וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות השריפות בצ'רנוביל: קייב הפכה לעיר עם זיהום האוויר הגבוה בעולם

רמת זיהום האוויר בבירת אוקראינה עלתה באופן קיצוני בשל השריפות שמשתוללות באזור מזה כשבוע. משרד הבריאות אמר כי למרות האסון שהתרחש באזור בשנת 1986 לא קיים סיכון לקרינה מהשריפות והוסיף כי "העשן יכול לגרום לכאבי ראש, שיעולים, קשיי נשימה וגירוי בעיניים"

רויטרס

(בווידאו: מפגינים התאספו בקייב לקראת הפגישה הראשונה בין נשיאי רוסיה ואוקראינה, דצמבר 19)

שריפות יער שמשתוללות מזה כשבוע באזור צ'רנוביל שבאוקראינה, העלו את רמת זיהום האוויר בבירה קייב באופן קיצוני והעניקו לתושבים סיבה נוספת להישאר בבית, בנוסף על התפשטות מגיפת הקורונה במדינה. על פי המוניטור השוויצרי IQAir, קייב עקפה את הערים הגדולות בעולם ברמת הזיהום וכעת היא ממוקמת מעל שנגחאי, האנגז'ו וצ'ונגצ'ינג שבסין.

משרד הבריאות האוקראיני אמר כי למרות שאסון צ'רנוביל, שאירע בשנת 1986, שלח עננים רדיואקטיביים לעבר חלק גדול מאירופה, לא קיים סיכון לקרינה מהשריפות או מזיהום האוויר בעקבות כך. בהצהרה מסר המשרד כי "נוצר ערפיח בקייב והאזור, אך הוא אינו מהווה איום כימי או רדיולוגי. שיעור הקרינה נמצא בגבולות התקינים".

קייב, אוקראינה, הפכה לעיר עם זיהום האוויר הגבוה ביותר בעולם בשל השריפות באזור צ'רנוביל. 17 באפריל 2020. רויטרס
העשן יכול לגרום לכאבי ראש, שיעולים וקשיי נשימה". זיהום האוויר בקייב/רויטרס

כ-3.7 מיליון תושבים בעיר נדרשו להישאר בבתים ולאטום את החלונות. עם זאת, רובם בכל מקרה נאלצו להסתגר בשל התפרצות נגיף הקורונה. המשרד הוסיף כי "העשן יכול לגרום לכאבי ראש, שיעולים, קשיי נשימה, גירוי בעיניים, דלקת ברירית האף והגרון, כמו גם מספר מחלות ואלרגיות".

המשטרה מסרה כי שריפות הענק באזור צ'רנוביל פרצו בתחילת החודש. כוחות הכיבוי הצליחו להשתלט על האש במהלך השבוע, אך הדלקה התפשטה מחדש בעקבות רוחות חזקות. שריפות יער פרצו גם באזור ז'יטומיר הסמוך, גרמו נזק לבתים ואף הובילו לתאונת דרכים בהן נהרגו כמה בני אדם.

המתקן בצ'רנוביל והעיירה הנטושה פריפיאת הפכו לאזור תיירותי במיוחד בשנה האחרונה. האתר נסגר כרגע, כחלק מהסגר הכללי שהוטל במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully