וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחררו אותם": ספרד אוסרת על ילדים לצאת מהבית בשל הקורונה

ספרד, שבה מספר הנדבקים הגדול ביותר באירופה, הלכה צעד רחוק יותר מכל מדינה אחרת ביבשת. אחרי כחודש, גוברות הקריאות לשחרר את הרסן. "הם צריכים לצאת החוצה", הזהירה ראשת עיריית ברצלונה. לפי ההערכות, הילדים יוסיפו 5% ממשקלם בשל חוסר הפעילות ותזונה לא בריאה

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

ספרד, שבה מספר הנדבקים בנגיף הקורונה הגבוה ביותר באירופה, היא גם המדינה היחידה ביבשת שאינה מאפשרת לילדים לצאת מהבתים בכל מצב שהוא. ראשת עיריית ברצלונה, אחד מהנקודות החמות ביותר של המגיפה, קראה לביטול האיסור החמור.

ספרד הקלה על הסגר, שהחל ב-14 במרץ והוארך עד 26 באפריל לפחות, וכעת עובדים בענפי הבנייה, היצור וחלק מהשירותים מורשים לשוב לפעילות החל מהשבוע. למרות הסימנים להאטה, האנס קלוג, מנהל אגף אירופה בארגון הבריאות העולמי, אמר היום כי השבועות הקרובים יהיו מכריעים.

אחרי 551 מקרי מוות נוספים ביממה האחרונה, מספר המתים בספרד עלה ל-19,130, הכי הרבה בעולם פרט לארצות הברית ואיטליה, ומניין המאובחנים כחיוביים לווירוס תפח ל-183 אלף. זאת מתוך כשני מיליון מקרים בעולם כולו.

"הילדים האלו צריכים לצאת החוצה", כתבה בפייסבוק אדה קולאו, האישה הראשונה שמחזיקה בתפקיד ראש עיריית ברצלונה, בירת קטלוניה. "אל תחכו יותר שחררו את הילדים שלנו", הוסיפה ראשת העיר, אם לשני ילדים בני שלוש ותשע. "שבוע אחרי שבוע, הם רבים יותר ויותר, הם עצובים, כועסים", סיפרה.

ילד מריע לצוותים הרפואיים מהמרפסת בברצלונה, ספרד, 11 באפריל 2020. רויטרס
חשש מההשלכות הבריאותיות. ילד במרפסת בברצלונה/רויטרס

לדבריה, היא חוששת כמו הורים רבים אחרים מהמחיר שיגבה הבידוד על המצב הפסיכולוגי והבריאותי של הילדים. "אם מבוגרים יכולים לצאת החוצה עם הכלב, מדוע הילדים צריכים להמתין?", שאלה. היא אמרה שילדים צריכים לקבל רשות לצאת החוצה באזור המגורים שלהם, כפי שקורה במדינות אחרות, "בהתאם לעצות מומחי הבריאות".

"אנחנו עייפים מלשמוע שאנחנו חיילים ושזו מלחמה, במקום לדבר כיצד עלינו לדאוג לחיים שלנו ושל אחרים", תקפה קואלו. במדינות אחרות באירופה כבר מאפשרים לילדים לשוב לבתי הספר, ובחלק מהן כלל לא השביתו את הלימודים.

עוד בוואלה!

לאט ובזהירות: אוסטריה וספרד מתחילות בהקלות בסגר הקורונה

לכתבה המלאה

מי שעורר סערה היה סגן ראש הממשלה פבלו איגלסיאס, שאמר כי הוא "בר מזל" שלשלושת ילדיו יש גינה. הוא הוסיף כי הוא מודע לכך "שמיליוני משפחות עם ילדים נמצאים בדירות בגודל 40, 50 או 60 מטר". בתגובה, מריו גרייסיס סנאגוסטין, מהמפלגה השמרנית, אמר כי הוא אינו "בר מזל" שיש לו גינה, אלא שהיא חלק מ"ההגנה החברתית" שלו.

הסניף הספרדי של הארגון "להציל את הילדים" קרא לאפשר להם לצאת בסמוך לבתיהם למשך שעה ביום. "הם בין האוכלוסיות הפגיעות ביותר בסגר הממושך הזה", אמר אנדרס קונדה, שעומד בראש הסניף.

האגודה למאבק השמנת יתר בספרד העריכה כי ילדים ישמינו בכ-5% ממשקלם בזמן הסגר, בשל היעדר הפעילות והסכנה בתזונה לא בריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully