וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני 70 ומעלה בבית, חזרה מדורגת לעבודה: תכנית משרד הבריאות לחזרה לשגרה

16.4.2020 / 18:04

התכנית שגיבש המשרד ותוצג היום בפני רה"מ כוללת 3 שלבים מבוקרים של חזרה לעבודה. רק בשלב האחרון, חמישה שבועות לאחר תחילת התכנית, יוחזרו לפעולה חנויות רחוב ומסעדות, תחת בקרה. בניגוד למתווה האוצר שכולל חזרה מידית, לפי המשרד יש להתחיל בתכנית רק בעוד שבוע

צילום: דוברות משרד הבריאות, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

משרד הבריאות יציג היום (חמישי) בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה את תכניתו לחזרה לשגרה, בצל משבר נגיף הקורונה. התכנית, שתוצג בפגישה בין נציגי המשרד לבין נציגי הממשלה, כוללת שלושה שלבים מבוקרים של חזרת המשק לעבודה - כשרק בשלב האחרון ייפתחו חנויות רחוב ומספרות, ושלב לאחר מכן מסעדות, בתי קפה ומקומות הבילוי.

כצעד ראשון, שעל פי התכנון יחל בעוד כשבוע, תהיה חזרה מדורגת לעבודה בשיעור של 15% עד 30% מפעילות המשק. זאת, בעוד העסקים יעבדו תחת מערך משמרות קבועות ותתבצע אכיפה מוגברת של הכללים. בשלב זה של התכנית, בני 70 ומעלה או בני 65 עם מחלות רקע, שתי קבוצות סיכון - יאלצו להישאר בבתיהם.

טיוטת התכנית שגיבשו במשרד האוצר כוללת התחלה מידית בתהליך שחרור הדרגתי של מקומות העבודה מיד לאחר חג הפסח, כדי למנוע קריסה כלכלית. לעומתה, תכנית משרד הבריאות כוללת חזרה איטית, מדודה ומבוקרת, בסדר גודל של חמישה שבועות עד לחזרת פעילותם של חלק מהעסקים. כמו כן, בתכנית לא צוינה עמדתו של המשרד בעניין חזרת מערכת החינוך לפעולה, מלבד מערך החינוך המיוחד.

משה בר סימן טוב מנכ״ל משרד הבריאות ופרופ׳ סיגל סדצקי ראש שירותי בריאות הציבור, בתדרוך בנושא ההתמודדות עם נגיף קורונה, 31 במרץ 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
תכנית איטית ומבוקרת. משה בר סימן טוב וראש שירותי בריאות הציבור סדצקי/לשכת העיתונות הממשלתית

עוד במסגרת שלב זה, עסקים שעובדיהם שמסוגלים לעבוד מהבית ימשיכו להעסיק את העובדים במתכונת זו. כמו כן, תינתן אפשרות למשלוחים, לא רק ממסעדות. צעדים נוספים שיתאפשרו הם ביצוע פעילות ספורט יחידני, או במסגרת המשפחה, במרחק של יותר ממאה המטרים המוגדרים. כמו כן, יתאפשרו טיפולים וניתוחים שאינם דחופים, בהם טיפולי פוריות.

במשרד מדגישים כי המעבר לשלב השני בתכנית ייעשה במידה ותהיה שמירה על המגמות החיוביות ולא תהיה קפיצה במספר המונשמים. אם כך אכן יהיה המצב, השלב צפוי להתחיל בעוד שבועיים, והוא כולל העלאת מתכונת העבודה לעד 50% - במשמרות קבועות. השלב כולל מתן אפשרויות לשמירה על ילדים במסגרת הביתית ממשפחות שאינן בסיכון, עם חיבור של עד שתי משפחות.

על פי שלב זה, קבוצות הלמידה בחינוך המיוחד יורחבו לשלושה ילדים. מתן אפשרות ל"טייק אווי" במסעדות ובחנויות. כמו כן, תפילות יתאפשרו עד עשרה משתתפים, ורק במרחב הפתוח. ביקורים משפחתיים מבוקרים ופעילות ספורט בזוגות קבועים.

עוד בוואלה!

אסטרטגיית היציאה המסתמנת: עובדי ההייטק והתעשייה ישובו ראשונים לעבודה

לכתבה המלאה
שוק פתח תקווה 24 במרץ 2020. ראובן קסטרו
חנויות הרחוב יחזרו לפעול רק בעוד כחמישה שבועות. שוק פתח תקווה סגור בצל הקורונה/ראובן קסטרו

השלב השלישי בתכנית צפוי להתחיל שבועיים לאחר סיום בקרת השלב השני. שלב זה, כפי שמוצג בתכנית משרד הבריאות, כולל פתיחת מסחר במרחב הציבורי כמו חניות רחוב עם מעקב דיגיטלי אחר הנכנסים, במודל הדומה למודל שהופעל במדינות מזרח אסיה. כמו כן, במסגרת השלב השלישי עבודת מספרות וטיפולים אישיים יתאפשרו, בתנאי מיגון מלאים, עד אדם אחד וללא המתנה. כמו כן, גודל הקבוצות בחינוך המיוחד יעלה לחמישה ילדים. בשלב השלישי ייבחן גם המודל של הפעלת המסעדות.

במשרד הבריאות מדגישים כי הקווים האדומים להמשך הצעדים הללו הם עלייה במספר המונשמים והחולים הקשים וכן מספר ההדבקות שיאובחנו באותן תקופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully