וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק איכונים: המדינה מעוניינת בסיוע שב"כ גם בניתוח אזורי תחלואה

15.4.2020 / 23:26

לדברי גורם במשרד הביטחון, ועדת השרים הניחה את ההצעה, שנמצאת בשלב ראשוני וטרם אושרה על ידי היועמ"ש, הממשלה והכנסת. הגורם הבהיר: לא מדובר בהרחבת סמכויות פעולה מול אזרחים, אלא בניתוח נתונים במטרה להחזיר את המשק לשגרה

-

ועדת השרים הציעה להרחיב את תפקיד השב"כ במשימת הסיוע בחקירות אפידמיולוגיות של נשאי נגיף הקורונה גם בניתוח אזורי תחלואה. גורם במשרד הביטחון אמר כי לא מדובר בהרחבת סמכויות הפעולה של השירות מול אזרחים, אלא בפעילות הקשורה בניתוח נתוני תחלואה לפי ישובים שתסייע להחזיר את המשק לשגרה לצד המשך ההתמודדות עם הנגיף. לפי הגורם, ההצעה נמצאת בשלב ראשוני וטרם אושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, הממשלה והכנסת.

דברי הגורם באים על רקע תגובת המדינה שהוגשה אתמול בעקבות עתירה לבג"ץ, ממנה עלה כי המדינה שוקלת להטיל של שב"כ תפקידים נוספים, מלבד איכוני טלפונים, במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה. בתגובה נכתב כי "במסגרת דיוני צוות השרים, המתקיימים בימים אלו ממש, נשקלת הוספת משימות לשירות הביטחון הכללי, לצד בחינת חלופות נוספות כאמור בהחלטת הממשלה. תכלית האמור היא לשפר את אפקטיביות הסיוע הניתן למשרד הבריאות, על מנת שניתן יהיה להוסיף ולפעול להאטת התפשטות הנגיף, תוך הסרה חלקית של המגבלות על חופש התנועה".

מחסומים בערב חג שני של פסח, צומת הכפר הירוק רמת השרון תל אביב 14 באפריל 2020. ראובן קסטרו
מחסומים בצומת הכפר הירוק בסמוך לרמת השרון/ראובן קסטרו

עוד נכתב בתגובת המדינה כי אם אכן יוחלט להטיל על שב"כ משימות נוספות, הדבר ידרוש תיקון של החלטת הממשלה בעניין, אישור של היועץ המשפטי לממשלה ושל ועדת המשנה לענייני מודיעין ושירותים חשאיים של הכנסת".

תגובה זו מגיעה במסגרת ארבע עתירות נגד החלטת הממשלה להפעיל את השב"כ להשתמש באיכונים סלולריים כדי להיאבק במגפת הקורונה. העתירות הוגשו על ידי האגודה לזכויות האזרח, עדאלה, עו"ד שחר בן מאיר וארגון העיתונאים. הן יידונו מחר, ובאופן נדיר ביותר יועברו בשידור ישיר.

בעתירות נטען כי מרגע שהוקמו הוועדות, והכנסת יכולה לתפקד - אין לממשלה סמכות להמשיך לפעול באמצעות תקנות לשעת חירום. עדאלה גם מבקשת מבית המשפט לבטל את החלטת הממשלה במסגרתה הופעל השירות למאבק בנגיף, ולמנוע את הפעלתו בעניינים אזרחיים במהותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully