וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הקורונה: חודש הרמדאן החל הלילה עם הגבלות מיוחדות

24.4.2020 / 2:54

חודש הרמדאן המוסלמי, שבו נוהגים המאמינים לצום במשך שעות היום, החל ברקע משבר הקורונה העולמי וההגבלות על האוכלוסייה. הארוחות המסורתיות יתקיימו במתכונת מצומצמת והמשטרה הטילה סגרים חמורים על יישובים ערביים מסויימים מחשש להפצה מוגברת של הנגיף בחברה הערבית

קניית ממתקים לקראת תחילת חודש רמדאן בבגדאד. רויטרס
קניית ממתקים לקראת הרמדאן, בגדד אמש/רויטרס

חודש הרמדאן שהחל היום (שישי) הוא החודש התשיעי בשנה המוסלמית שבמהלכו נוהגים במצוות הצום במהלך שעות היום, כשהחודש כולו נחשב לחגיגי ולמרובה בתפילה ובשמחה. הצום מתחיל החל מעלות השחר ועד לשקיעה ובמהלכו נוהגים המוסלמים להרבות בתפילה, בלימוד ובצדקה. בימים אלה נאסר, מלבד אכילה ושתייה, גם לעשן ולקיים יחסי מין. השנה החג צפוי להסתיים ביום שישי ה-22.05.2020, כשבסיום חודש הרמדאן יצויינו 3 ימי חג עיד אל פיטר. יומו הראשון של הצום החל בשעה 04:06 לפנות בוקר ויסתיים בשעה 19:37 בערב.

במהלך תקופת הרמדאן הקרובה, לאור משבר הקורונה, ישנן הגבלות מיוחדות על הפעלת חנויות ובתי עסקים במגזר הציבורי. ד"ר ת'אבת אבו ראס ואמנון בארי-סוליציאנו, מנכ"לי יוזמות אברהם, אמרו כי "ברמדאן הזה התפילות יהיו אישיות ולא המוניות בגלל סגירת המסגדים, ארוחות האיפטאר (שבירת הצום) יהיו עם המשפחה הגרעינית בלבד ולא רבות משתתפים. ההגבלות שהממשלה החליטה להטיל על המסחר והיציאה מהיישובים למשך כעשרה ימים הינן קשות אך נחוצות למניעת אסון הומניטרי בחברה הערבית. עם זאת, יש לבחון את האפקטיביות שלהן לאורך התקופה ולהקל בהמשך, אם הדבר יתאפשר".

מועדי צום רמדאן – 2020 (לפי התזמון של מסגד אלאקצא). יואב איתיאל, מערכת וואלה!
מועדי צום רמדאן 2020/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

השניים הוסיפו כי "כדי למנוע אסון מתגלגל יש לגבש חבילת סיוע כלכלית לחברה הערבית, שהיא ענייה יותר מלכתחילה ותיפגע עוד יותר מההאטה במשק דווקא בתקופת החג, תקופה עליה סוחרים רבים מסתמכים לפרנסה. על המדינה לסייע כלכלית לרשויות המקומיות הזקוקות על פי ההערכות לכ-30 אלף סלי מזון לרמדאן". "חודש רמדאן הוא חודש של מעשי חסד והזדהות עם הרעב והתחשבות בעניים, חודש של נדיבות. ולכן, מאחלים בברכת 'רמדאן כרים', שמשמעותה - 'רמדאן נדיב'. אנו מאחלים לכל הצמים חודש מבורך וצום מועיל, חודש של נתינה וצדקה לצד מדיניות מועילה בימים קשים אלה", מסרו אבו ראס ובארי-סוליציאנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully