וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינגפור הייתה מופת בבלימת הקורונה. אז למה הנגיף מתפרץ שוב?

מדינת העיר נמנעה מסגר והצליחה למגר את גל ההדבקה הראשון, אך בימים האחרונים חל זינוק במספר המקרים החדשים, בעיקר בקרב מהגרי עבודה. היא החלה לסגור בתי ספר ובתי עסק, והמקרה שלה יכול ללמד את העולם מה קורה כשחוזרים לשגרה מהר מדי

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

עד לפני כחודש, סינגפור זכתה לשבחים על הצלחתה המסתמנת בבלימת נגיף הקורונה מבלי להטיל סגר כמו במדינות אחרות, אולם בימים האחרונים חל זינוק במספר הנדבקים החדשים במדינה. מאז 17 במרץ גדל מספר החולים בעיר המדינה מ-266 בלבד לכ-6,000.

בסינגפור חיים 5.7 מיליון איש בשטח של כ-700 קמ"ר - קטנה יותר מהעיר ניו יורק - כך שהנתונים האחרונים מדאיגים יותר מאשר אלו שארצות הברית ומערב אירופה, הגדולות משמעותית ממנה.

המדינה נהנית מהעובדה שיש לה גבול יבשתי אחד, עם מלזיה, כך שהיא יכולה לנהל פיקוח צמוד אחרי מי שנכנס לשטחה וכך היא הצליחה לבלום את הגל הראשון של ההתפרצות. מערכת הבריאות שלה היא מהטובות בעולם, והשלטון האוטוקרטי שלה בקי בשימוש במשטרה לצורך אכיפת חוקים דרקוניים, במקרה שהיא תחליט לנקוט אמצעי סגר נרחבים.

העלייה המהירה בקצב המקרים החדשים נובעת ככל הנראה ממוקדי התלקחות בקרב מהגרי עבודה, השוכנים במבני מגורים צפופים, והערכה שגויה של קצב ההתפשטות.

גברים עוטים מסכה במהלך חלוקת מזון מחוץ למעון בסינגפור 7 באפריל 2020. רויטרס
"מעונות המהגרים - פצצה שחיכתה להתפוצץ". חלוקת מזון בסינגפור/רויטרס

בהתחלה, מעמדה של סינגפור כמדינת אי קטנה נראה שהשתלם לה. היא הרחיבה את קמפיין המודעות הציבורית והוקמו מחלקות מבודדות בבתי החולים, על רקע הלקחים ממגיפת הסארס ב-2003. "סינגפור לא אפשרה לאלו שאובחנו כחיוביים לשוב לביתם", הסביר דיילי פישר, יו"ר הבקרה על מחלות מדבקות בבית החולים של אוניברסיטה הלאומית של סינגפור.

אנשים עם מעט או ללא תסמינים, אבל שאובחנו כחיוביים לנגיף, אושפזו בבית החולים עד שהבדיקות יצאו שליליות ולא הוכנסו לבידוד ביתי. נוסף על בדיקות נרחבות, הצליחה סינגפור לשמור על שגרה כמעט לחלוטין, בניגוד גמור להונג קונג, שלה מאפיינים דומים לאלו של סינגפור, והיא הצליחה להימנע מגל שני עד כה.

עוד בוואלה!

בחסות הקורונה ובלחץ סין, הונג קונג עצרה פעילים פרו-דמוקרטים

לכתבה המלאה
תושבי סינגפור עם מסיכות מיגון בשל החשש מהתפרצות נגיף הקורונה. 21 במרץ 2020.. רויטרס
החזרה המהירה לשגרה חזרה כבומרנג. אזרחים עם מסיכות בסינגפור/רויטרס

רק מוקדם יותר החודש סגרה סינגפור בתי ספר וכמה מקומות עבודה, בעקבות הזינוק במספר המקרים החדשים. לא ברור אם הם הגיעו מקרב מהגרי העבודה, רובם אזרחים ממדינות דרום-מזרח אסיה, או שהוא כבר עבר בין האוכלוסייה שכמעט שלא נדבקה במשך זמן מה. תנאי החיים שלהם מקשים על מילוי הנחיות כמו שמירת מרחק או הישארות בבידוד.

"מעונות המגורים היו כמו פצצה שחיכתה להתפוצץ", כתב טומי קו, דיפלומט לשעבר ועורך דין, בפוסט בפייסבוק שזכה לפופולריות ברבה. "הדרך שבה סינגפור מתייחסת לעובדי הזרים היא לא של העולם הראשון, אלא של העולם השלישי. הממשלה אפשרה למעסיקים שלהם להעביר אותם במשאיות ללא מושבים. הם שוהים במעונות צפופים, כמו סרדינים, 12 אנשים בחדר".

לדבריו, על סינגפור לראות בכך קריאת השכמה, "לטפל בעובדים הזרים שלנו, שאין להם תחליף, כמו שמדינת עולם ראשון צריכה לטפל בהם, ולא בדרך המבישה שבהם הם מטופלים כיום". לפי ההערכות, לסינגפור יש סיכוי טוב להשתלט על המצב פעם נוספת, בזכות היותה מדינה קטנה עם ממשל סמכותני ומערכת בריאות מתוקצבת. עם זאת, ההתפרצות המחודשת בשטחה צריכה ללמד את העולם שחזרה מהירה לשגרה עלולה לחזור כבומרנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully