וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשרד הבריאות: אפליקציית "מגן" תדע לזהות מגעים עם חולי קורונה גם בתוך מבנים

23.4.2020 / 14:11

לדברי ראש חטיבת הבריאות הדיגיטלית, חולים יזינו ביישומון את מיקומם 14 יום קודם אבחונם, כך שהכניסה לבידוד תהפוך יעילה יותר. באשר לתקלה שהתגלתה אמש באלפי ערכות, הסביר כי נסיבותיה אינן ידועות. "בדיעבד, הרבה דברים אפשר היה לעשות יותר טוב", אמר על תקלות הנתונים

עריכה: אביחי ברוך

ראש חטיבת המחשוב במשרד הבריאות אמר היום (חמישי) כי אפליקציית "המגן" לזיהוי מגעים עם חולי קורונה תפעל גם בתוך מבנים. לדברי מוריס דורפמן, האחראי גם על הרגולציה והבריאות הדיגיטלית במשרד, האפליקציה תאפשר לחולים להזין עצמאית את מיקומם ב-14 הימים שקדמו לאבחון שלהם, כך שתהליך הכניסה לבידוד יהפוך יעיל יותר.

בהתייחס לתקלות באפליקציה, אשר הובילו בין היתר לדרישה לאנשי צוות רפואי להיכנס בידוד על בסיס מקום שגוי כפי שנחשף בוואלה! NEWS, אמר הבכיר כי "האפליקציה עוברת שידרוג משמעותי מאוד. זו אפליקציה מאוד מורכבת שפיתחנו תוך זמן מאוד קצר".

מוריס דורפמן, ראש חטיבת המחשוב במשרד הבריאות. דוברות משרד הבריאות, אתר רשמי
"האפליקציה עוברת שידרוג משמעותי מאוד". דורפמן/אתר רשמי, דוברות משרד הבריאות

באשר לתקלה שהתגלתה אתמול בכעשרת אלפים ערכות לבדיקת קורונה ששינו את צבען ובעקבותיה הורה משרד הבריאות לקופות החולים ולמגן דוד אדום לעצור חלק מהבדיקות, הסביר כי טרם התבררו נסיבותיה והשלכותיה. לדבריו, מדובר בבדיקות של עשרות אנשים בלבד, והן כלל לא נבדקו - כך שטרם התברר אם הן תקולות. "כרגע בודקים אם זה משנה משהו בתוצאות", אמר. "לא הודענו דבר לאנשים. אם נבין שהייתה טעות או שהדגימה לא הייתה תקינה, כל אותם אנשים יקבלו טלפון לעשות עוד בדיקה. במקביל, לקחנו את כל הבדיקות מאותו ספק וביקשנו שלא ישתמשו בהם. הקופות קיבלו ערכות של חברה אחרת וחזרו לעבוד".

עוד בוואלה!

תקלה באפליקציית משרד הבריאות: אנשי רפואה נקראו להיכנס לבידוד על בסיס מיקום שגוי

לכתבה המלאה
ההודעה שקיבלה אחת העובדות בבית החולים מאפליקציית מגן של משרד הבריאות העוקבת אחרי חולי נגיף הקורונה. 28 במרץ 2020.. אתר רשמי, אתר רשמי
הודעה שקיבל אחד האזרחים באפליקציית "מגן"/אתר רשמי, אתר רשמי

"יש הרבה דברים שהיה אפשר לעשות יותר טוב בדיעבד", הודה דורפמן בהתייחס לתקלות הנתונים המלוות את המשרד מתחילת המשבר. "תוך ימים אחדים היינו צריכים לחבר עשרות מעבדות. יש הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות הרבה יותר טוב". הוא לא ידע להסביר את מקור הפער בין הנתונים שמפרסם משרדו בנוגע לתחלואה בנגיף לבין נתוני משרד הפנים, אותם שני המשרדים המפרסמים במקביל מדי בוקר. "יש מקור נתונים אחד שכל המערכת רואה. הנתונים שלנו פתוחים גם למל"ל, וכולם רואים את מה שאני רואה. המעבדות שולחות עדכונים גם בשלוש בלילה. אני לא יודע מתי משרד הפנים גוזר את הנתון. יש רק מקור אחד לנתונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully