וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין עדכנה את מספר המתים מקורונה בווהאן: גבוה ב-50% מזה שדווח עד כה

17.4.2020 / 11:37

מספר החולים במוקד התפרצות הנגיף במדינה זינק דרמטית ב-1,290, ולטענת הרשויות, הנתונים שפורסמו לפני כן היו שגויים בשל טעות של "אימות סטטיסטי". הדבר גרר ביקורת על אמינות המידע שמגיע מסין על היקף התפשטות הנגיף, אך בייג'ינג מכחישה טיוח: "לא אפשרנו דבר כזה"

צילום: רויטרס

מספר המתים בעיר הסינית ווהאן, מוקד התפרצות הקורונה, גבוה ב-1,290 מהנתונים שפורסמו עד כה - כך דווח היום (שישי) בתקשורת הסינית. בכך, עלה מספר המתים בעיר באופן דרמטי ב-50% לכדי 3,869, ואת מספר המתים הכולל בסין ל-4,632.

תיקון הדיווח השגוי גרר ביקורת על אמינות המידע שמגיע מהמדינה בכל הנוגע לנתוני התחלואה שהיא מפרסמת. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, טען כמה פעמים בעבר כי הוא מפקפק בחשיפת המידע מצד סין בכל הקשור להיקף המגיפה בה.

עם פרסום הנתונים המעודכנים, משרד החוץ של סין הכחיש את ההאשמות לפיהן בייג'ינג זייפה את דיווחיה על התפרצות נגיף הקורונה במדינה. ממשרד החוץ נמסר כי "לא היו שום טיוחי מידע על התפרצות נגיף הקורונה במדינה. הממשלה לא תאפשר דבר כזה". לדבריהם, מדובר בטעות שנבעה מ"אימות סטטיסטי" שנערך כדי להבטיח דיוק במספר החולים והמתים, וכי הדבר נחשב לפרקטיקות מקובלות בעולם". בכך, עלה גם מספר הנדבקים הכולל בסין ל-82,692.

גבר עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בבייג'ינג, סין 17 באפריל 2020. רויטרס
ירידה גדולה מהצפוי. אדם קונה אוכל בבייג'ינג, סין/רויטרס

בתוך כך, לראשונה מזה שלושים שנה לפחות, סין דיווחה על ירידה כלכלית ברבעון הראשון של 2020, בצל משבר הקורונה. הירידה, של 6.8%, התרחשה בפעם האחרונה בשנת 1992 - בה החלה להירשם הסטטיסטיקה של התמ"ג (תוצר מקומי גולמי) במדינה.

הנתון הוא ככל הנראה תוצאה של הצעדים שנקטה סין למניעת התפשטות הנגיף במדינה, בהם סגירת מפעלים, תחבורה ציבורית ומרכזי קניות. ברקע הצעדים הדומים המתרחשים כעת בכל רחבי העולם, ביחד עם הסחר העולמי המושהה, הכלכלה הסינית לא צפויה לעלות חזרה בזמן הקרוב. הירידה הייתה גדולה משצפו התחזיות, והפכה את המגמה שחלה בסין ברבעון האחרון של 2019, בו הייתה עלייה של 6% בתמ"ג.

עוד בוואלה!

טראמפ לא שולל את התיאוריה שלפיה נגיף הקורונה נוצר במעבדה בסין

לכתבה המלאה
עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בבייג'ינג, סין 17 באפריל 2020. רויטרס
אזרחים סינים בבייג'ינג עוטים מסיכה בצל הקורונה, היום/רויטרס

בשבועות האחרונים עלתה ברשת פוקס האמריקנית תיאוריה לפיה מקור הנגיף במעבדה סינית לחקר וירוסים, הממוקמת בעיר בה החלה המגיפה, וואהן. על פי הרשת, שציטטה "מקורות רבים בממשל", הם סבורים שההדבקה הראשונית הייתה בין עטלף לאדם. עוד נאמר כי בשל נוהלי ביטחון לקויים, עובד מעבדה שנדבק הגיע לשוק בעיר, וממנו התפשט הווירוס ברחבי סין והעולם. בפוקס טוענים כי הווירוס לא פותח בתור כלי נשק ביולוגי, אלא התפשטותו נובעת מבקרה לקויה. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי הוא לא שולל את התיאוריה, וכי הממשל האמריקני עורך "בדיקה מעמיקה של המצב הנורא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully