וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מלחים נדבקו: הקורונה התפשטה בנושאת המטוסים של צרפת

16.4.2020 / 22:30

נושאת המטוסים "שארל דה גול", שהשתתפה לאחרונה בתמרון עם ציים של מדינות צפון אירופה בים הבלטי, שבה לבסיס הבית שלה שבועיים קודם למתוכנן, אחרי שעשרות אנשי צוות הראו תסמינים של המחלה. מניין המתים בצרפת מהנגיף הוא השלישי בגובהו באירופה

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

קרוב ל-700 מלחים על סיפונה של נושאת המטוסים הצרפתית שארל דה גול אובחנו כחולים בנגיף הקורונה - כך הודיע משרד ההגנה. דובר מטעם הצי הצרפתי אמר היום (חמישי) כי כ-20 מהם מאושפזים בבתי חולים.

בסך הכול, 1,767 מלחים נבדקו, כמעט כולם מהספינה עצמה והיתר מכלי השיט המלווים אותה, ו-668 מהם נמצאו חיוביים לווירוס. טרם התקבלו תוצאות של כשליש מהבדיקות. אתמול נמסר על 31 אנשי צוות שנמצאים בבית חולים, אך היום עודכן כי חלקם שוחררו.

נושאת המטוסים, שהשתתפה לאחרונה בתמרון עם ציים של מדינות צפון אירופה בים הבלטי, שבה לבסיס הבית שלה בטולון שבועיים קודם למתוכנן, אחרי שכ-40 אנשי צוות הראו תסמינים למחלה.

החולים הושמו בבידוד תחת פיקוח רפואי צמוד, וצוות רפואי הוטס לספינה בעלת ההנעה הגרעינית כדי לבצע בדיקות ראשוניות. צוותי נושאת המטוסים והמשחתת "שבלייה פול" נמצאים בבידוד בתוך בסיס הצי, כמו גם הטייסים של מטוסי הקרב והמסוקים של נושאת המטוסים.

נושאת המטוסים של צרפת, שארל דה גול במפרץ טולון שבדרום צרפת 12 באפריל 2020. AP
נושאת המטוסים של צרפת, שארל דה גול במפרץ טולון שבדרום צרפת 12 באפריל 2020/AP

על פי הודעת משרד ההגנה, מפקד הצי הורה על פתיחת חקירה. נושאת המטוסים יצאה לים התיכון ב-21 בינואר כדי לתמוך בפעילות הצבאית של צרפת נגד פעילי "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה.

שארל דה גול היא לא נושאת המטוסים היחידה שהפכה למוקד של התפשטות הווירוס - מוקדם יותר החודש אובחנו כ-600 מקרים על סיפונה של "תיאודור רוזוולט" האמריקנית, אחת משתי נושאות המטוסים של ארצות הברית השטות במערב האוקיינוס השקט. אחד המלחים המתים מת בגואם, אחרי שהספינה, שעליה היו 4,800 אנשי צוות, עגנה שם. מפקד הספינה הודח אחרי שביקש עזרה מהפנגטון והדליף זאת לתקשורת, אך בעקבות הסערה נאלץ מזכיר הצי להתפטר בעצמו.

צרפת עצמה נמצאת בסגר נרחב, שהוארך על ידי הנשיא עמנואל מקרון עד 11 במאי. עם 17,167 קורבנות, מניין המתים בצרפת מהנגיף הוא השלישי בגובהו באירופה אחרי איטליה וספרד, אם כי כמה מדינות אירופיות ככל הנראה החסירו מדיווחיהן אנשים שמתו מהווירוס בבתיהם ולא בבתי חולים, בניגוד לצרפת. אתמול נרשמה ירידה במספר המאושפזים בטיפול נמרץ - 6,457, ירידה של 273 מטופלים בהשוואה ליום קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully