וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב פנייה לבג"ץ: השופטת חזרה בה מהסירוב לשמוע ערעור בשל הקורונה

27.4.2020 / 10:15

נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופטת רויטל יפה-כץ, סירבה לקיים דיון בערעור על עונש מאסר שהגיש צעיר בן 22, גם לאחר ששונו הנחיות מצב החירום. לאחר שהצעיר עתר לבג"ץ, והפרקליטות הסכימה לקבוע מועד לדיון - השופטת שינתה את עמדתה

צילום: רוני נכפו, עריכה: אביחי ברוך

(בווידאו: בג"ץ דן בעתירה נגד תקנות החירום)

נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופטת רויטל יפה-כץ, סירבה לשמוע ערעור פלילי בגלל התפשטות הקורונה - לכאורה בניגוד להנחיית מנהל בתי המשפט לפיה דיונים כאלה צריכים להיערך חרף המשבר. רק בעקבות עתירה של הסנגוריה הציבורית לבג"ץ הסכימה השופטת יפה-כץ לקבוע מועד לדיון.

התיק שבמוקד העתירה עוסק בע', בן 22 הסובל מבעיות נפשיות, שנידון בדצמבר האחרון לשנת מאסר בגין גידול והחזקת קנאביס ותקיפת אמו. בינואר הגיש ערעור על חומרת העונש שהוטל עליו, ודיון בערעור נקבע ל-18 במרץ. יום לפני הדיון החליטה הנשיאה יפה-כץ לדחות אותו בשל מצב החירום במערכת המשפט שהוכרז בתחילת אותו שבוע. באותו זמן נקבעו הנחיות מנהל בתי המשפט כי לא יישמעו ערעורים פליליים ככלל, אלא במקרים חריגים שיצדיקו זאת.

השופטת רויטל יפה-כץ. מתוך אתר בתי המשפט, אתר רשמי
הערעור נקבע למחר. השופטת רויטל יפה-כץ/אתר רשמי, מתוך אתר בתי המשפט

יחד עם התקופה בה היה עצור, ע' סיים החודש לרצות שני שלישים מעונשו. הוא אמור להשתחרר שחרור מנהלי ב-24 במאי, ושחרור מלא באוגוסט. ע', שמיוצג על ידי עורכי הדין דמיטרי דוגמן וגבריאל פורט מטעם הסנגוריה הציבורית, ביקש לדון בכל זאת בערעור, מתוך חשש שעד שבית המשפט יסכים לדון בו - הוא כבר ירצה את יתרת מאסרו והערעור יתייתר. אלא שהנשיאה סירבה.

ב-24 במרץ השתנו הנחיות מנהל בתי המשפט, ולמעשה הפכו את הכלל כך שנקבע כי דיונים בערעורים בתיקים פליליים כן יישמעו. ע' ביקש לדון שוב בבקשתו, לאור השינוי במצב המשפטי. פרקליטות מחוז דרום השיבה כי היא מתנגדת לקיום הדיון, והשופטת יפה-כץ קיבלה את עמדתה. מההחלטה עלה כי אין בכוונתה לקיים דיון לפני שוועדת השחרורים תדון שוב בעניינו של ע', ב-7 במאי. עקב כך, לא הייתה כמעט שום משמעות לערעור שלו על גזר הדין.

עוד בוואלה!

"תעזור לעצמך": כך נגבו העדויות הפסולות ששלחו נער לעשור בכלא

לכתבה המלאה
דיון בעתירות שעניינן איכוני טלפונים ניידים בעת משבר, בית המשפט העליון, 16 באפריל 2020. פול, אתר רשמי
הפרקליטות שינתה את עמדתה העקרונית. דיון בתקנות שעת החירום בבג"ץ/אתר רשמי, פול

ע' החליט לפנות לבג"ץ, ובתגובה לעתירה הודיעה הפרקליטות כי החליטה לשנות את עמדתה - הן באופן עקרוני והן ביחס לתיק הספציפי - וכי היא מסכימה לקבוע דיון בערעור. בשל כך נקבע דיון למחר.

הנשיאה יפה-כץ מסרה באמצעות דוברות הרשות השופטת: "בית המשפט המחוזי דחה את הדיון בערעור, לאור התנגדות הפרקליטות והנימוקים המפורטים לבאי כוח הצדדים בהחלטה מתאריך 7 באפריל. יחד עם זאת, בעקבות הבג"ץ שהוגש, ולאחר שהפרקליטות שינתה את עמדתה והסכימה שיש מקום לקביעת הערעור גם בשעת החירום, ולאחר שהוגשה בקשה חדשה ומוסכמת לשמיעת הערעור - הערעור נקבע לשמיעה למועד הראשון בו מתכנס הרכב הערעורים הפליליים בביהמ"ש המחוזי בבאר שבע - מחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully