וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגר החל עד לחמישי ב-05:00; אלפי שוטרים התפרסו בכבישים

14.4.2020 / 17:00

מאות ניידות משטרה נפרסו בכבישים וכוחות גדולים הוצבו גם בפארקים כדי לאכוף את הסגר שהוטל מ-17:00 למשך החג השני והמימונה. במשטרה הזהירו כי תחול אכיפה מחמירה במאפיות בצאת החג: "לא רק בעל המאפיה יסתכן בקנס גבוה - גם אזרחים שינסו את המשטרה". מפת החסימות המלאה

צילום: נתיבי ישראל, עריכה: שאול אדם

החל מהערב (שלישי) מהשעה 17:00 ועד ליום חמישי בבוקר נכנס לתוקפו הסגר שהוטל לאורך החג השני, ובפרט במהלך המימונה, כחלק מהתקנות לשעת חירום במאבק בקורונה. במסגרת הסגר תיאסר תנועה בין הערים והאזרחים נדרשים לשהות רק ביישוביהם. לדברי גורם במשטרה, החל מהשעה 17:00 יוצבו עוד מחסומים רבים בצירי התנועה, "במטרה למנוע מעבר משפחות בין ערים לקראת החג". בסך הכל, המשטרה הציבה 44 מחסומים בצירי תנועה מרכזיים, ולצידם מאות ניידות את הכבישים ברחבי הארץ. "אנו מדגישים בפני הציבור: להימנע ממפגש מיותר עם השוטרים ולהישמע להנחיות על מנת שנוכל לשמור כולנו על בריאות כלל אזרחי מדינת ישראל", נמסר מהמשטרה.

הסגר יוטל החל מהשעה 17:00 היום ועד יום חמישי בשעה 05:00 בבוקר, ובמהלכו תיאסר היציאה מיישובי המגורים. בשל החשש מהתרופפות המשמעת הציבורית בימים האחרונים במסגרת המאבק בקורונה, במשרד הבריאות דרשו להשית מגבלות מחמירות כמו עוצר בימי החגים וסגר בין הערים שיימשך עד ליום ראשון - אולם לבסוף המגבלות רוככו.

מחסומים בכניסה לירושלים, מחלף חמד, 14 באפריל 2020. ראובן קסטרו
מחסומים רבים בצירי התנועה. צומת חמד, היום/ראובן קסטרו

בהתאם לתקנות שאושרו הלילה בממשלה, מהיום בשעה 17:00 ועד יום חמישי בשעה 05:00 ייאסר מעבר בין יישובים לצורכי הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים - למעט יישובים שבתחומם לא ניתנים שירותים אלה. ההגבלות מחריגות יישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים. בניגוד לליל הסדר, אז הטילה הממשלה עוצר ממשי ואיסור יציאה מהבית כדי למנוע הגעה של משפחות לשולחן החג מחוץ לבתיהן, הפעם אין איסור מסוג זה. כל אדם יהיה רשאי לצאת למרחק של עד מאה מטרים ממקום מגוריו.

עיקר ההחמרה נוגע למחר, מחשש להפרת התקנות במהלך המימונה. הגורם הסביר כי מחר, החל מהשעה 17:00 בערב, אלפי שוטרים - בין 7,000 ל-9,000 - יסיירו בשכונות המגורים כדי לוודא שאזרחים לא עוברים על תקנות החירום שהוטלו במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. שוטרים יתפרסו בכוחות גדולים גם בפארקים, ובמשטרה מבקשים להדגיש גם כי אסור לבקר אצל שכנים, גם אם הם גרים בטווח מאה מטרים מהבית.

עוד בוואלה!

האם מותר לצאת מהבית ומתי נקנה חמץ: המדריך לסגר החג השני והמימונה

לכתבה המלאה
מבצע "אביב מוגן": פעילות האכיפה של משטרת ישראל בחג השני של פסח והמימונה. דוברות משטרת ישראל
במשטרה מדגישים כי אסור לבקר שכנים, גם אם הם במרחק מאה מטרים/דוברות משטרת ישראל

צפו במפת החסימות המלאה

מפת חסימות המשטרה לחג השני ולמימונה. דוברות משטרת ישראל
מפת חסימות המשטרה לחג השני ולמימונה/דוברות משטרת ישראל

"מחר משעה 19:00 ועד 02:00 בלילה נגביר את האכיפה במאפיות במטרה לא לאפשר להם לפתוח כפי שכתוב בתקנות ולמנוע התקהלויות. יהיו כוחות ייעודים שיסיירו בין המאפיות ויוודאו שהן סגורות. בעל מאפיה שיפתח, תהיה נגדו אכיפה נוקשה", הדגיש גורם במשטרה, "אזרחים שינסו את המשטרה ויתקהלו ליד מאפיות יקבלו קנס. לא רק בעל המאפיה יסתכן בקנס גבוה על פתיחה אלא גם לקוחות שיקנו בצאת החג".

בדיקות משטרתיות ומחסומים צומת כביש 9 חדרה - ה-14 לאפריל 2020. שלומי גבאי, שלומי גבאי
צומת כביש 9 חדרה, היום/שלומי גבאי, שלומי גבאי
מבצע "אביב מוגן": פעילות האכיפה של משטרת ישראל בחג השני של פסח והמימונה. דוברות משטרת ישראל
עיקר ההחמרה - מחר/דוברות משטרת ישראל

פעילותן של מאפיות וחנויות לממכר חמץ תיאסר החל מיום רביעי בשעה 19:00 ועד יום חמישי בשעה 02:00 בלילה. זאת, בעקבות החשש מהתנפלות המונית בצאת החג. יחד עם זאת, המרכולים יפעלו כהרגלם, אך המאפיות בתחומם יהיו סגורות. באשר למסעדות ולפתיחת חנויות לממכר מזון, החל מיום רביעי בשעה 19:00 ועד ליום חמישי בשעה 02:00, לא ניתן יהיה להפעיל מקומות אלה, למעט מרכולים. משלוחי אוכל יפעלו כרגיל.

(עדכון ראשון: 11:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully