וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS: משרד הבריאות ימסור מאות מטושים להדסה

13.4.2020 / 21:41

מרכז הציוד במשרד הבריאות יצר קשר עם אנשי הרכש בהדסה, והודיע כי מחר יעביר את אמצעי הבדיקה הנדרשים להמשך הפעלת בית החולים. זאת, לאחר שמנכ"ל הדסה טען כי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות סירב להעביר לרשותו מטושים כ"נקמה" בו. משרד הבריאות: "בהדסה מקבלים כמו כולם"

עריכה: אביחי ברוך

משרד הבריאות יעביר מחר (שלישי) מאות מטושים לבדיקת קורונה למרכז הרפואי הדסה - זאת, בעקבות הפרסום הערב בוואלה! NEWS, לפיו המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הורה לא להעביר למרכז הרפואי מטושים. לאחר פרסום הידיעה, מרכז הציוד במשרד הבריאות יצר קשר עם אנשי הרכש במרכז הרפואי הדסה, ומחר הם יעבירו לרשותם את המטושים הנדרשים על מנת להמשיך להפעיל את בית החולים, שכן מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, הבהיר כי העבודה במקום תופסק עת יגמרו המטושים שברשותו. משרד הבריאות מסר בתגובה כי "בהדסה מקבלים הקצאת מטושים כמו כולם".

לטענת רוטשטיין, סירוב משרד הבריאות לשלוח מטושים לבדיקות קורונה נעשה כ"נקמה" בו, ייתכן, מאחר שהרבה להתבטא נגד המדיניות הבדיקות והסגר בה נוקט משרד הבריאות בשבועות האחרונים. בשיחה עם וואלה! NEWS, אמר רוטשטיין: "אני בהלם. אני לא מאמין שמשרד הבריאות באופן רשמי מחרים אספקה של ציוד חיוני להדסה בגלל חילוקי דעות איתי".

פרופ' זאב רוטשטיין במסיבת העיתונאים בהדסה 13 ביוני 2017. מגד גוזני
"לא מאמין שמחרימים אספקת ציוד חיוני בגלל חילוקי דעות". רוטשטיין/מגד גוזני

המיון במרכז הרפואי הדסה על שתי שלוחותיו - בעין כרם ובהר הצופים - צורך כ-200 בדיקות מטוש ליום. לצד זאת, המוסד רוכש בעצמו מאות יחידות נוספות לבדיקת הצוות הרפואי ובתי אבות בירושלים - בניגוד לעמדת משרד הבריאות. טרם הודעת משרד הבריאות על העברת המטושים החדשים, הזהיר רוטשטיין כי "במידה ולא יהיה לנו אפשרות לבדוק לקורונה - לא נוכל בשום צורה שהיא לקבל חולים לחדרי המיון, לקבל יולדות, ובקיצור - ישותק אחד מבתי החולים המרכזיים של המדינה. מישהו צריך לתת על זה את הדעת. לי כמנהל הדסה אין דרישה ממשרד הבריאות. אני אפעל בכל כוחי שבית החולים יעבוד וייתן שירות לכל עד המטוש האחרון. מהרגע שלא נוכל להפעיל יותר את בית החולים - תעבור האחריות למי שנמצא מעליי".

פרופ' איתמר גרוטו. משרד הבריאות, אתר רשמי
מתיחות בינו לבין מנכ"ל הדסה. גרוטו/אתר רשמי, משרד הבריאות

המהלך של משרד הבריאות הגיע על רקע הביקורת שהשמיע פרופ' גרוטו נגד הבדיקות שמתבצעות בהדסה לכלל הצוותים הרפואיים - גם כאלו שאינם חולים או באו במגע עם חולים - בניגוד לעמדתו המקצועית. שיאו של העימות בין הבכירים התרחש לפני כשבועיים בוועדת הקורונה בכנסת, שם אמר פרופ' רוטשטיין כי פרופ' גרוטו טועה בגישתו לטיפול במשבר.

"בזבזנו זמן על הריכוזיות ולא פתחנו את הבדיקות כדי למנוע הפצה", אמר רוטשטיין. "הנקודה החשובה היא למנוע הפצה. איתמר אומר שאין מה לבדוק את האיש שמטפל, והוא טועה טעות חמורה כי עם כל המיגון הוא בסוף יעביר את המחלה, ולכן יש לבודד אותו ולמנוע הפצה. האמירה של איתמר שאין חשיבות כי ייתכן ויחלה אחריה היא הטעיה". גרוטו השיב לו: "אל תבלבל את המוח. יש לי נתונים פי מאה יותר מדויקים משלך, תנוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully