וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחב"ד הורו לשליחתם שלא להשיא משואה ביום העצמאות: "חייבים לפעול לפי הפרוטוקול"

23.4.2020 / 11:40

השליחה, חני ליפשיץ, המתגוררת עם משפחתה בקטמנדו שבנפאל, נאלצה לבטל השתתפותה בטקס לאחר שלטענת החסידות היא לא התייעצה עם ראשיה קודם קבלת ההחלטה. "אין ביכולתי להיכנס אל אש המחלוקת", כתבה בפייסבוק. "אבל את הכבוד הגדול ביותר קיבלתי - חיים של שליחות"

שרת התרבות מודיעה ליו"ר יד לבנים שישיא משואה ביום העצמאות/צילום: משרד התרבות

רבני חב"ד הורו היום (חמישי) לשליחה מטעמם שלא להדליק משואה ביום העצמאות על אף שנבחרה לכך. השליחה, חני ליפשיץ, מתגוררת עם משפחתה בקטמנדו שבנפאל. היא נבחרה להשיא משואה ביום העצמאות ה-72, אך נאלצה לבטל את השתתפותה בעקבות החלטת בית הדין הרבני של חב"ד, החסידות אליה היא משתייכת.

"הננו בזאת להודיעך כי עלייך לבטל את השתתפותך בטקס", כך נאמר לליפשיץ במכתב מטעם בית הדין הרבני. "הסמכות לאישור ההשתתפות בטקסים מעין אלו מטעם חב"ד היא בידי אגודת חסידי חב"ד ובראשם בית דין רבני חב"ד, כפי הוראת אדמו"ר נשיא דורנו". עוד נכתב כי "בטוחים אנו שתצייתי להוראתינו זו, והמשך המעקב על כך ימסר לידי 'המרכז לענייני חינוך', על כל המשתמע מכך".

שליחת חב"ד בקטמנדו, חני ליפשיץ, 2014. הדס פרוש \ פלאש 90, פלאש 90
"אין הדבר תלוי בי", השליחה חני ליפשיץ/פלאש 90, הדס פרוש \ פלאש 90

ליפשיץ התייחסה להוראה, וכתבה בעמוד הפייסבוק הפופולרי של בית החב"ד בקטמנדו כי היא מודה לשרת התרבות מירי רגב על ההזדמנות, אך שהדבר אינו תלוי בה. "חברים יקרים ואהובים, אני כותבת לכם את השורות הבאות מתוך הלב שלי. אין הדבר תלוי בי. נדרשתי לבטל את השתתפותי בטקס יום העצמאות, ואין ביכולתי להיכנס אל אש המחלוקת".

עוד הוסיפה ליפשיץ כי "הודיתי להם (לרגב ולצוותה) על שראו בבית חב"ד קטמנדו חלק מאותם אלה האחראים על החיבורים בחברה הישראלית. אני שוב מודה לכם, למדינת ישראל ולכל אחד ואחת, על הברכות, האיחולים ובעיקר הוקרת התודה שהגיעה מכל רחבי העולם".

בסוף דבריה כתבה ליפשיץ: "אולי לא עלה בידי להשיא משואה, אבל את הכבוד הגדול ביותר שיש בעולם הזה קיבלתי - חיים של שליחות וערבות הדדית. אין מתנה גדולה מזו".

עוד בוואלה!

במסגרת ההסכם עם כחול לבן: הליכוד דרשו להמשיך להוביל את טקס הדלקת המשואות

לכתבה המלאה
מכתב מרכז חב"ד לנציגה שנבחרה להשיא משואה ביום העצמאות , 23 באפריל 2020. ., צילום מסך
המכתב שנשלח לליפשיץ מטעם בית הדין הרבני של חב"ד/צילום מסך, .

מאגודת חסידי חב"ד נמסר בתגובה כי "הסמכות לאישור ההשתתפות באירועים ציבוריים מטעם חב"ד בארץ ישראל, היא בידי אגודת חסידי חב"ד, ובראשם בית דין רבני חב"ד, כפי הוראת הרבי. תנועת חב"ד, שמפעילה אלפי מוסדות ובתי חב"ד של שליחים מסורים, חייבת לפעול אך ורק על פי הפרוטוקול והסדר שהטמיע בה הרבי בעצמו, וכל עקיפה של הסדר הנ"ל, עלולה לפגוע בעבודה הנפלאה והחשובה שנציגי חב"ד ברחבי העולם עושים מידי יום ביומו".

בתגובתה, הודתה החסידות לשרה רגב "על הרצון להעריך את העבודה המרשימה שנעשית בכל העולם כדי לחבר את כל גווני עם ישראל. נמשיך לעשות ככל יכולתנו כפי שציווה עלינו הרבי לאורך כל השנים".

זהו אינו המקרה הראשון בו חב"ד עולה לכותרות סביב שאלת הדלקת המשואה. בשנת 2011, שמעון רוזנברג, סבו של מוישי הולצברג, הניצול מהפיגוע בבת חב"ד במומביי בהודו שבו נרצחו הוריו, נבחר להשיא משואה אך רבני חב"ד התנערו מכך. הולצברג השיא אותה בכל זאת, אך הכריז: "לתפארת ארץ ישראל".

גורם בחסידות חב"ד הבהיר כי להחלטה אין כל קשר להיותה של ליפשיץ אישה, אלא משום שלא נועצה עם הנהגת החסידות קודם קבלת ההחלטה. "לאורך עשרות שנים אנחנו מנהלים יופי של יחסים עם מדינת ישראל, מכבדים אותה ומכבדים אותנו חזרה. חב"ד אוהבת את כולם והרבי קיבל את כל ראשי הממשל עוד בחייו", מסר הגורם. "אין לדרישה הזו כל קשר להיותה אישה חלילה, חב"ד מוקירה ומעריכה את הנשים ואף עורכת מידי שנה כינוס הוקרה ענק בארה"ב לכבודן. אין כל קשר גם לציונות, ההפך הוא הנכון. אנחנו יודעים שהכל נעשה ברצון טוב ובתמימות מצד מנהלי הטקס והשרה מירי רגב, אבל במקרה הזה היה מקום להיוועץ עם ההנהגה של חב"ד ומוסדותיה קודם קבלת ההחלטה".

(עדכון: 11:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully