וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו גישת קליש רותם לנשים?": בחיפה יפגינו נגד מימון מופע של אייל גולן

25.4.2020 / 11:51

ראשת העיר ספגה ביקורת לאחר שהודיעה על מתן חסות למופע יום העצמאות שבו ישתתף הזמר. הארגון "אישה לאישה" קרא להפגין ודרש מהעירייה לחזור בה: "העירייה בוחרת להתעלם מנפגעות אלימות מינית". עיריית חיפה: "לא קובעים את תוכן האירוע". ליאם הפקות: "ניסיון נלוז להזיק"

צילום: יואב איתיאל, וואלה!,NEWS, עריכה: ניר חן

ראשת העיר חיפה עינת קליש רותם ספגה ביקורת רבה לאחר שהודיעה ביום חמישי האחרון כי העירייה מבטלת את מופעי הזיקוקים "לטובת סיוע לניצולי שואה", ובמקביל תיתן חסות למופע יום העצמאות שישודר מחיפה ובו ישתתף הזמר אייל גולן. על פי הפרסומים מדובר בסכום של כמאה אלף שקלים. תוכן האירוע שיתקיים ביום העצמאות נבחר על ידי חברת "רשת".

הארגון "אישה לאישה" קורא להפגין מחר (ראשון) מול בניין העירייה כנגד הופעת הזמר השנוי במחלוקת. "תושבות ותושבי העיר חיפה קוראות וקוראים לעיריית חיפה לחזור בה מכוונתה לממן את הופעת אייל גולן ביום העצמאות", מסרו יוזמי ההפגנה, "דווקא בימים אלה בהן אנו עדות לגילויי סולידריות בין אנשים, בוחרת עיריית חיפה להתעלם מגילוי סולידריות עם נפגעות אלימות מינית ולמעשה אומרת להן שהיא 'לא רואה אותן'". הן קוראות לעירייה לחזור בה מהחלטתה והודיעו כי ההפגנה תתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות- עם מסיכות.

מטה בחירות עינת קליש רותם. שלומי גבאי
"לחזור בה מיד מהסכם התקשרות מחפיר זה". ראשת העיר חיפה קליש רותם/שלומי גבאי

גילה לבני זמיר, יועצת תקשורת ופעילה חברתית חיפאית קוראת לראשת עיריית חיפה "לחזור בה מיד מהסכם התקשרות מחפיר זה ולהתנצל בפני ציבור הנשים בחיפה". היא אמרה לוואלה! NEWS כי "מזעזעת אותי האטימות המגיעה מראש עיר אישה, בעלת תואר ד"ר, משכילה ומתגאה בהיותה האישה הראשונה שנבחרה לעמוד בראשות עיר גדולה, אשר בוחרת לשלם סכום של עשרות אלפי שקלים דווקא לאייל גולן, בטענה כי זה לטובת קידום מעמדה התיירותי של חיפה".

"מי שטענה במשך שנים כנגד ראש העיר הקודם יונה יהב, על קניית קידום העיר והבידור שבה בכסף וטוענת שהיא לא 'עירייה מבדרת', מתגלה שוב ושוב כמי שאינה מסוגלת לייצר אופציה אחרת וגרוע מכך, ממחזרת את השגיאות הכי קשות של קודמה, כאילו מעולם לא חיתה כאן ואינה מבינה את המשמעויות", הוסיפה לבני זמיר. "זה גם מגיע בהמשך לתמיכתה במופעים המדירים נשים ולאחרונה שמענו גם על כיסוי פוסטרים בהם מופיעות נשים בתיאטרון העירוני". היא תמהה: "האם זו גישתה של קליש רותם לנושא נשים?".

עוד בוואלה!

עתירה לבג"ץ: ראשת העיר חיפה האדריכלית לא ראויה לכהן בוועדת התכנון

לכתבה המלאה
אייל גולן. ניר פקין
"מגיע בהמשך לתמיכתה במופעים המדירים נשים". אייל גולן/ניר פקין

בנוסף לארגונים החברתיים, ראשת העיר ספגה ביקורת גם מחברי מועצה. "אייל גולן הוא קו אדום חינוכי-חברתי, והיינו צריכים להטיל עליו וטו", אמרה נעמה לזימי, חברת מועצת העיר מסיעתה של קליש-רותם, המכהנת כיו"ר חברת מוזיאוני חיפה, בפוסט שפרסמה בפייסבוק. "אני רוצה שהבת שלי תגדל בעולם שלא יתנו לגיטימיות למי שדרכם נעשו פגיעות מיניות בנערות. מתהפכת לי הבטן מזה. הלוואי ולא יתנו לו מקום על הבמות שלנו, לא בחג הלאומי, לא בחיפה ולא בכלל", הוסיפה.

תושב העיר ופעיל "העבודה", דוד מגן, שיגר מכתב פתוח לעומר אדם ואייל גולן ושאל "איך הופעה של שניכם בפייסבוק, שזהה דה-פקטו להופעה מוקלטת קיימת ביוטיוב ללא עלות כלל - אמורה לעודד תיירות לחיפה?". הוא עצמו פנה לשניים בפוסט שפרסם בפייסבוק ובו קרא "אבקש מכם לבטל מיוזמתכם את ההופעה הזו ולהתנות זאת בכך שכלל התשלום עבור ההופעה יועבר לאותו מעון לניצולי שואה".

בתוך כך לראש העיר השכנה קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, הייתה ביקורת על ראשי ערים המכריזים על ניצול תקציב הזיקוקים לטובת שורדי שואה. "הכעיסה אותי ומכעיסה אותי הדמגוגיה הזולה", מסר, "שיתבייש לו אותו ראש העיר שזקוק לפתע לאותם עשרות אלפי שקלים כדי לעזור לאותה אוכלוסייה. אל תשתמשו בנימוק הדמגוגי הזול הזה. אל תכבסו את ההחלטה שלכם תוך שימוש ציני בשמם של ניצולי השואה. תתביישו לכם".

"אלפי צופים יהיו שמחים ומאושרים לשמוע הופעה בלתי נשכחת"

מעיריית חיפה נמסר כי "חיפה גאה לארח את המופע המרכזי של רשת 13 ליום העצמאות. ההפקה ממומנת רובה ככולה על ידי רשת, ורשת היא זו שקובעת את תכני האירוע והאומנים. זו היא הזדמנות נפלאה לכל תושבי עם ישראל, דווקא בתקופה לא קלה זו, להכיר את העיר היפה בארץ, ולבוא ליהנות ממנה בקרוב, כאשר נחזור לימי השגרה".

מרשת 13 נמסר בתגובה כי, "רשת 13 כחברת טלוויזיה לא מפעילה אג'נדה כזו או אחרת או לחילופין אינה משמשת כבית משפט , שכן עבור דברים אלה בדיוק קיים בית המשפט. יחד עם זאת רשת מוצאת לנכון לשדר את התחקירים החשובים ביותר לצד הבאת מוזיקה ושמחה לעם ישראל, בטח ובטח במצב בו מצוי הציבור בימים אלה. כך עושות כל חברות הטלוויזיה הישראליות כמו גם תחנות הרדיו, הציבוריות והפרטיות".

מליאם הפקות נמסר כי "ביום העצמאות לפני 3 שנים עיריית חיפה ערכה סקר וכל תושבי העיר בחרו את אייל גולן, לכן סגרה הופעה בשלוש במות מרכזיות, מעל 150 אלף איש מתושבי העיר חיפה יצאו לרחובות ונהנו מהופעה בלתי נשכחת של אייל גולן". עוד הוסיפו כי "אייל גולן נבחר לזמר ה-70 של מדינת ישראל, זמר העשור בעשור הנוכחי והחולף. כמו כן, קטף את התואר המכובד, הזמר המושמע ביותר ברדיו בשנתיים האחרונות על פי נתוני אקו"ם, יו טיוב ומדיה פורסט. אייל גולן הינו האמן הישראלי הראשון שחצה את רף מיליארד ההשמעות ביו טיוב. בנוסף, נבחר בפעם התשיעית ברציפות ו-13 פעמים במצטבר לזמר השנה במסגרת המצעד השנתי של ישראל, כאן 1 ושל תחנות הרדיו האזוריות. אייל גולן יופיע בבמה המרכזית במשדר יום העצמאות בערוץ 13 וזהו כבוד גדול. אנו בטוחים שמאות אלפי צופים יהיו שמחים ומאושרים לשמוע הופעה בלתי נשכחת של אייל גולן עם הלהיטים המוכרים והאהובים מכל הזמנים".

בליאם הפקות הוסיפו כי "אנו דוחים בשאט נפש כל ניסיון נלוז להזיק ולגרום עוול לאדם חף מפשע, שמעולם לא הואשם, המשטרה והפרקליטות סגרו באופן נדיר את התיק בתוך שלושה חודשים בלבד והוכח שהמתלוננות העידו עדות שקר. אנו מדגישים שמי שמעלה את הסיפור מחדש עושה עוול לאדם חף מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully