וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים דרשו להגביל בתקנות גם הפגנות, מנדלבליט התנגד: "תעבירו חקיקה"

24.4.2020 / 14:36

במהלך דיון הממשלה על אישור הקלות במאבק בקורונה פרץ ויכוח בין היועמ"ש לשרים בסוגיית קיום המחאות במרחב הציבורי. "זה רק ילך ויחריף", אמר ארדן. היועמ"ש התנגד נחרצות: "אז תקדמו חקיקה בנושא". רה"מ והשרים הדגישו את חשיבות חובת עטיית מסיכה במקביל לשחרור המשק

עריכה: אביחי ברוך

במהלך דיון הממשלה הבוקר (שישי) על אישור הקלות בתקנות שעת החירום למאבק בנגיף הקורונה, פרץ ויכוח בין השרים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בסוגיית קיום הפגנות וגודלן. לדברי גורם שנכח בישיבה, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ביקש להגביל את כמות המשתתפים בהפגנות כך שניתן יהיה לאכוף את המגבלות הקיימות. מנגד, מנדלבליט הבהיר נחרצות כי אינו מוכן שתקנות שעת החירום יגבילו את גודל ההפגנות. "אם רוצים - תביאו לחקיקה בכנסת", אמר. השרים תמכו בעמדתו של ארדן.

השר לביטחון הפנים הסביר כי המצב כרגע במהלך ההפגנות הוא בלתי אפשרי והוא "רק ילך ויחריף". לפי גורם שנכח בישיבה ארדן הסביר כי כרגע אין שום מגבלה בנושא ההפגנות וגודלן ואין למשטרה שום דרך לאכוף את הנחיות משרד הבריאות בנוכחות של אלפי אנשים. "למשטרה אין שום דרך לאכוף הפגנות של אלפים למשל שמירה על מרחק של שני מטר או מרחקים בין דבוקות", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רק ילך ויחריף". הפגנת הגננות השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמיכת השרים ביקש ארדן להציע שינוי ולקבוע מגבלות כלליות בנושא ההפגנות ואף דרש לקיים הצבעה בנושא. "אני מבקש שהממשלה תנחה את משרד המשפטים לקבוע מול המשטרה כללי תיאום ואישור להפגנות כולל הגבלת גודלן, כך שניתן יהיה לאכוף את קיום הנחיות משרד הבריאות. לתת להם יום או שניים לחזור לממשלה עם הצעה לדיון. המצב כרגע הוא שאין דרך להגביל גודל הפגנה מראש ואי אפשר לבלום אנשים בדרך אליה גם אם מספר האנשים גדול הרבה יותר ממה שהצהירו שמעריכים שיהיה".

עוד בוואלה!

הממשלה אישרה הקלות נוספות: חנויות ומכוני יופי ייפתחו החל ממוצ"ש

לכתבה המלאה

סוגיית הגבלות התנועה ל-500 מטרים בפעילות ספורטיבית ולמאה מטרים מהבית עלתה גם כן בוויכוח בדיון השרים. השרים ארדן, אופיר אקוניס, מירי רגב, יפעת שאשא ביטון ונפתלי בנט דרשו לבטל את המגבלות ולבטל את איסור השהייה בגנים הציבוריים,אולם דרישתם לא התקבלה.

"לא ייתכן שלא מחזירים את החינוך בגנים ובכיתות הנמוכות (א'-ג') וכן פותחים את כל החנויות ברחוב, אבל לא מאפשרים לילדים להתאוורר בגינה הציבורית ובפארק בעיר", אמר בדיון השר ארדן. "למה? הילדים לא חשופים לסיכון הרי. אפשר לדרוש לחטא את מתקני הגינה הציבורית", הסביר. הוא טען כי "זו גזירה שאי אפשר לעמוד בה" וכי "זה כבר לא משנה את 'האווירה'", כלומר לא יגרום להתרופפות משמעת בשל כך שבדיון יאשרו פתיחת חנויות. על כך אמר ארדן: "מה שיקרה זה שהורים יקחו את ילדיהם לחנויות ויותר אנשים ייחשפו להדבקה מהילדים בתוך החנויות ולידן".

לדברי הגורם, ראש הממשלה ושרים נוספים הדגישו את חשיבות החלת חובה על עטיית מסיכות במרחב הציבורי במקביל למתן הקלות במשק. הוא ציין כי מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, תמך בחיוב עטיית מסיכה גם במרחב הציבורי, אך התנגד לאכיפה בנושא.

בתום הדיון אישרו השרים חובת עטיית מסיכות במרחב הציבורי לכל אזרח מגיל שבע, למעט אנשים עם מוגבלויות. הקנס על הפרת הסעיף הוא 200 שקלים, ללא אזהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully