וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לא שולל את התיאוריה שלפיה נגיף הקורונה נוצר במעבדה בסין

נשיא ארה"ב לא שלל את הדיווח ברשת פוקס, שלפיו מקור הווירוס במעבדה בווהאן, שם נדבק אדם מעטלף ואז הפיץ אותו בשוק בעיר. עם זאת, רמטכ"ל צבא ארה"ב מטיל ספק בתיאוריה הזו: המידע שהצטבר מצביע על כך שהנגיף נוצר באופן "טבעי"

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ליבה הלילה (חמישי) את התיאוריה שפורסמה ברשת פוקס החביבה עליו, שלפיה מקורו של נגיף הקורונה הוא במעבדה לחקר וירוסים בווהאן. על פי הרשת, שציטטה "מקורות רבים בממשל", הם סבורים שההדבקה הראשונית הייתה בין עטלף לאדם. עוד נאמר כי בשל נוהלי ביטחון לקויים, עובד מעבדה שנדבק הגיע לשוק בעיר, וממנו התפשט הווירוס ברחבי סין והעולם. בפוקס טוענים כי הווירוס לא פותח בתור כלי נשק ביולוגי, אלא התפשטותו נובעת מבקרה לקויה.

"אנחנו שומעים יותר ויותר על הסיפור", אמר טראמפ כשנשאל על התיאוריה על ידי כתב של הרשת. הנשיא ידוע כמי שניזון מדיווחי הרשת, ובעבר הוא קידם ושיתף ברשתות החברתיות גם כאלו שהתבררו כלא אמינים או כוזבים. טראמפ לא פירט אם הוא מכיר מידע נוסף התומך בתיאוריה הזו, אך אמר: "אנחנו עושים בדיקה מעמיקה של המצב הנורא הזה". טראמפ ציין כי הוא לא מעוניין לשוחח על השיחות שקיים עם נשיא סין שי ג'ינפינג על המעבדה הזו.

עם זאת, מוקדם יותר השבוע פקפק רמטכ"ל צבא ארצות הברית, מארק מילי, בתיאוריה הזו. לדבריו, המודיעין האמריקני בחן את האפשרות הזו, אולם המידע שהצטבר עד כה מצביע על כך שמקורו של הנגיף הוא "טבעי".

עובדים בבית החולים בווהאן שבסין בודקים דגימת דם עם חשש להדבקות בנגיף הקורונה. 14 בפברואר 2020.. רויטרס
בסין לא משחררים מידע. עובדים בבית חולים בווהאן/רויטרס

מאז שהתפרץ הווירוס בדצמבר, צצו תיאוריות קונספירציה קיצוניות, בהן כאלו שהצביעו על כך שהווירוס פותח כנשק ללוחמה ביולוגית, אולם אין לכך ביסוס. לפי המגזין המדעי "לנסט", מקור הווירוס הוא בבעלי חיים. בדיקה של מדענים מהמכון לנגיפים בווהאן העלתה כי הגנום של הווירוס זהה ב-96% לנגיף אחר ממשפחת הקורונה שנמצא בעטלפים.

ביום שלישי דווח בוושינגטון פוסט כי בתכתובות של מחלקת המדינה מלפני שנתיים עלתה אזהרה מפני נוהלי הבטיחות במעבדה בווהאן שבה חוקרים נגיפי קורונה בעטלפים. "התכתובות הגבירו את הדיונים בתוך הממשל אם המעבדה הזו או מעבדה אחרת היא מקור הווירוס - אף שאין עוד הוכחה חותכת", דווח בעיתון.

השליטה המלאה של המשטר בבייג'ינג על זרם המידע וחוסר השקיפות לגבי הווירוס רק עוזרים לתומכי התיאוריות הללו בארצות הברית, אך הספק במהימנותן רב לאור הניסיון של פוקס, ושל טראמפ עצמו, להסיט את האשמה מהיעדר ההיערכות של הממשל אל סין. כך, הוא הקפיא ביום שישי את המימון של ארגון הבריאות העולמי, שאותו הוא מאשים בחוסר שקיפות שהחריף את המשבר העולמי.

עוד בוואלה!

אשמים בכל מקום: טראמפ נרדם בשמירה, ומנסה להתנער מאחריות למשבר הקורונה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, קורונה, 9 אפריל 2020. רויטרס
רוצה לפתוח מחדש את הכלכלה. טראמפ/רויטרס

טראמפ, מצדו, הביע טון אופטימי לגבי יציאתה של ארצות הברית מהמשבר וחידוש הפעילות הכלכלית, למרות היום הקטלני ביותר עד עתה, עם כ-2,600 קורבנות. לדברי הנשיא, ארצות הברית מעבר לשיא המגיפה, והוא העריך כי כמה מדינות ישובו לפעילות במהלך החודש הזה. טראמפ הוסיף כי הממשל צפוי להציג היום את התכנית לפתיחתה מחדש של המדינה. "נהיה ילדי הקאמבק, כולנו", הבטיח טראמפ.

ואולם, מומחים לבריאות הציבור הזהירו כי ארצות הברית, שבה מספר הנדבקים הגדול ביותר בעולם, חייבת להגביר את קצב הבדיקות ואיתור המגעים של החולים לפני שהיא מקלה על המגבלות. טראמפ אמר כי ארצות הברית ערכה יותר מ-3.3 מיליון בדיקות, אבל הוא לא הצליח להרגיע את חששות המושלים - שחלקם מתנגדים לתכניתו לפתוח מחדש את הכלכלה - לגבי היכולת להאיץ את התהליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully