וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ופרץ חתמו על הסכם קואליציוני; פרץ שר הכלכלה, שמולי שר הרווחה

24.4.2020 / 12:33

לפי ההסכם בין יו"ר כחול לבן ליו"ר העבודה יכהן האחרון כחבר הקבינט הכלכלי-חברתי, שמולי יהיה חבר בוועדת השרים לחקיקה ובקבינט הכלכלי-חברתי. ועידת מפלגת העבודה צפויה להתכנס ביום ראשון באופן דיגיטלי לאשר את הצטרפות המפלגה לממשלת הליכוד-כחול לבן

בווידאו: הכנסת החלה בקידום ההסכם בין כחול לבן לליכוד/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, חתמו על הסכם קואליציוני - כך בהודעה משותפת היום (שישי) מטעם המפלגות. לפי ההסכם, ח"כ עמיר פרץ יכהן כשר הכלכלה והתעשייה וח"כ איציק שמולי יכהן כשר הרווחה והשירותים החברתיים.

בנוסף, פרץ יהיה חבר בקבינט העל ("מטבחון") הכלכלי-החברתי, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן ח"כ גנץ ושר האוצר. פרץ יהיה חבר גם בקבינט המדיני-בטחוני, וח"כ איציק שמולי יהיה חבר בוועדת השרים לחקיקה ובקבינט הכלכלי-חברתי.

כמו כן, סוכם כי למפלגת העבודה יהיה נציג בוועדת השרים להתמודדות עם משבר הקורונה ובקבינט הפיוס. בנוסף, סיכמו הצדדים על הכנת מתווה משותף לקראת תקציב המדינה הקרוב וגיבוש קווי היסוד של הממשלה.

בני גנץ, אבי ניסנקורן, עמיר פרץ ואיציק שמולי בחתימה על הסכם קואליציוני - ה-24 לאפריל 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
גנץ ופרץ לאחר החתימה על ההסכם/אתר רשמי, אתר רשמי

לדברי גנץ, "אני מברך את יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, מנהיג בעל ניסיון פרלמנטרי, מינסטריאלי, ונושא דגל חברתי משמעותי וחשוב, ואת ח"כ איציק שמולי, מחברי הכנסת החברתיים והחרוצים ביותר, על ההצטרפות לגוש כחול לבן בממשלה המיועדת. יחד נסייע במאבק בקורונה והשלכותיה, ונדאג לשמירה על שלטון החוק והדמוקרטיה הישראלית".

יו"ר העבודה פרץ בירך גם הוא על המהלך ואמר כי "אנחנו נכנסים לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה בתפקיד ראש הממשלה בעוד כשנה וחצי. נוביל בממשלה מדיניות חברתית סוציאלית שתבנה מחדש את מדינת הרווחה ותתמודד עם ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה".

ח"כ שמולי אמר כי "מול מיליון מובטלים, עצמאים קורסים וגמלאים וצעירים שמשוועים לסיוע לא נעמוד מנגד אלא נהיה הקול והמגן שלהם בתוך הממשלה. הממשלה שהסכמנו להיכנס אליה היא ממשלת חירום לאומית ופריטטית כדי להיות חלק מגוש כחול-לבן. בכוונתנו להוביל מדיניות חברתית אמיתית ובצד זאת להיות בלם ומרסן לכל ניסיון השתוללות מדיני או דמוקרטי".

עוד בוואלה!

ההסכם בין כחול לבן לליכוד: הכנסת אישרה בקריאה טרומית את החקיקה

לכתבה המלאה

ועידת העבודה תתכנס בראשון כדי לאשר את הצטרפות המפלגה לממשלה

חכ מרב מיכאלי, המתנגדת לכניסת מפלגת העבודה לממשלה, מביעה בטוויטר זעם על העובדה שההסכם בין העבודה לכחול לבן נחתם עוד לפני שהובא לאישור הוועידה. ‏"את הבוחרים הם לא ספרו, את המתפקדים הם לא ספרו והתמונה הזאת מוכיחה שעכשיו גם את חברות וחברי הוועידה הם לא סופרים, וחתמו לפני ההצבעה. ביום ראשון מצביעים נגד ממשלת החסינות לנתניהו" כתבה.

לאחר החתימה על ההסכם, בלשכת עמיר פרץ הוציאו הבהרה כי ההסכם "מותנה באישור ועידת מפלגת העבודה, וכך כתוב גם בהסכם". וכך, ועידת מפלגת העבודה צפויה להתכנס ביום ראשון באופן דיגיטלי לאשר את הצטרפות המפלגה לממשלת הליכוד-כחול לבן. כך הוחלט אתמול בסיום ישיבת הנהלת המפלגה, בה אושר ההסכם בין מפלגת העבודה וכחול לבן. עוד אושר כי פרץ יוסמך לנהל מגעים למיזוג עם כחול לבן. ח"כ מרב מיכאלי מצידה, מובילה את ההתנגדות לקראת ההצבעה בוועידה ביום ראשון על ההצטרפות לממשלה וכן על המגעים לאיחוד עם כחול לבן.

(עדכון ראשון: 7:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully