וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מותר לצאת מהבית ומתי נקנה חמץ: המדריך לסגר החג השני והמימונה

השרים אישרו את החמרת מגבלות התנועה, החל מהשעה 17:00 ועד יום חמישי בשעה 05:00, במטרה למנוע גל התפשטות נוסף של נגיף הקורונה. בשונה מההסגר שהוטל בליל הסדר, הפעם תתאפשר יציאה מהבתים - אך המאפיות יהיו סגורות. האכיפה ברחבי הארץ תוגבר. כל מה שצריך לדעת

צילום: לע"מ

לקראת החג השני של פסח והמימונה, החל מהשעה 17:00 היום (שלישי) ועד יום חמישי בשעה 05:00 בבוקר יוטל סגר, במהלכו תיאסר היציאה מיישובי המגורים. בשל החשש מהתרופפות המשמעת הציבורית בימים האחרונים במסגרת המאבק בקורונה, במשרד הבריאות דרשו להשית מגבלות מחמירות כמו עוצר בימי החגים וסגר בין הערים שיימשך עד ליום ראשון - אולם לבסוף המגבלות רוככו. כל התשובות לקראת הגבלות התנועה בימי חג שביעי של פסח והמימונה.

מחסומים בבצלאל, ירושלים, 12 באפריל 2020. רוני כנפו
האכיפה תוגבר במהלך הסגר. מחסומים בירושלים/רוני כנפו

מה כוללות מגבלות התנועה במהלך החג?

מהיום בשעה 17:00 ועד יום חמישי בשעה 05:00 ייאסר מעבר בין יישובים לצורכי הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים - למעט יישובים שבתחומם לא ניתנים שירותים אלה. ההגבלות מחריגות יישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים.

האם מותר לצאת מהבית?

בניגוד לליל הסדר, אז הטילה הממשלה עוצר ממשי ואיסור יציאה מהבית כדי למנוע הגעה של משפחות לשולחן החג מחוץ לבתיהן, הפעם אין איסור מסוג זה. כל אדם יהיה רשאי לצאת למרחק של עד מאה מטרים ממקום מגוריו.

לדברי גורם במשטרה, "היום החל מהשעה 17:00 יהיו יותר מחסומים בצירים במטרה למנוע מעבר משפחות בין ערים לקראת החג. מחר החל מהשעה 17:00 יהיו בין 7,000-9,000 שוטרים שיסיירו בשכונות המגורים במטרה לוודא שאנשים לא עוברים על התקנות".

האם אפשר לחגוג מימונה?

מגבלות התנועה הוחרפו כדי למנוע את התפשטות הקורונה במהלך חגיגות המימונה ההמוניות, כמיטב המסורת. על פי התקנות, כל אדם יהיה רשאי לחגוג רק עם האנשים עמם הוא מתגורר.

תור בכניסה לסניף רמי לוי בירושלים 7 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
חשש מהתנפלות על המאפיות בצאת החג. תור לסניף רמי לוי בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

איך תפעל התחבורה הציבורית?

התחבורה הציבורית הופסקה אמש, ותשוב לפעילות ביום חמישי בשעה 05:00 בבוקר.

מתי יהיה אפשר לקנות חמץ?

פעילותן של מאפיות וחנויות לממכר חמץ תיאסר החל מיום רביעי בשעה 19:00 ועד יום חמישי בשעה 02:00 בלילה. זאת, בעקבות החשש מהתנפלות המונית בצאת החג. יחד עם זאת, המרכולים יפעלו כהרגלם, אך המאפיות בתחומם יהיו סגורות.

לדברי גורם במשטרה, "מחר (רביעי) משעה 19:00 ועד 02:00 בלילה נגביר את האכיפה במאפיות במטרה לא לאפשר להם לפתוח כפי שכתוב בתקנות ולמנוע התקהלויות. יהיו כוחות ייעודים שיסיירו בין המאפיות ויוודאו שהן סגורות. בעל מאפיה שיפתח, תהיה נגדו אכיפה נוקשה". עוד הוסיף הגורם, "אזרחים שינסו את המשטרה ויתקהלו ליד מאפיות יקבלו קנס. לא רק בעל המאפיה יסתכן בקנס גבוה על פתיחה אלא גם לקוחות שיקנו בצאת החג".

ומה בדבר פתיחת חנויות למכירת מזון?

באשר למסעדות ולפתיחת חנויות לממכר מזון, החל מיום רביעי בשעה 19:00 ועד ליום חמישי בשעה 02:00, לא ניתן יהיה להפעיל מקומות אלה, למעט מרכולים. משלוחי אוכל יפעלו כרגיל.

הכנות לערב פסח בצל הקורונה, אשדוד, 8 באפריל 2020. ניב אהרונסון
מפרי ההנחיות צפויים לקנס. אכיפה באשדוד/ניב אהרונסון

האם השתנו המגבלות שהוטלו על שכונות בירושלים?

בירושלים, על פי התקנות שאושרו, על תושבי העיר לנהוג בהתאם למגבלות התנועה הקיימות ברובעים הספציפיים שנקבעו בעיר ונכנסו לתוקפן ביום ראשון. כמו כן, ההגבלות לא חלות על יישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים.

איך תתבצע האכיפה בחג השני ובמימונה?

המשטרה תגביר שוב את האכיפה ברחבי הארץ. שוטרי תנועה יתפרסו בכבישים הבינעירוניים ובכניסות לערים ויבצעו בדיקות אקראיות של כלי רכב. גם בתוך היישובים יתוגברו שוטרים ופקחים שיאכפו את איסור ההתקהלות וההתרחקות של מאה מטרים ממקום המגורים. האכיפה תוגבר גם במרכולים, כשחל איסור על יותר מארבעה לקוחות על כל קופה פעילה. לדברי גורם במשטרה, גם הפעם אין כוונה לנהוג בסלחנות ומי שיפר את התקנות צפוי לקנס.

(עדכון ראשון: 08:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully