מסיכה ברכבת בדובאי שבאיחוד האמירויות/AP, אי-פי

23:48 - איטליה: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-26,644

מניין המתים מנגיף הקורונה באיטליה עלה ל-26,644 - כך הודיעו רשויות הבריאות במדינה. מספר הנדבקים הוא 197,675, לאחר ש-2,324 נוספים אובחנו כחיוביים לנגיף ביממה האחרונה.

23:15 - המשטרה תימנע מקנסות על מסיכות עד יום העצמאות

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ביקש בשיחה עם מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן כי אכיפת תקנת המסיכות תתחיל רק אחרי יום העצמאות, למעט מקרים חריגים. בנוסף, ביקש שהמשטרה תתמקד בימים הקרובים בחלוקת מסיכות לציבור, במטרה לתת מספיק זמן להתכונן להנחיה החדשה.

22:29 - ארה"ב: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-55,009

מניין המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית עלה ביממה האחרונה ב-753 ל-55,009 - כך נמסר מבית החולים באוניברסיטת ג'ון הופקינס במרילנד. מניין הנדבקים בנגיף עלה ב-16,921 ביממה האחרונה ל-977,572.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully