וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בקורונה: פרץ מקדם תקציב למוסדות דתיים "להכנה לעימות לגבי זהותם" בצה"ל

19.4.2020 / 19:33

שר החינוך מבקש לקדם תיקון לפיו יהיה ניתן לתקצב את הפעילות גם אם נעשתה בטלפון או באינטרנט, בעוד בתי הספר סגורים בשל התפשטות הנגיף. לפי תזכיר שהפיץ משרד החינוך, המטרה היא הכנה של תלמידי י"א וי"ב "למפגש עם סביבה שאינה שומרת על אורח חיים דתי"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

שר החינוך רפי פרץ מבקש לקדם בממשלה תקציב למוסדות חינוך דתיים שאינם פועלים בימי הקורונה - כך נודע לוואלה! NEWS היום (ראשון). התקציב ישמש לטובת פעילות שנועדה להכין את התלמידים "לעימות צפוי לגבי זהותם והתמודדות עם חיי צבא או שירות לאומי בחברה רבגונית", גם אם היא נעשית באמצעות טלפון או אינטרנט בשל ימי הקורונה ולא רק במסגרת הלימודים.

מדובר בתיקון למבחן תמיכה לפיו תקציבים לפעילות זו הועברו עד היום רק אם היא נעשתה בתוך כותלי בית הספר, וכעת יהיה ניתן לתקצב מוסדות אלה גם אם הפעילות נעשתה בטלפון או באינטרנט.

לפי תזכיר שהפיץ משרד החינוך בראשות פרץ, "מטרת מבחנים אלה היא תמיכה בפעילות לחיזוק, עידוד והכנה של תלמידי החטיבות העליונות בבתי ספר דתיים, לשירות משמעותי בצה"ל לבנים (כולל להכשרה וללימוד מוקדם) במכינה קדם צבאית, כהגדרתה בחוק המכינות הקדם צבאיות ובישיבת הסדר, ולשירות לאומי לבנות תוך הכנה למפגש עם סביבה שאינה שומרת על אורח חיים דתי". בתזכיר החוק החדש נכתב כי הוא הופץ לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

שר החינוך, רפי פרץ במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
מבקש לקדם תקציבים למוסדות דתיים בעת משבר הקורונה. פרץ/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

הפעילות מיועדת לכיתות י"א ו-י"ב בחטיבות העליונות במוסדות החינוך בפיקוח אגף החינוך הדתי והיא כוללת לרוב פעילות הדרכה קבוצתית, המתקיימת בתוך כתלי בית הספר, במסגרת יום הלימודים בהיקף של עד שלוש שעות שבועיות, שמטרתה לפי הנוהל המקובל "חינוך לאהבת התורה, העם והארץ".

על פי הכללים, הפעילות "תכלול הדרכה ודיון וכן מפגשים של התלמידים עם גורמים שונים המדגימים אפשרויות שילוב שונות לבנים בצבא ובכללם חיילים, תלמידי ישיבות הסדר וכיוצא באלה, ופעילויות מקבילות לבנות לקראת השירות הלאומי, כגון מפגשים עם מתנדבות השירות הלאומי או תלמידות מדרשות".

הפעילות אף יכולה להינתן בהדרכה פרטנית המתקיימת בהיקף של עד שלוש שעות שבועיות בתוך המוסד החינוכי ובפגישה פנים אל פנים או בימי סיור שעניינם היכרות עם תכניות לימוד ומסגרות לימוד לקראת שירות לאומי או צבאי, וכן היכרות עם המסגרות עצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully