וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הקורונה בכנסת: ההחלטה לאסור כניסה לבתי העלמין ביום הזיכרון מוטעית

26.4.2020 / 9:33

ח"כ שלח מתח ביקורת על ההחלטה למנוע ממשפחות שכולות לבקר בבתי הקברות ביום הזיכרון, מחשש להדבקה בנגיף. "ההחלטה לא מופרכת, אך במקום להדריך את הציבור ולהתייחס אליו כאל ציבור אינטליגנטי שמסוגל לקבל הנחיות ולבצען, עוסקים באיסורים גורפים שגורמים כאב מיותר"

בווידאו: שלח על ההחלטה אסור כניסה לבתי העלמין ביום הזיכרון/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח אמר בפתח הדיון בוועדת הקורונה כי ההחלטה לאסור על משפחות שכולות להגיע לבתי העלמין ביום הזיכרון - מוטעית. "אני יכול להבין מאיפה האיסור בא וההחלטה לא מופרכת אבל היא מוטעית. היא מייצגת דבר מהותי שעלה הרבה בדיוני הוועדה - במקום להדריך את הציבור ולהתייחס אליו כאל ציבור אינטליגנטי שמסוגל לקבל הנחיות ולבצען, עוסקים באיסורים גורפים שגורמים לפגיעה".

"אני לא משפחה שכולה אך יום הזיכרון קרוב לליבי ואני פוקד עשרות משפחות של חברים של אבי, שלי ושל בני. אם היו אומרים שרק משפחות שכולות יכולות להגיע תוך שמירה על כללי התנהגות, לא הייתי מגיע ואני בטוח שבני המשפחות היו מעדיפים מצב כזה", הסביר שלח. "ההחלטה לא בלתי סבירה, אבל גורמת לכאב מיותר להרבה משפחות בישראל, והיא מעידה על כך שהדרג הממשלתי לא הפנים עדיין שהחיים בנוכחות הקורונה לא יהיו רק באיסורים אלא בהסברה לציבור, בהבנה ובלסמוך על הציבור".

ישיבת הוועדה המיוחדת לעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה, כנסת. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"כאב מיותר להרבה משפחות בישראל". ח"כ שלח/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ביום רביעי אישרו שרי הממשלה את הגבלות התנועה שיחולו ביום הזיכרון ויום העצמאות ובלילות לאורך חודש הרמדאן. בין היתר, התקנות קובעות כי תיאסר הגעת המשפחות השכולות לבתי העלמין ולאתרי ההנצחה ביום הזיכרון, בו לא תותר תנועה מחוץ לערים, למעט למקום העבודה ולקניות. המשטרה אף צפויה לסגור את צירי הגישה לבתי העלמין.

עוד בוואלה!

לקראת יום הזיכרון ללא המשפחות השכולות: מספר החללים עומד על 23,816

לכתבה המלאה
אירועי יום הזיכרון תשע"פ. -, אתר רשמי
אירועי יום הזיכרון תשע"פ/אתר רשמי, -

במקום זאת, תתאפשר יציאה מהבית לצורך ביקורי התייחדות והנצחה בקברי החללים, בהתאם להגבלות הריחוק החברתי, עד לערב יום הזיכרון בלבד, החל מהשעה 16:00, כאשר לאחר מכן לא תתאפשר יציאה מהבית לשם ביקור בבתי עלמין ואתרי הנצחה. טקסי הזיכרון יתקיימו ללא קהל, ובמקומם יתקיימו טקסים סמליים בלבד בבתי העלמין הצבאיים, בהשתתפות מספר קטן של חיילים ומפקדים, ואלה ישודרו לציבור במתכונת שיקבע משרד הביטחון. בשבועיים האחרונים עוררו המגבלות ביקורת רבה בקרב המשפחות השכולות, שזעמו על העיכוב בקבלת ההחלטה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully