וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבלות הקורונה: החל מהיום קנסות על אי עטיית מסיכה - ללא התראה

27.4.2020 / 6:00

התקנה שתחייב חבישת מסיכות מגן במרחב הציבורי נכנסה לתוקפה, כשהקנס יעמוד על 200 שקלים. עם זאת, בהוראת ארדן, המשטרה תנהיג מדיניות מקלה עד יום חמישי לאחר יום העצמאות, והשוטרים לא צפויים לחלק דוחות למעט במקרים חריגים

עריכה: ניר חן

החל מהיום (שני) נכנסה לתוקפה התקנה שתחייב עטיית מסיכות מגן במרחב הציבורי. הקנס למי שייתפס ללא מסיכה יעמוד על 200 שקלים. בתוך כך, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שוחח הערב (ראשון) עם מ"מ המפכ"ל מוטי כהן וביקש שכמדיניות, אכיפת המסיכות תתחיל רק אחרי יום העצמאות, מלבד ממקרים קיצוניים חריגים, ושהמשטרה תתמקד בימים הקרובים בחלוקת מסיכות לציבור. המטרה של המהלך נועדה לתת לאזרחים זמן להתאקלם לתקנה החדשה. לפי גורם במערכת אכיפת החוק האכיפה המשמעותית צפויה החל מיום חמישי, ברגע שיוסר סגר יום העצמאות.

המשטרה אוכפת את הנחיית חבישת המסיכות - ה-26 לאפריל 2020. משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל
שוטרים מספקים הסברה על חבישת מסיכות בצל הקורונה, היום/דוברות משטרת ישראל, משטרת ישראל

בשל כך, רכשו במשטרה כמיליון מסיכות מגן לפנים שיחולקו לציבור במהלך הימים הקרובים. לפי התקנות, כל מי שישהה במקום שאיננו מקום מגוריו ללא חבישת מסכה על פניו, יהיה חשוף לקנס בסך 200 שקלים כבר מהפעם הראשונה. כמו כן, בעל עסק שלא יקפיד שהקונים עם מסיכה על הפנים יקנס ב 1,000 שקלים. היום חילקו במשטרה 1,516 אזהרות לאזרחים ששהו במרחב הציבורי ללא מסיכות.

עד לפני כמה ימים, הקנס על אי חבישת מסיכה במרחב הציבורי ניתן החל מהפעם השנייה, לאחר שאדם שנתפס ללא מסיכה הוזהר על כך. עם זאת, הממשלה בחליטה להקשות את ההנחיות, ומחייבת את חבישת המסיכות גם במרחב הציבורי, החל מגיל שבע.

עוד בוואלה!

חובה לעטות מסיכה, ואילו עסקים ייפתחו היום? המדריך המלא להנחיות החדשות

לכתבה המלאה
המשטרה אוכפת את הנחיית חבישת המסיכות - ה-26 לאפריל 2020. משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל
יחלקו לציבור מסיכות ולא יאכפו את החובה עד לאחר יום העצמאות. שוטרים ברחבי הארץ, היום/דוברות משטרת ישראל, משטרת ישראל

ההגבלות החדשות ניתנו דווקא ברקע הקלות שאישרה הממשלה, שנכנסו לתוקפן היום. במסגרתן, הוחלט על אישור למכירת מזון במסעדות ללא ישיבה, פתיחת מספרות ומכוני יופי ופתיחה של חנויות במרחב הציבורי למעט בקניונים סגורים. פתיחת העסקים תותר בהתאם לשמירה קפדנית על הכללים שהנחה משרד הבריאות, שכוללים עטיית מסיכות מצד בעל העסק והחנויות, שימוש בכפפות, עמידה במרחק מותר ועוד.

עוד החליטה היום הממשלה על ביטול מגבלת ה-500 מטר מהבית לפעילויות ספורט וכן אישור יציאה מהבית לניתוחים קוסמטיים. ההחלטה תיכנס לתוקף לאחר יום העצמאות, ביום חמישי בשעה 08:00. השר ארדן, בירך על ההחלטה, וצייץ בטוויטר כי "כעת ניתן לבטל עוד הגבלות על תחומים מסויימים, שניתן גם לגביהם לקבוע מפרט דרישות (תו תקן) כמו למשל מכוני הכושר והצימרים ברחבי המדינה. צריך לאפשר לציבור 'להתאוורר' יחד עם המשך המאבק בקורונה וההקפדה על הכללים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully