וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד ויעלון תקפו את כחול לבן: "לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט"

13.4.2020 / 12:00

שותפיו לשעבר של גנץ תקפו אותו בחריפות, לאור דרישת הליכוד להוסיף להסכם הקואליציוני פסקת התגברות על בג"ץ, שתאפשר לעקוף פסיקה המונעת כהונת נאשם בפלילים: "לא מאמינים שכחול לבן יתנו לנתניהו חוק חסינות. אם תסכים לכך - ימעלו בשליחות שאיחדה בינינו"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

ראשי יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד ומשה יעלון, תקפו הבוקר (שני) בחריפות את שותפיהם לשעבר בכחול לבן, לאור דרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו להוסיף להסכם הקואליציוני פסקת התגברות שתאפשר לעקוף פסיקה אפשרית של בג"ץ שתמנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה.

"‏אני לא מוכן להאמין שכחול לבן יתנו לביבי חוק חסינות", כתב בטוויטר יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד. "אין דבר כזה 'פסקת התגברות לבג"ץ'. לפחות תקראו לזה בשם האמיתי של זה: חוק חסינות לביבי. הדבר שהוא רצה כל הזמן ואפילו בימין לא נתנו לו". מספר 2 בסיעה, ח"כ משה יעלון, קרא לגנץ ברוח דומה: "אם תסכים לדרישותיו לביצור שלטונו, והפיכתו לשליט מעל החוק, תמעל בשליחות שאיחדה בינינו. עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט!".

לאחר שנשיא המדינה, ראובן ריבלין, הקצה אתמול 24 שעות לגיבוש הסכם בין הליכוד וכחול לבן, אמש חודשו המגעים בין הצדדים, אך במוקד המחלוקת נותר עדיין החשש בליכוד מהכרעה של בג"ץ שתפסול כהונה של נתניהו הנאשם בפלילים. בליכוד ביקשו להוסיף סעיף להסכם שיקבע שאם תהיה מניעה משפטית לכהונה של נתניהו, הכנסת תחוקק חוק שיעקוף זאת, או לקבוע במפורש שאם בג"ץ אכן יפסוק כך, יצוין במפורש בהסכם שבמצב כזה הכנסת תתפזר לבחירות. סוגיה נוספת שעדיין לא הוסדרה נוגעת לוועדה למינוי שופטים, ודרישת הליכוד כי סדר היום של הוועדה ייקבע בהסכמה.

בני גנץ יו"ר כחול לבן ויאיר לפיד, מרכז ארץ ישראל היפה, 12 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
ביקורת חריפה על השותפים לשעבר. לפיד וגנץ/ראובן קסטרו

אתמול הודיע ריבלין לגנץ כי לא יאריך עבורו את תקופת מלאכת הרכבת הממשלה, והיא תפקע היום בחצות. זאת, לאור "הנסיבות הקיימות". ריבלין דחה את טענתו של גנץ לפיה הליכוד וכחול לבן קרובים להסכם, בהתבסס על שיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכך, הנשיא מאותת לנתניהו וגנץ שאם לא יחתמו על הסכם עד חצות, הוא יחזיר את המנדט לכנסת, מבלי להעביר את המנדט לנתניהו, שכן בשלב זה אין לו 61 ממליצים להקמת ממשלה. הנשיא משאיר פתח להעברת המנדט לנתניהו במידה ותשתנה תמונת הממליצים. אם לא, הנשיא מתכוון להחזיר את המנדט לכנסת ואז תיפתח תקופה של 21 יום שבה 61 ח"כים יכולים להתאחד מאחורי מועמד אחד להרכבת ממשלה ואם לא, הכנסת מתפזרת אוטומטית לבחירות.

עוד בוואלה!

בחלוף גל הקורונה הראשון אפשר לומר: אסור לספק לנתניהו תירוץ לשלטון

לכתבה המלאה

בהחלטה להעביר את המנדט חזרה לכנסת, ולא לנתניהו, ריבלין משאיר בידי כחול לבן את הוועדה המסדרת ואת השליטה בכנסת. כך, גנץ יוכל להמשיך להשתמש בחקיקה נגד נתניהו כקלף מיקוח במשא ומתן וכדי למנוע בחירות. לאחר פרסום החלטת הנשיא, פנו אליו ראשי בלוק הימין בבקשה להעביר אליו את המנדט בכל זאת.

במטרה לקדם את המשא ומתן להקמת ממשלת חירום, הליכוד וכחול לבן פרסמו אתמול הודעה משותפת שבה הודיעו על עוצר ראיונות של שתי המפלגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully