וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בטקס בכנסת: "מדינת ישראל מחויבת ללקחי ולשורדי השואה"

יו"ר הכנסת אמר בפתח דיון במשכן לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה כי "עלינו להבטיח שישראל תהיה המקום הבטוח ביותר ליהודים ולכלל אזרחיה, ושלעולם לא עוד". בטקס "לכל איש יש שם" הנשיא, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון וח"כים הקריאו את שמות הנספים

צילום: רוני כנפו, שלומי גבאי, ערוץ כנסת, דובר צה"ל, עריכה: אביחי ברוך

בכנסת מציינים הבוקר (שלישי) בדיון מיוחד את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בפתח הדיון אמר יו"ר הכנסת בני גנץ כי "מדינת ישראל לא קמה בגלל השואה, אבל היא נושאת בדנ"א שלה מחויבות ללקחי השואה, ומחויבות לשורדי השואה". לדבריו, "בימים כאלה, כשאזרחי ישראל נושאים אלינו את עיניהם, האחריות המוטלת עלינו כנבחרי ציבור גדולה שבעתיים. עלינו לשמור על המדינה הזאת ועל שתי העוצמות המרכזיות שלה: עוצמתה הצבאית כלפי חוץ: להבטיח שישראל תהיה המקום הבטוח ביותר ליהודים ולכלל אזרחיה ושלעולם לא עוד. לא פחות מכך, חשובה עוצמתנו המוסרית, להיות טובים יותר. אור לגויים, במלוא מובן משמעות הביטוי. לדרוש מאיתנו, יותר ממה שאנחנו מצפים מאחרים".

מיד לאחר מכן החל במשכן הטקס הממלכתי "לכל איש יש שם", במהלכו הוקראו שמות קורבנות השואה. נתניהו הקריא שת שמות בני משפחתו של שמואל בן ארצי, אביה של רעייתו שרה. כלל המשפחה שחיה בבילגוריי שבפולין נספתה בשואה. ראש הממשלה הקריא שיר שכתב בן ארצי "לזכרם היקר והקדוש של אחיי - מאיר, שמעון צבי ואריה, ושל אחיותיי - יהודית ופיסלה שנקטפו באיבם בידיים טמאות".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מדליק נר זיכרון לזכר הנספים בכניסה למשכן הכנסת  21 באפריל 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
יו"ר הכנסת גנץ מדליק נר זיכרון לזכר הנספים, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

בין מקריאי השמות היו גם הנשיא ראובן ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, יו"ר גנץ וחברי כנסת נוספים. האירוע צולם מראש בהתאם להנחיות משרד הבריאות למאבק בהתפשטות הקורונה.

עומדים דום לזכר נספי השואה בכנסת 21.04.20. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
חברי כנסת במהלך הצפירה, הבוקר/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

במהלך הטקס הודלקו שישה נרות זיכרון לזכר שישה מיליון היהודים שנרצחו בשואה. בין הנציגים שהדליקו את הנרות רוני פורר, אמו של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), שושנה מסנברג פרקש, אמה של ח"כ אורית פרקש הכהן (כחול לבן), שולה ברקת, אמו של ח"כ ניר ברקת (הליכוד) ואליה כהנא, אמו של ח"כ מתן כהנא (ימינה).

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במחווה לנספי השואה במהלך הצפירה 21 באפריל 2020. מארק ניימן לע"מ, אתר רשמי
ריבלין עומד בצפירה במרפסת משכן הנשיא, היום/אתר רשמי, מארק ניימן לע"מ
עומדים בצפירה בצומת בית ליד 21 באפריל 2020. ראובן קסטרו
אזרחים עומדים בצפירה בצומת בית ליד, היום/ראובן קסטרו
שוטרי משמר הגבול עומדים לזכר נספי השואה במהלך צפירה בירושלים 21 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
שוטרי מג"ב עומדים בצפירה בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר הבוקר נשמעה ברחבי הארץ צפירה בת שתי דקות לזכר הנספים. בשעה 16:30 ייפתח טקס הנעילה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בקיבוץ לוחמי הגטאות, ובשעה 17:30 תיפתח עצרת תנועות הנוער המסורתית. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הטקסים הוקלטו מבעוד מועד.

(עדכון ראשון: 10:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully