וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון ויצמן תוקף את משרד הבריאות: "התחמקות מאחריות וחיפוש אשמים"

18.4.2020 / 18:27

בעקבות אבחון שגוי של דיירים בבתי אבות כחולי קורונה, האשימו במכון את משרד הבריאות בהתנערות מאחריותו לנושא. "הטענה שלפיה מקור התוצאות הגבוליות שפורשו כחיוביות הוא בזיהום במעבדה נבדקה לעומק ונמצאה לא נכונה בעליל". המשרד השיב: "עובדים בשיתוף מלא"

צילום: אשקלון ניוז, עריכה: אביחי ברוך

מכון ויצמן למדע תקף היום (שבת) את משרד הבריאות, על כך שלטענתו הוא מתחמק מאחריותו לאבחונים שגויים של אנשים כחולים בקורונה. זאת לאחר שהמשרד הטיל את האחריות לטעויות בבדיקות בכמה מקרים בימים האחרונים, על המעבדות במכון. בין היתר, אובחנו בטעות 29 דיירים בבית האבות "זהבית" באשקלון כחולי קורונה ופונו למחלקת הקורונה בבית החולים, ומקרה דומה אירע עם 11 דיירים ואנשי צוות מבית האבות "בית הדר" באשדוד.

במכון ויצמן הבהירו לנוכח שמועות, פרסומים ותדרוכים של גורמים שונים, כי המכון העמיד לרשות משרד הבריאות מעבדה מתקדמת, שפועלת תחת ניהול של משרד הבריאות. כמו כן, מסרו במכון כי המידע על 29 בדיקות מבית-האבות "זהבית" באשקלון, שנטען כי נבדקו במעבדה זו - שגוי. הבדיקות האלה לא נערכו במכון ויצמן למדע.

הצוות הרפואי של בית החולים הדסה בירושלים במהלך בדיקות לנגיף הקורונה 13 באפריל 2020. יוסי זמיר, פלאש 90, פלאש 90
"התחמקות מאחריות". צוות רפואי בוחן בדיקות לנגיף הקורונה/פלאש 90, יוסי זמיר, פלאש 90

בנוסף לכך, מסרו במכון ויצמן כי חמש בדיקות, ולא 11 כפי שדווח בטעות, מבית האבות "בית הדר" באשדוד שנמצאו במעבדה כחיוביות, ובבדיקה נוספת נמצאו שליליות, נבחנו ופורשו כחיוביות על ידי משרד הבריאות, לפי הקריטריון שמגדיר מקרים גבוליים כ"חיוביים". עוד נמסר כי "הטענה שלפיה מקור התוצאות הגבוליות שפורשו כחיוביות הוא בזיהום במעבדה, נבדקה לעומק על ידינו ועל ידי משרד הבריאות - ונמצאה לא נכונה בעליל". לטענת מכון ויצמן, "לפי דו"ח בדיקה של משרד הבריאות, מקור אי ההסכמה באותן חמש בדיקות... נעוץ בפרשנות התוצאות ולא באיכותן".

עוד בוואלה!

משפחות הקשישים שאובחנו כחולי קורונה בשוגג זועמות: "מזעזע, אין למי לפנות"

לכתבה המלאה
משרד הבריאות חתם על הסכם עם מכון ויצמן על שימוש במעבדה במכון לטובת בדיקות קורונה.. ללא שם, אתר רשמי
"מקור אי ההסכמה באותן בדיקות נעוץ בפרשנות התוצאות". הגעת ציוד לבדיקות קורונה במכון ויצמן/אתר רשמי, ללא שם

בנוסף לכך, קראו במכון ויצמן למשרד הבריאות להמשיך ולפעול יחד, בשותפות אמת ובהגינות במאבק הלאומי בקורונה, לטובתם ורווחתם של כל תושבי ישראל. הם הוסיפו כי התחמקות מאחריות ו"חיפוש אשמים", מקומם לא יכירם בתחומי המדע והרפואה.

הטעות התגלתה לאחר שקשישים מבית האבות "בית הדר" באשדוד אובחנו כחיוביים לנגיף ואושפזו בעקבות כך במחלקות הקורונה בבתי החולים "אסותא" באשדוד, קפלן ברחובות וברזילי באשקלון. משום שלא הראו תסמינים, הדבר העלה את חשדם של אנשי הצוות, ולכן נערכו להם בדיקות חוזרות. כעת קיים חשש כי הקשישים, שנמצאו שליליים לנגיף, נדבקו בקורונה במחלקות בהן אושפזו. בעקבות הטעות ב"בית הדר", נערכו בדיקות חוזרות גם ל-29 דיירים בבית האבות "זהבית" באשקלון - ואף הן העלו כי הקשישים אינם חולים. זאת, בנוסף לשלושה דיירים שנמצאו שליליים לנגיף בבדיקות הראשונות. במקרה זה, החולים לא פונו עדיין לבתי החולים ונשארו בבידוד בבית האבות.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לדברי המכון, כי המשרד עובד יחד עם מכון ויצמן בתיאום ושיתוף מלא, למען הצלחה במשימה הלאומית המשותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully